Audi láká na omlazený e-tron Sportback, primárně nabídne vyšší dojezd

Matouš Vrchota
  • Audi ukázalo fotografie ze zimního testování nového elektromobilu
  • Faceliftovaná verze e-tronu Sportback se začne prodávat koncem letošního roku
  • Model tak dostal facelift dříve než první e-tron z dílny Audi
Audi e-tron Sportack facelift 2022 kamufláž
Audi e-tron Sportack facelift 2022 kamufláž

Audi láká na faceliftovaný model svého elektromobilu e-tron Sportback. Automobilka vůz momentálně podrobuje zimním testům a rovnou toho využívá pro zveřejnění oficiální sady propagačních fotografií. Pár fotek se již na světlo světa díky špiónům dostalo, tohle je ale první příležitost, kdy fotografie uvedlo přímo Audi.

Audi e-tron Sportback přinese drobný facelift

Vůz ještě není kompletně odhalený, ale kamufláž chrání pouze přední a zadní partie vozu. Lze však identifikovat stejné LED Matrix světlomety, Full LED zadní svítilny, které se táhnou přes celou šířku kufru a velmi podobné sání vzduchu ve spodní části předního nárazníku. Změny by se pak měly odehrát u vzhledu nové „singleframe“ masky se sportovními rysy a na nové zadní části vozu. Na fotografiích má vůz klasická vnější zpětná zrcátky, i když současné modely již nabídly možnost zpětných kamer. Nejspíš se tak bude jednat o součást kamufláže.

Největší novinkou ovšem má být nová baterie se zvětšený dojezdem až na 600 kilometrů. To je o třetinu více, než nabízí současné modely e-tron. I přes tuto novinku by měl vůz stále být postaven na staré platformě MLB. První generace modelu e-tron byla představena již v roce 2018, verze Sportback následovala o dva roky později. Nyní, po dalších dvou letech, přijíždí první facelift mladšího modelu. Oficiální představení bez zahalení by mělo proběhnout již v následujících měsících. Dostupné by pak mělo být ještě před koncem letošního roku.

Audi e-tron Sportack facelift 2022 kamufláž
Audi e-tron Sportack facelift 2022 kamufláž

Čtěte také: Audi s okamžitou platností zastavuje výrobu elektroaut. Proč tak najednou?


Rozsáhlé testovací pláně na severu Finska

Zimní testování nejčastěji probíhá na velkých sněžných pláních v Laponsku. Jedná se o uzavřenou a oplocenou oblast, aby měly automobilky velkou záruku zachování potřebných tajemství u nově testovaných prototypů. Celá oblast se nazývá KALT 1 a nabízí více než 3,5 tisíce hektarů velkou plochu. Na jejím území se nachází kanceláře pro úředníky, hotel pro testery i hosty automobilek a 83 kilometrů nejrůznějších testovacích okruhů a silnic. Týmy testerů zde pak tráví i velkou část sezóny a mají zde zajištěné all-inclusive ubytování a servis.

Na těchto pláních se pak netestují pouze prototypy a vozy čekající na sériovou výrobu. Provádí se zde rozsáhlé testovací víkendy, kam bývají pozvaní i novináři a mohou si chování vozidel v extrémních podmínkách sami vyzkoušet. Během jednoho z takových víkendů, které pořádal Hyundai, bylo možné spatřit i chystaný elektrický model Ioniq 6, který v krátkém videu představil Björn Nyland.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články