Test Renault Zoe – Jak rychle se elektromobil nabíjí v českých končinách?

  • Otestovali jsme rychlost nabíjení elektromobilu Renault Zoe
  • Jak rychlé je dobití vozu na českých dobíjecích stanicích nejen na 80 či 100 %?
  • To se dozvíte v našem dnešním redakčním testu!
Renault Zoe, test nabíjení

Renault Zoe, test nabíjení

Rychlost nabíjení je rozhodně alfou a omegou každého elektromobilu. Vždyť nikdo nechce zbytečně dlouho čekat na veřejné nabíjecí stanici a ztrácet čas. Své o tom ví už první generace Renaultu Zoe, který byl vybaven na tehdejší poměry nezvykle výkonnou AC nabíječkou s výkonem zhruba až 40 kW a s ohledem na menší baterii tak zastávka byla opravdu velmi krátká. Nejnovější elektromobil od Renaultu na to jde trochu jinak.

Renault Zoe je historicky rekordmanem

Předně je potřeba říct, že díky 55kWh baterii s využitelnou kapacitou 52 kWh to podle evropské normy WLTP postačí až na 395 km jízdy na jedno plné dobití. O rekordně výkonnou AC nabíječku sice Renault Zoe u nových generací přišel, nicméně dostal do vínku ještě výkonnější 50kW mnohem praktičtější DC rychlonabíječku. Proč praktičtejší? Zkrátka proto, že veřejné rychlé nabíjecí stanice jedou vyššími výkony přes DC, nikoliv AC.

Podle papírových čísel by měl náš redakční Renault Zoe zvládat výkon až 50 kW přes DC rychlonabíječky. Při našem dlouhodobém testování jsme zjistili, že nejvyšší dosažený výkon přes evropský CCS konektor byl 45 kW a většinou jsme až do nějakých 80 % kapacity nabíjeli rychlostí více než 1 procento baterky za minutu, což je slušné. Testovali jsme samozřejmě na veřejných stojanech různých výrobců i provozovatelů, abychom získali více dat.

Renault Zoe, graf nabíjení

Renault Zoe, graf nabíjení

Když se podíváte na náš graf nabíjení elektromobilu od Renaultu, tak si můžete všimnout, že z 5 na 100 % to trvalo zhruba 85 minut, tedy necelou 1 hodinu a 30 minut. Přičemž 80 % baterie bylo prakticky dobito za méně než hodinu, takže můžeme počítat s tím, že dobíjíte přes 300 km normovaného dojezdu za hodinu, reálně je to samozřejmě méně a záleží na tom, jaké spotřeby dosahujete a to se zase odvíjí od toho, zda jedete po městě či po dálnici.


Čtěte také: Otestovali jsme Renault Zoe ve spojení s aplikací My Renault. Výsledek nás potěšil


Co u Renaultu Zoe po všechny generace zůstalo a beru to rozhodně jako velké plus, tak je jednak praktické umístění nabíjecího portu v logu automobilky na přední masce vozu, kdy to máte stejně daleko ke stojanu umístěnému vedle auta vlevo jako vpravo, ale také stále nadprůměrně rychlá palubní nabíječka. Pokud tedy přijedete k již obsazenému rychlonabíjecímu stojanu, není zas takový problém připojit AC kabel a dobíjet přes Mennekes rychleji než zvládne většina elektromobilů.

Renault Zoe, test nabíjení

Renault Zoe, test nabíjení

Přes Mennekes můžete nabíjet konkrétně výkonem až 22 kW, což dnes nemají ani elektromobily od Tesly. Výhodou pak je, že máte plně dobito za pouhé asi 3 hodiny, a to nevyužíváte rychlonabíječku, ale wallbox či méně využívanou možnost v podobě AC nabíjení u rychlonabíjecích stojanů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test Renault Zoe – Jak rychle se elektromobil nabíjí v českých končinách?

  • Otestovali jsme rychlost nabíjení elektromobilu Renault Zoe
  • Jak rychlé je dobití vozu na českých dobíjecích stanicích nejen na 80 či 100 %?
  • To se dozvíte v našem dnešním redakčním testu!
Renault Zoe, test nabíjení

Renault Zoe, test nabíjení

Rychlost nabíjení je rozhodně alfou a omegou každého elektromobilu. Vždyť nikdo nechce zbytečně dlouho čekat na veřejné nabíjecí stanici a ztrácet čas. Své o tom ví už první generace Renaultu Zoe, který byl vybaven na tehdejší poměry nezvykle výkonnou AC nabíječkou s výkonem zhruba až 40 kW a s ohledem na menší baterii tak zastávka byla opravdu velmi krátká. Nejnovější elektromobil od Renaultu na to jde trochu jinak.

Renault Zoe je historicky rekordmanem

Předně je potřeba říct, že díky 55kWh baterii s využitelnou kapacitou 52 kWh to podle evropské normy WLTP postačí až na 395 km jízdy na jedno plné dobití. O rekordně výkonnou AC nabíječku sice Renault Zoe u nových generací přišel, nicméně dostal do vínku ještě výkonnější 50kW mnohem praktičtější DC rychlonabíječku. Proč praktičtejší? Zkrátka proto, že veřejné rychlé nabíjecí stanice jedou vyššími výkony přes DC, nikoliv AC.

Podle papírových čísel by měl náš redakční Renault Zoe zvládat výkon až 50 kW přes DC rychlonabíječky. Při našem dlouhodobém testování jsme zjistili, že nejvyšší dosažený výkon přes evropský CCS konektor byl 45 kW a většinou jsme až do nějakých 80 % kapacity nabíjeli rychlostí více než 1 procento baterky za minutu, což je slušné. Testovali jsme samozřejmě na veřejných stojanech různých výrobců i provozovatelů, abychom získali více dat.

Renault Zoe, graf nabíjení

Renault Zoe, graf nabíjení

Když se podíváte na náš graf nabíjení elektromobilu od Renaultu, tak si můžete všimnout, že z 5 na 100 % to trvalo zhruba 85 minut, tedy necelou 1 hodinu a 30 minut. Přičemž 80 % baterie bylo prakticky dobito za méně než hodinu, takže můžeme počítat s tím, že dobíjíte přes 300 km normovaného dojezdu za hodinu, reálně je to samozřejmě méně a záleží na tom, jaké spotřeby dosahujete a to se zase odvíjí od toho, zda jedete po městě či po dálnici.


Čtěte také: Otestovali jsme Renault Zoe ve spojení s aplikací My Renault. Výsledek nás potěšil


Co u Renaultu Zoe po všechny generace zůstalo a beru to rozhodně jako velké plus, tak je jednak praktické umístění nabíjecího portu v logu automobilky na přední masce vozu, kdy to máte stejně daleko ke stojanu umístěnému vedle auta vlevo jako vpravo, ale také stále nadprůměrně rychlá palubní nabíječka. Pokud tedy přijedete k již obsazenému rychlonabíjecímu stojanu, není zas takový problém připojit AC kabel a dobíjet přes Mennekes rychleji než zvládne většina elektromobilů.

Renault Zoe, test nabíjení

Renault Zoe, test nabíjení

Přes Mennekes můžete nabíjet konkrétně výkonem až 22 kW, což dnes nemají ani elektromobily od Tesly. Výhodou pak je, že máte plně dobito za pouhé asi 3 hodiny, a to nevyužíváte rychlonabíječku, ale wallbox či méně využívanou možnost v podobě AC nabíjení u rychlonabíjecích stojanů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."