Příběh Renaultu Zoe začal už v roce 2005, kdy přišel na světlo světa první koncept Zoe City Car. V roce 2012 se ukázala produkční verze vozu, který psal dějiny elektromobility. Nejnovější – a zřejmě poslední – generace modelu Zoe je z roku 2020, přičemž pomyslné žezlo by měl převzít Renault 5 a další pokračovatelé.
Každopádně elektromobil Renault Zoe ještě zdaleka neřekl své poslední slovo. Jednak díky konstruktérům, managementu společnosti a samozřejmě i vlivem vlažného přístupu konkurence k elektromobilitě totiž dokázal zůstat v čele potravinového řetězce a být nejpopulárnějším a nejprodávanějším elektromobilem v Evropě.
V dnešním redakčním článku se podělím o své pozitivní zkušenosti se Zoe, který jsem měl možnost testovat pěkných pár měsíců a udělat si tak skutečně podrobný názor o tom, jaký tento elektromobil je až do posledního detailu. Vybral jsem 5 věcí, které jsem si doslova zamiloval a které by měly být nejspíše hlavním prodejním argumentem.
Nový Renault Zoe se začal na českém trhu prodávat za cenu od 700 do 800 tisíc korun, což byla naprostá pecka. Nicméně například kvůli nabídce konkurence a hlavně pak pandemické situaci došlo obecně ke zdražování aut, a tak dneska seženete nové Zoe dle ceníku za cenu od 845 tisíc korun.
Čtěte také: 3 věci, díky kterým by mohl být Renault Zoe ještě lepším elektromobilem
Elektromobil z francouzské produkce však stále patří mezi to nejvýhodnější na českém trhu, pokud jde o poměr cena/výkon. Výbava Zoe je opravdu vyvážená. Pokud tedy dokážete využít u elektromobilu jeho výhody (parkování zdarma, dálniční známka zdarma, apod.) a levnější provoz (servis, cena elektřiny, apod.), pak by cena Zoe mohla hrát významnou pozitivní roli.
Nový model Renault Zoe Z.E.50 disponuje 52kWh baterií, se kterou prakticky není třeba se bát dojezdu. S úžasnou spotřebou mezi 10-15 kWh/100 km při každodenní jízdě do práce po městě bych měl reálně dojezd klidně přes 400 kilometrů na jedno nabití, což při mém průměrném denním nájezdu do 30 km vychází na nabíjení pouze jednou týdně, ani ne.
Po okreskách či po dálnici však spotřeba roste, takže musíte počítat s tím, že bude naopak klesat dojezd. V mém případě jsem jezdil v této disciplíně se spotřebou kolem 20 kWh/100 km, což pak vychází na více než 200 kilometrů dojezdu na jedno nabití. Co je však potřeba říct, tak reálně je na tom Zoe podstatně lépe než konkurence, která má v těchto cenových relacích baterie obvykle s nižší kapacitou a prakticky téměř vždy s horší spotřebou.
Podle mě asi největší eso v rukávu Zoe, které se dokáže rychle nabíjet nejen přes DC rychlonabíjení, ale i přes AC nabíječku. Pokud přijedete na veřejnou nabíjecí stanici nebo nabíjíte doma, tak můžete s elektrickým Renaultem využít až 22kW výkon, což je podstatně víc než u konkurence, kde máte většinou 7 či 11 kW.
V mém případě jsem tento benefit využíval hlavně na veřejných nabíječkách, které sem a tam byly obsazeny u rychlonabíjecího konektoru, a tím pádem jsem na pár minut využil stále poměrně rychlé AC nabíjení, než člověk uvolnil rychlonabíječku. Zoe zvládá až 50 kW přes DC, což jsme otestovali v dřívějším podrobném článku.
Elektromobil je vlastně takový smartphone na čtyřech kolech, a tak je velmi praktické jej mít možnost ovládat i na dálku a využít pokročilé funkce. V mém případě jsem si zamiloval možnost předvytopení/předvyklimatizování kabiny, než jsem přišel k autu. Takže jsem pak nemusel čekat, než bude v autě příjemně.
Kromě toho samozřejmě přes aplikaci My Renault můžete sledovat průběh a stav nabíjení elektromobilu, když jej necháte třeba na veřejné nabíječce a jdete pryč. Nebo se dá také auto najít na mapě, kde jste přesně zaparkovali. Je to něco, co u Renaultu hodně oceňuju a prakticky jsem s tím neměl jediný problém, což je s ohledem na konkurenční vozy také velmi podstatné.
Pátou věcí, kterou jsem vybral, je infotainment. U Renaultu Zoe se můžete spolehnout jak na 7palcový dotykový displej, který má přehledné prostředí a dokážete se v něm velmi jednoduše a intuitivně zorientovat, tak také musím vyzdvihnout konektivitu přes rozhraní Android Auto, či v mém případě Apple CarPlay.
Pokud chcete využívat navigaci, přehrávat si svou oblíbenou hudbu, nebo třeba hledat elektromobilové nabíječky v okolí, tak není nic jednoduššího než připojit smartphone k autu a přes dotykový displej infotainmentu vše ovládat. Navíc společnosti Google a Apple jejich rozhraní průběžně vylepšují, takže tím pádem i funkce ve vašem autě.
Příběh Renaultu Zoe začal už v roce 2005, kdy přišel na světlo světa první koncept Zoe City Car. V roce 2012 se ukázala produkční verze vozu, který psal dějiny elektromobility. Nejnovější – a zřejmě poslední – generace modelu Zoe je z roku 2020, přičemž pomyslné žezlo by měl převzít Renault 5 a další pokračovatelé.
Každopádně elektromobil Renault Zoe ještě zdaleka neřekl své poslední slovo. Jednak díky konstruktérům, managementu společnosti a samozřejmě i vlivem vlažného přístupu konkurence k elektromobilitě totiž dokázal zůstat v čele potravinového řetězce a být nejpopulárnějším a nejprodávanějším elektromobilem v Evropě.
V dnešním redakčním článku se podělím o své pozitivní zkušenosti se Zoe, který jsem měl možnost testovat pěkných pár měsíců a udělat si tak skutečně podrobný názor o tom, jaký tento elektromobil je až do posledního detailu. Vybral jsem 5 věcí, které jsem si doslova zamiloval a které by měly být nejspíše hlavním prodejním argumentem.
Nový Renault Zoe se začal na českém trhu prodávat za cenu od 700 do 800 tisíc korun, což byla naprostá pecka. Nicméně například kvůli nabídce konkurence a hlavně pak pandemické situaci došlo obecně ke zdražování aut, a tak dneska seženete nové Zoe dle ceníku za cenu od 845 tisíc korun.
Čtěte také: 3 věci, díky kterým by mohl být Renault Zoe ještě lepším elektromobilem
Elektromobil z francouzské produkce však stále patří mezi to nejvýhodnější na českém trhu, pokud jde o poměr cena/výkon. Výbava Zoe je opravdu vyvážená. Pokud tedy dokážete využít u elektromobilu jeho výhody (parkování zdarma, dálniční známka zdarma, apod.) a levnější provoz (servis, cena elektřiny, apod.), pak by cena Zoe mohla hrát významnou pozitivní roli.
Nový model Renault Zoe Z.E.50 disponuje 52kWh baterií, se kterou prakticky není třeba se bát dojezdu. S úžasnou spotřebou mezi 10-15 kWh/100 km při každodenní jízdě do práce po městě bych měl reálně dojezd klidně přes 400 kilometrů na jedno nabití, což při mém průměrném denním nájezdu do 30 km vychází na nabíjení pouze jednou týdně, ani ne.
Po okreskách či po dálnici však spotřeba roste, takže musíte počítat s tím, že bude naopak klesat dojezd. V mém případě jsem jezdil v této disciplíně se spotřebou kolem 20 kWh/100 km, což pak vychází na více než 200 kilometrů dojezdu na jedno nabití. Co je však potřeba říct, tak reálně je na tom Zoe podstatně lépe než konkurence, která má v těchto cenových relacích baterie obvykle s nižší kapacitou a prakticky téměř vždy s horší spotřebou.
Podle mě asi největší eso v rukávu Zoe, které se dokáže rychle nabíjet nejen přes DC rychlonabíjení, ale i přes AC nabíječku. Pokud přijedete na veřejnou nabíjecí stanici nebo nabíjíte doma, tak můžete s elektrickým Renaultem využít až 22kW výkon, což je podstatně víc než u konkurence, kde máte většinou 7 či 11 kW.
V mém případě jsem tento benefit využíval hlavně na veřejných nabíječkách, které sem a tam byly obsazeny u rychlonabíjecího konektoru, a tím pádem jsem na pár minut využil stále poměrně rychlé AC nabíjení, než člověk uvolnil rychlonabíječku. Zoe zvládá až 50 kW přes DC, což jsme otestovali v dřívějším podrobném článku.
Elektromobil je vlastně takový smartphone na čtyřech kolech, a tak je velmi praktické jej mít možnost ovládat i na dálku a využít pokročilé funkce. V mém případě jsem si zamiloval možnost předvytopení/předvyklimatizování kabiny, než jsem přišel k autu. Takže jsem pak nemusel čekat, než bude v autě příjemně.
Kromě toho samozřejmě přes aplikaci My Renault můžete sledovat průběh a stav nabíjení elektromobilu, když jej necháte třeba na veřejné nabíječce a jdete pryč. Nebo se dá také auto najít na mapě, kde jste přesně zaparkovali. Je to něco, co u Renaultu hodně oceňuju a prakticky jsem s tím neměl jediný problém, což je s ohledem na konkurenční vozy také velmi podstatné.
Pátou věcí, kterou jsem vybral, je infotainment. U Renaultu Zoe se můžete spolehnout jak na 7palcový dotykový displej, který má přehledné prostředí a dokážete se v něm velmi jednoduše a intuitivně zorientovat, tak také musím vyzdvihnout konektivitu přes rozhraní Android Auto, či v mém případě Apple CarPlay.
Pokud chcete využívat navigaci, přehrávat si svou oblíbenou hudbu, nebo třeba hledat elektromobilové nabíječky v okolí, tak není nic jednoduššího než připojit smartphone k autu a přes dotykový displej infotainmentu vše ovládat. Navíc společnosti Google a Apple jejich rozhraní průběžně vylepšují, takže tím pádem i funkce ve vašem autě.