3 věci, díky kterým by mohl být Renault Zoe ještě lepším elektromobilem

  • Renault Zoe je velmi povedené auto na baterky
  • Nicméně stejně jako u každého auta se i u něj dají najít věcí ke zlepšení
  • Co by mohla francouzská automobilka u elektromobilu vylepšit?
Renault Zoe

Renault Zoe

Plně elektrický Renault, který je nejen nejznámějším elektromobilem značky, ale také se stal nejpopulárnějším elektromobilem v Evropě, má velmi vyváženou výbavu a vlastně hledat u něj větší slabiny není vůbec jednoduché. Každopádně stejně jako u každého auta se dají najít věci, které mohl udělat výrobce jinak nebo lépe.

Renault Zoe by se ještě dal vylepšit

U nejnovější generace Renaultu Zoe se automobilka očividně zaměřila na odstranění posledních větších chyb či překážek, které mohly některé zákazníky odrazovat. Nicméně po modernizaci po stránce designu, prodloužení dojezdu, či zrychlení nabíjení musíme hledat trochu hlouběji, pokud chceme inženýrům z Renaultu poradit, co vylepšit příště.

Každopádně co je potřeba říct, tak Renault Zoe je na vrcholu svého řekněme vývojového stupně. Nástupcem má být Renault 5, který začne novou éru elektromobility u Renaultu. V dnešním článku se pokusím o takový protipól toho, co jsem naopak vyzdvihoval u Zoe na základě mých dlouhodobých zkušeností.

Automatické zamykání

Je super, že se Zoe díky bezklíčovému systému umí sám odemykat a zamykat, když se k němu přiblížíte nebo naopak vzdálíte. Nicméně při návštěvě veřejných nabíječek to může být naopak ke zlosti. Auto totiž nepozná, že jste pouze došli k nabíjecímu konektoru a jakmile uděláte krok směrem ke stojanu nabíječky, elektromobil se zamkne a tím se zamezí zahájení nabíjení. Řešení existuje, ale není příliš dobré.


Čtěte také: 5 věcí, které jsem si naprosto zamiloval u elektromobilu Renault Zoe


Renault Zoe a logo

Renault Zoe a logo

Sám jsem to řešil tak, že jsem si nechával dveře u řidiče lehce pootevřené, aby se mi auto nezamknulo. To problém vyřešilo, jenže ne vždy jsem si na to vzpomněl, a tak následovalo pár kroků ke klice vozu, odemknutí a druhý pokus. Ještě by šlo nechávat klíčky v autě, ale chápete, že z bezpečnostních důvodů to není zrovna nejlepší. U příštího elektromobilu bych si tedy přál, aby dokázal rozpoznávat majitele vozu i na pár metrů od auta a při návštěvě nabíječky se hned nezamykal.

Kam s kabely?

Jak už jsem psal v druhém článku, tak AC nabíjení je v případě Renaultu Zoe jeho jedna z největších zbraní. Jenže ve většině případů k tomu potřebujete vytáhnout z auta nabíjecí kabel, protože nebývá součástí veřejných nabíječek. A pak je tedy dobrou otázkou, kam s kabelem?

Renault Zoe kufr

Renault Zoe a jeho zavazadlový prostor

Některé elektromobily už mají přední kufr, tzv. frunk, kam můžete uložit třeba právě nabíjecí kabel a tím si ušetřit místo v klasickém zavazadlovém prostoru nebo – a to spíše – mít kabely lépe po ruce. Jednak se Zoe nabíjí zepředu, a pak také pokud v kufru vozíte další věci, tak jsou kabely uložené v útrobách kufru poněkud hůře dostupné.

Materiály, které by udělaly lepší dojem

Je jasné, že jsou to především zvolené materiály, které umožnily francouzské automobilce jít s pořizovací cenou Renaultu Zoe níže než konkurence. Na pohled to prakticky nepoznáte, protože elektromobil vypadá slušně a moderně, uvnitř zase oceňuju jednoduchou palubní desku s využítím látky, což působí hodně dobře.

Renault Zoe

Renault Zoe

Nicméně pokud by měl elektrický Renault o něco lepší těsnění u všech dveří včetně kufru a při jejich zavření by byl zvuk méně plochý, působil by vůz hned minimálně o třídu lépe. Takže vizuálně jde v případě Renaultu Zoe o vyspělé auto, ale pokud dojde na dojem z funkčnosti některých materiálů, je to o něco slabší a rozhodně by to mohla automobilka vylepšit k naprosté spokojenosti zákazníka.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

3 věci, díky kterým by mohl být Renault Zoe ještě lepším elektromobilem

  • Renault Zoe je velmi povedené auto na baterky
  • Nicméně stejně jako u každého auta se i u něj dají najít věcí ke zlepšení
  • Co by mohla francouzská automobilka u elektromobilu vylepšit?
Renault Zoe

Renault Zoe

Plně elektrický Renault, který je nejen nejznámějším elektromobilem značky, ale také se stal nejpopulárnějším elektromobilem v Evropě, má velmi vyváženou výbavu a vlastně hledat u něj větší slabiny není vůbec jednoduché. Každopádně stejně jako u každého auta se dají najít věci, které mohl udělat výrobce jinak nebo lépe.

Renault Zoe by se ještě dal vylepšit

U nejnovější generace Renaultu Zoe se automobilka očividně zaměřila na odstranění posledních větších chyb či překážek, které mohly některé zákazníky odrazovat. Nicméně po modernizaci po stránce designu, prodloužení dojezdu, či zrychlení nabíjení musíme hledat trochu hlouběji, pokud chceme inženýrům z Renaultu poradit, co vylepšit příště.

Každopádně co je potřeba říct, tak Renault Zoe je na vrcholu svého řekněme vývojového stupně. Nástupcem má být Renault 5, který začne novou éru elektromobility u Renaultu. V dnešním článku se pokusím o takový protipól toho, co jsem naopak vyzdvihoval u Zoe na základě mých dlouhodobých zkušeností.

Automatické zamykání

Je super, že se Zoe díky bezklíčovému systému umí sám odemykat a zamykat, když se k němu přiblížíte nebo naopak vzdálíte. Nicméně při návštěvě veřejných nabíječek to může být naopak ke zlosti. Auto totiž nepozná, že jste pouze došli k nabíjecímu konektoru a jakmile uděláte krok směrem ke stojanu nabíječky, elektromobil se zamkne a tím se zamezí zahájení nabíjení. Řešení existuje, ale není příliš dobré.


Čtěte také: 5 věcí, které jsem si naprosto zamiloval u elektromobilu Renault Zoe


Renault Zoe a logo

Renault Zoe a logo

Sám jsem to řešil tak, že jsem si nechával dveře u řidiče lehce pootevřené, aby se mi auto nezamknulo. To problém vyřešilo, jenže ne vždy jsem si na to vzpomněl, a tak následovalo pár kroků ke klice vozu, odemknutí a druhý pokus. Ještě by šlo nechávat klíčky v autě, ale chápete, že z bezpečnostních důvodů to není zrovna nejlepší. U příštího elektromobilu bych si tedy přál, aby dokázal rozpoznávat majitele vozu i na pár metrů od auta a při návštěvě nabíječky se hned nezamykal.

Kam s kabely?

Jak už jsem psal v druhém článku, tak AC nabíjení je v případě Renaultu Zoe jeho jedna z největších zbraní. Jenže ve většině případů k tomu potřebujete vytáhnout z auta nabíjecí kabel, protože nebývá součástí veřejných nabíječek. A pak je tedy dobrou otázkou, kam s kabelem?

Renault Zoe kufr

Renault Zoe a jeho zavazadlový prostor

Některé elektromobily už mají přední kufr, tzv. frunk, kam můžete uložit třeba právě nabíjecí kabel a tím si ušetřit místo v klasickém zavazadlovém prostoru nebo – a to spíše – mít kabely lépe po ruce. Jednak se Zoe nabíjí zepředu, a pak také pokud v kufru vozíte další věci, tak jsou kabely uložené v útrobách kufru poněkud hůře dostupné.

Materiály, které by udělaly lepší dojem

Je jasné, že jsou to především zvolené materiály, které umožnily francouzské automobilce jít s pořizovací cenou Renaultu Zoe níže než konkurence. Na pohled to prakticky nepoznáte, protože elektromobil vypadá slušně a moderně, uvnitř zase oceňuju jednoduchou palubní desku s využítím látky, což působí hodně dobře.

Renault Zoe

Renault Zoe

Nicméně pokud by měl elektrický Renault o něco lepší těsnění u všech dveří včetně kufru a při jejich zavření by byl zvuk méně plochý, působil by vůz hned minimálně o třídu lépe. Takže vizuálně jde v případě Renaultu Zoe o vyspělé auto, ale pokud dojde na dojem z funkčnosti některých materiálů, je to o něco slabší a rozhodně by to mohla automobilka vylepšit k naprosté spokojenosti zákazníka.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."