Ovládání vozu přes mobilní aplikaci? To je něco, co už pěkných pár let není nic nového pod sluncem, ovšem dokáže to být funkce, bez které se neobejdete nebo bez které si nové auto prostě nepořídíte. A pro Renault tím pádem dobře, protože aplikace My Renault fungovala naprosto skvěle a nebál bych se ji zařadit k tomu nejlepšímu, co je od všech automobilek aktuálně k dispozici.
Do Česka však aplikace dorazila až teprve před pár měsíci, kvůli české lokalizaci a podpoře. Každopádně výsledek stojí za to. Ať už si nainstalujete aplikaci My Renault do telefonu s operačním systémem Android nebo iOS, na kterém jsem funkce dlouhodobě testoval v rámci redakčního testu, budete jen těžko hledat chyby.
Elektromobil Renault Zoe se mi povedlo spárovat s iPhonem během pár minut, protože stačí projít jednoduchými kroky, kdy například vytvoříte svůj nový účet a ověříte se jako majitel vozu přes identifikační číslo auta a současně potvrdíte bezpečnostní hlášku přímo na dotykovém tabletu ve voze. Jak jednoduché a přitom dokonalé.
Ve zkratce můžete ovládat vše potřebné i na dálku, klidně z druhého konce světa. Stačí vám jen připojení k internetu. Aplikace My Renault funguje velmi svižně a i po nějaké delší době nepoužívání aplikace dojde během pár sekund k probuzení vozu a možnosti ovládání různých funkcí. Nechybí ani například tmavý režim, přičemž můžete si nastavit přebírání nastavení dle systému, tedy na iPhonu automaticky přepnutí ze světlého na tmavý režim se západem slunce.
Nejdůležitější funkcí aplikace je rozhodně sledování úrovně baterie a dojezdu, kdy vidíte vše přímo v telefonu a nemusíte kvůli tomu chodit například do garáže, abyste zjistili, jak máte elektromobil nabitý. Stejně tak můžete sledovat aktuální stav nabíjení, což se zase hodí v případě, kdy necháváte vůz na veřejné nabíječce a jdete pryč. Pak máte šanci průběžně sledovat, kdy bude dobré vyrazit zpátky k elektromobilu a odpojit jej od nabíječky.
Jako velmi praktická mi přijde také funkce pro vyklimatizování a předvytopení vozu, a nutno dodat, že to funguje opravdu vždy a ne jen v případě, kdy by byl elektromobil připojený do zásuvky. Prakticky si tím pak můžete prodlužovat dojezd, když si v zimě předvytopíte elektromobil v garáži ještě během nabíjení a po odpojení pak nespotřebováváte zbytečně drahocenná procenta energie až na cestě. Teď v létě jsem využil naopak klimatizování, které si můžete pustit třeba když už se blížíte k vozu zaparkovaném někde na venkovním parkovišti. Prostě jednoduché a geniální.
Kromě toho je v aplikaci My Renault ještě spoustu dalších funkcí a možností. Pro zapomnětlivce nechybí vyhledání vozu na mapě dle GPS souřadnic, kdy vy jako majitel vidíte Renault Zoe přímo na mapě v reálném čase a můžete se tak k němu odnavigovat. Dále se někomu mohou hodit praktické rady, jak jezdit s elektromobilem úsporněji a dosahovat delšího dojezdu. Ačkoliv takových 350 kilometrů s tímto autem na baterky v pohodě ujedete. Nebo také můžete kontaktovat podporu či si zarezervovat termín pro návštěvu servisu.
Pokud lze něco vytknout, tak aby bylo možné si nastavit notifikace například když se vám elektromobil plně dobije a vy aplikaci nesledujete nonstop. Šikovné by také bylo, kdyby si člověk mohl nastavit hranici dobíjení, abyste automaticky nedobíjeli až do 100 %, pokud to nepotřebujete a zbytečně si tak neničili baterku. Ale to jsou jen maličkosti, které se jistě v příštích verzí objeví, nebo v to alespoň doufáme. Každopádně i Renault si potrpí na aktualizacích a třeba v případě redakčního Zoe jsme už pár vylepšujících updatů obdrželi.
Ovládání vozu přes mobilní aplikaci? To je něco, co už pěkných pár let není nic nového pod sluncem, ovšem dokáže to být funkce, bez které se neobejdete nebo bez které si nové auto prostě nepořídíte. A pro Renault tím pádem dobře, protože aplikace My Renault fungovala naprosto skvěle a nebál bych se ji zařadit k tomu nejlepšímu, co je od všech automobilek aktuálně k dispozici.
Do Česka však aplikace dorazila až teprve před pár měsíci, kvůli české lokalizaci a podpoře. Každopádně výsledek stojí za to. Ať už si nainstalujete aplikaci My Renault do telefonu s operačním systémem Android nebo iOS, na kterém jsem funkce dlouhodobě testoval v rámci redakčního testu, budete jen těžko hledat chyby.
Elektromobil Renault Zoe se mi povedlo spárovat s iPhonem během pár minut, protože stačí projít jednoduchými kroky, kdy například vytvoříte svůj nový účet a ověříte se jako majitel vozu přes identifikační číslo auta a současně potvrdíte bezpečnostní hlášku přímo na dotykovém tabletu ve voze. Jak jednoduché a přitom dokonalé.
Ve zkratce můžete ovládat vše potřebné i na dálku, klidně z druhého konce světa. Stačí vám jen připojení k internetu. Aplikace My Renault funguje velmi svižně a i po nějaké delší době nepoužívání aplikace dojde během pár sekund k probuzení vozu a možnosti ovládání různých funkcí. Nechybí ani například tmavý režim, přičemž můžete si nastavit přebírání nastavení dle systému, tedy na iPhonu automaticky přepnutí ze světlého na tmavý režim se západem slunce.
Nejdůležitější funkcí aplikace je rozhodně sledování úrovně baterie a dojezdu, kdy vidíte vše přímo v telefonu a nemusíte kvůli tomu chodit například do garáže, abyste zjistili, jak máte elektromobil nabitý. Stejně tak můžete sledovat aktuální stav nabíjení, což se zase hodí v případě, kdy necháváte vůz na veřejné nabíječce a jdete pryč. Pak máte šanci průběžně sledovat, kdy bude dobré vyrazit zpátky k elektromobilu a odpojit jej od nabíječky.
Jako velmi praktická mi přijde také funkce pro vyklimatizování a předvytopení vozu, a nutno dodat, že to funguje opravdu vždy a ne jen v případě, kdy by byl elektromobil připojený do zásuvky. Prakticky si tím pak můžete prodlužovat dojezd, když si v zimě předvytopíte elektromobil v garáži ještě během nabíjení a po odpojení pak nespotřebováváte zbytečně drahocenná procenta energie až na cestě. Teď v létě jsem využil naopak klimatizování, které si můžete pustit třeba když už se blížíte k vozu zaparkovaném někde na venkovním parkovišti. Prostě jednoduché a geniální.
Kromě toho je v aplikaci My Renault ještě spoustu dalších funkcí a možností. Pro zapomnětlivce nechybí vyhledání vozu na mapě dle GPS souřadnic, kdy vy jako majitel vidíte Renault Zoe přímo na mapě v reálném čase a můžete se tak k němu odnavigovat. Dále se někomu mohou hodit praktické rady, jak jezdit s elektromobilem úsporněji a dosahovat delšího dojezdu. Ačkoliv takových 350 kilometrů s tímto autem na baterky v pohodě ujedete. Nebo také můžete kontaktovat podporu či si zarezervovat termín pro návštěvu servisu.
Pokud lze něco vytknout, tak aby bylo možné si nastavit notifikace například když se vám elektromobil plně dobije a vy aplikaci nesledujete nonstop. Šikovné by také bylo, kdyby si člověk mohl nastavit hranici dobíjení, abyste automaticky nedobíjeli až do 100 %, pokud to nepotřebujete a zbytečně si tak neničili baterku. Ale to jsou jen maličkosti, které se jistě v příštích verzí objeví, nebo v to alespoň doufáme. Každopádně i Renault si potrpí na aktualizacích a třeba v případě redakčního Zoe jsme už pár vylepšujících updatů obdrželi.