K přepravě vrcholných politiků v rámci předsednictví EU posloužila flotila 55 elektrických SUV Škoda Enyaq iV. Celkem tyto vozy najezdily více než 120 tisíc kilometrů, přičemž nejvyšší nájezd u jednotlivého vozu byl přes 4 tisíce km. Z veřejných nabíjecích stanic elektromobily celkem spotřebovaly 20 978 kWh energie, získaných během 1 085 nabíjení. Většina nabíjení (88,3 %) proběhla na rychlonabíjecích stanicích.
Českou republiku při jejím předsednictví EU reprezentovala i flotila elektrických vozů značky Škoda. Úřadu vlády bylo zapůjčeno 55 vozů Enyaq iV 80x s pohonem všech kol, v barvě černá Magic a interiérem EcoSuite z udržitelných materiálů. Tyto automobily sloužily k přepravě delegátů na zasedání summitu a neformálních Rad EU, což znamenalo intenzivní službu zejména v ulicích hlavního města Prahy.
„Celkem flotila najezdila 120 257 km a nejvyšší nájezd u jednotlivého vozu překročil 4 000 kilometrů. Kromě wallboxů nainstalovaných v garážích specializovaného útvaru Policie ČR, řidiči využívali zejména veřejné nabíječky dostupné prostřednictvím služby Chargee, včetně nabíjecího hubu, který vznikl u Kongresového centra,“ uvádí Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Čtěte také: Test Škoda Enyaq RS iV – Sázka na jistotu
Na veřejných nabíječkách absolvovala flotila vozů Enyaq iV drtivou většinu nabíjení. Celkem jich proběhlo 1 085 na 101 stanicích a bylo využito 20 978 kWh elektrické energie. Převážnou část, 88,3 % veškerého nabíjení, obstaraly DC rychlonabíjecí stanice využívající stejnosměrného proudu. Na pomalejších AC nabíječkách, fungujících na bázi střídavého proudu, doplnila elektrická flotila 8 % energie.
Nejmenší část, 3,7 % spotřebované energie, zajistily superrychlé nabíječky HPC, které jsou schopné nabít baterii modelu Enyaq iV 80x na 80 % její kapacity podle podmínek už za 36 minut. Hodí se tedy především pro delší cesty a nejčastěji je proto najdeme u dálnic či rychlostních silnic. V nabíjení flotily vozů pro předsednictví EU, které se pohybovaly primárně po Praze, tak zcela pochopitelně hrály jen okrajovou roli.
K přepravě vrcholných politiků v rámci předsednictví EU posloužila flotila 55 elektrických SUV Škoda Enyaq iV. Celkem tyto vozy najezdily více než 120 tisíc kilometrů, přičemž nejvyšší nájezd u jednotlivého vozu byl přes 4 tisíce km. Z veřejných nabíjecích stanic elektromobily celkem spotřebovaly 20 978 kWh energie, získaných během 1 085 nabíjení. Většina nabíjení (88,3 %) proběhla na rychlonabíjecích stanicích.
Českou republiku při jejím předsednictví EU reprezentovala i flotila elektrických vozů značky Škoda. Úřadu vlády bylo zapůjčeno 55 vozů Enyaq iV 80x s pohonem všech kol, v barvě černá Magic a interiérem EcoSuite z udržitelných materiálů. Tyto automobily sloužily k přepravě delegátů na zasedání summitu a neformálních Rad EU, což znamenalo intenzivní službu zejména v ulicích hlavního města Prahy.
„Celkem flotila najezdila 120 257 km a nejvyšší nájezd u jednotlivého vozu překročil 4 000 kilometrů. Kromě wallboxů nainstalovaných v garážích specializovaného útvaru Policie ČR, řidiči využívali zejména veřejné nabíječky dostupné prostřednictvím služby Chargee, včetně nabíjecího hubu, který vznikl u Kongresového centra,“ uvádí Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Čtěte také: Test Škoda Enyaq RS iV – Sázka na jistotu
Na veřejných nabíječkách absolvovala flotila vozů Enyaq iV drtivou většinu nabíjení. Celkem jich proběhlo 1 085 na 101 stanicích a bylo využito 20 978 kWh elektrické energie. Převážnou část, 88,3 % veškerého nabíjení, obstaraly DC rychlonabíjecí stanice využívající stejnosměrného proudu. Na pomalejších AC nabíječkách, fungujících na bázi střídavého proudu, doplnila elektrická flotila 8 % energie.
Nejmenší část, 3,7 % spotřebované energie, zajistily superrychlé nabíječky HPC, které jsou schopné nabít baterii modelu Enyaq iV 80x na 80 % její kapacity podle podmínek už za 36 minut. Hodí se tedy především pro delší cesty a nejčastěji je proto najdeme u dálnic či rychlostních silnic. V nabíjení flotily vozů pro předsednictví EU, které se pohybovaly primárně po Praze, tak zcela pochopitelně hrály jen okrajovou roli.