Pokud se zajímáte o elektromobily a sem tam zhlédnete nějaké video na YouTube, zajisté znáte norského nadšence jménem Bjørn Nyland. Kromě své Tesly se na svých cestách zajímá i o nové kousky, které mají přijít na trh. Spousta značek navíc využívá chladného Finska a severských zemí obecně pro testování svých prototypů v nepřiznivých podmínkách. Nejnovějším úlovkem je prototyp Hyundai Ioniq 6 v kamufláži. Díky Bjørnovému nadšení se i zahaleném modelu dozvíme vcelku zajímavé informace.
Vůz je postaven na platformě E-GMP, kterou již známe z produkčních modelů Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 nebo Genesis GV60. Jak se dá očekávat, tuto platformu sdílí všechny sesterské společnosti ve skupině. Vzhled a křivky jsou inspirované konceptem Hyundai Prophecy, který světu značka představila v roce 2020.
Je tomu sotva pár týdnů, kdy byl na severu spatřen stejný vůz v pohybu s velmi podobným zahalením. Nyní však máme možnost podívat se na vůz pěkně zblízka. Investigativní nadšenec tak ve videu několikrát obejde vůz a nabídne pohledy zblízka, kde i kamufláž poodhalí zajímavé detaily. Vůz se zdá být podobné velikosti jako Tesla Model 3, délka naznačuje hodnoty kolem 4 a půl metru. Krátké převisy karoserie a dlouhý rozvor opticky vůz ještě zvětšují. Interiér tak bude nejspíš vcelku velký a prostorný.
Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 přináší řadu vylepšení. Ke koupi možná přiměje i zaryté odpůrce
Při blízkém pohledu na přední světla si lze všimnout segmentů v čočkách, to by mohlo znamenat pokročilou techniku podobnou Matrix LED. Pozorní diváci si mohou všimnout plaketky a čísla 6 u vnitřního kraje světlometu. Po by mělo odkazovat na označení modelu. Testovací vůz byl obutý na úzkých osmnáctipalcových kolech. Ač Bjørn hledal nabjící port, jeho umístění už kamufláž neprozradila. Kliky dveří ale vypadají velmi podobně jako u modelu Ioniq 5, lze tedy usuzovat, že i umístění nabíjecího portu bude podobné.
Hyundai Ioniq 6 se má na trh dostat v průběhu tohoto roku, i když oficiální datum uvedení stále známé není. Další model, SUV Ioniq 7, by pak měl přijít na trh v roce 2024. Bližší specifikace zveřejněny dosud nebyly, můžeme tak předpokládat, že se vůz bude chtít zařadit do vyšší třídy a nabídne dojezd přesahující 500 kilometrů, baterii o alespoň stejné kapacitě jako další vozy na stejné platformě (77,4 kWh) a přípravu na 800V nabíjení. Vzhledem k dosavadním úspěchům automobilek Hyundai a Kia na elektrickém trhu lze očekávat, že model Ioniq 6 se může těšit na zajímavou životní dráhu.
Pokud se zajímáte o elektromobily a sem tam zhlédnete nějaké video na YouTube, zajisté znáte norského nadšence jménem Bjørn Nyland. Kromě své Tesly se na svých cestách zajímá i o nové kousky, které mají přijít na trh. Spousta značek navíc využívá chladného Finska a severských zemí obecně pro testování svých prototypů v nepřiznivých podmínkách. Nejnovějším úlovkem je prototyp Hyundai Ioniq 6 v kamufláži. Díky Bjørnovému nadšení se i zahaleném modelu dozvíme vcelku zajímavé informace.
Vůz je postaven na platformě E-GMP, kterou již známe z produkčních modelů Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 nebo Genesis GV60. Jak se dá očekávat, tuto platformu sdílí všechny sesterské společnosti ve skupině. Vzhled a křivky jsou inspirované konceptem Hyundai Prophecy, který světu značka představila v roce 2020.
Je tomu sotva pár týdnů, kdy byl na severu spatřen stejný vůz v pohybu s velmi podobným zahalením. Nyní však máme možnost podívat se na vůz pěkně zblízka. Investigativní nadšenec tak ve videu několikrát obejde vůz a nabídne pohledy zblízka, kde i kamufláž poodhalí zajímavé detaily. Vůz se zdá být podobné velikosti jako Tesla Model 3, délka naznačuje hodnoty kolem 4 a půl metru. Krátké převisy karoserie a dlouhý rozvor opticky vůz ještě zvětšují. Interiér tak bude nejspíš vcelku velký a prostorný.
Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 přináší řadu vylepšení. Ke koupi možná přiměje i zaryté odpůrce
Při blízkém pohledu na přední světla si lze všimnout segmentů v čočkách, to by mohlo znamenat pokročilou techniku podobnou Matrix LED. Pozorní diváci si mohou všimnout plaketky a čísla 6 u vnitřního kraje světlometu. Po by mělo odkazovat na označení modelu. Testovací vůz byl obutý na úzkých osmnáctipalcových kolech. Ač Bjørn hledal nabjící port, jeho umístění už kamufláž neprozradila. Kliky dveří ale vypadají velmi podobně jako u modelu Ioniq 5, lze tedy usuzovat, že i umístění nabíjecího portu bude podobné.
Hyundai Ioniq 6 se má na trh dostat v průběhu tohoto roku, i když oficiální datum uvedení stále známé není. Další model, SUV Ioniq 7, by pak měl přijít na trh v roce 2024. Bližší specifikace zveřejněny dosud nebyly, můžeme tak předpokládat, že se vůz bude chtít zařadit do vyšší třídy a nabídne dojezd přesahující 500 kilometrů, baterii o alespoň stejné kapacitě jako další vozy na stejné platformě (77,4 kWh) a přípravu na 800V nabíjení. Vzhledem k dosavadním úspěchům automobilek Hyundai a Kia na elektrickém trhu lze očekávat, že model Ioniq 6 se může těšit na zajímavou životní dráhu.