Francouzská prémiová značka DS patří do koncernu Stellantis, který vidí v elektromobilech budoucnost. Nejsou to však jen nové technologie v čele s novým typem pohonu, co by mělo zákazníka o tento vůz zajímat a proč by si měl vybrat právě model DS 3 Crossback E-Tense.
Jaké jsou tedy ty největší důvody, proč byste se mohli do elektrického DS zamilovat? Vybral jsem 5 věcí, které vám mohou posloužit jako takové hlavní prodejní argumenty, neboť jsem s vozem najezdil už přes 5 tisíc kilometrů během více než půlročního testování.
DS 3 Crossback E-Tense představuje francouzské pojetí extravagance a luxusu, což jsou dvě ingredience, které jsou opravdu vzácné. Pokud tedy milujete originalitu a nechcete jezdit jen v autě, ale chcete se současně i nějak prezentovat, pak si musíte vybrat automobilku, která vám tohle nabídne. V případě elektrického DS si můžete být jisti, že jezdíte něčím, co nemá každý druhý. Přitom stačí jediný pohled a design DS mluví za vše.
Čtěte také: Test DS 3 Crossback E-Tense – Jaká je spotřeba a dojezd elektromobilu v zimě?
Osobně jsem si u elektrické DS 3 oblíbil především výraznou masku se světlomety, které připomínají velké tygří zuby. Při pohledu z boku vidíte takovou celkově moderní crossoverovou siluetu, u které jsou promyšlené ty nejmenší detaily, jako je například vytvarování plochy společně s nezvykle stoupajícím zadním oknem do charakteristického znaku kosočtverce.
Ten koneckonců najdete i všude v interiéru. Líbí se mi také moderní a minimalistické pojetí u zadních světel.
V samostatném článku jsem podrobně rozebral, jak funguje a co všechno umí aplikace myDS, která je ke stažení pro Android a iOS.
Tentokrát tedy jen krátce musím znovu ocenit její hlavní přínos a sice možnost sledovat jednoduše přes smartphone například informace ohledně aktuálního nabíjení elektromobilu či možnost předvytopit/předvychladit si kabinu vozu předtím, než do něj nastoupím. Jízdu si pak o to víc vychutnáte a jakmile tohle jednou vyzkoušíte, už se bez toho opravdu neobejdete.
Jednou z největších předností vozu DS 3 Crossback E-Tense je samozřejmě maximální pohodlí, které uživatel získá. Ať už vás čekají krátké nebo dlouhé cesty, pak za sebe mohu ocenit především příjemně a velmi komfortně nastavený podvozek, který dokáže s nesmírnou bravurou fungovat i na horších českých silnicích.
Když k tomu přičtu ticho v kabině a pohodlné kožené sedačky, které jsou navíc vyhřívané, jde podle mě o jeden z nejpohodlnějších elektromobilů na trhu.
Elektrický crossover značky DS se také může pochlubit podporou velmi rychlého nabíjení, což u elektromobilu opravdu oceníte. DS 3 Crossback E-Tense zvládne konkrétně výkon až 100 kW přes DC kabel u veřejných nabíječek.
Nicméně v případě dobíjení přes v Česku nejrozšířenější 50kW nabíječky stačí jen 30 minut a za tu dobu dobijete přes 50 % baterky, což představuje přes 100 km jízdy po dálnici nebo skoro 150 km jízdy po městě. Za hodinu pak máte 90 % baterky a dojezd reálně 200 až 250 km.
Čtěte také: Test spotřeby DS 3 Crossback E-Tense – Za kolik jsme jezdili dlouhodobě v zimě?
Co se mi také u DS 3 Crossback E-Tense velmi líbilo, jsou zapuštěné kliky u dveří. Stačí, že se rozjedete nebo ručně zamknete vůz a kliky samy zajedou a schovají se. Jde hlavně o moderní prvek, protože je na trhu stále jen pár vozů, které tuto technologii přinášejí. Nad lepší aerodynamikou kroutím hlavou, protože dojezd vám to prodlouží možná tak o kilometr.
Čtěte také: S plně elektrickým DS 3 Crossback E-Tense se naučíte nespěchat
Nicméně může to mít i jistý bezpečnostní důvod, protože se vám do auta nejspíše nikdo jen tak nebude chtít dostávat, když nebude vědět, jak na to. Snad tímto nedám nikomu s nekalými úmysly návod, ale pokud je vůz odemknutý, tak jenom stačí v jedné části na kliku zatlačit a ona vyjede.
Toho se dá prakticky využít i v případě, kdy chcete auto poměrně potichu zamknout, ale nechcete kvůli tomu vytahovat klíčky z kapsy. V případě automatického zamknutí uslyšíte poměrně hlasitý tón, který sice přitáhne pozornost, ale kolikrát i možná nechtěnou.
Francouzská prémiová značka DS patří do koncernu Stellantis, který vidí v elektromobilech budoucnost. Nejsou to však jen nové technologie v čele s novým typem pohonu, co by mělo zákazníka o tento vůz zajímat a proč by si měl vybrat právě model DS 3 Crossback E-Tense.
Jaké jsou tedy ty největší důvody, proč byste se mohli do elektrického DS zamilovat? Vybral jsem 5 věcí, které vám mohou posloužit jako takové hlavní prodejní argumenty, neboť jsem s vozem najezdil už přes 5 tisíc kilometrů během více než půlročního testování.
DS 3 Crossback E-Tense představuje francouzské pojetí extravagance a luxusu, což jsou dvě ingredience, které jsou opravdu vzácné. Pokud tedy milujete originalitu a nechcete jezdit jen v autě, ale chcete se současně i nějak prezentovat, pak si musíte vybrat automobilku, která vám tohle nabídne. V případě elektrického DS si můžete být jisti, že jezdíte něčím, co nemá každý druhý. Přitom stačí jediný pohled a design DS mluví za vše.
Čtěte také: Test DS 3 Crossback E-Tense – Jaká je spotřeba a dojezd elektromobilu v zimě?
Osobně jsem si u elektrické DS 3 oblíbil především výraznou masku se světlomety, které připomínají velké tygří zuby. Při pohledu z boku vidíte takovou celkově moderní crossoverovou siluetu, u které jsou promyšlené ty nejmenší detaily, jako je například vytvarování plochy společně s nezvykle stoupajícím zadním oknem do charakteristického znaku kosočtverce.
Ten koneckonců najdete i všude v interiéru. Líbí se mi také moderní a minimalistické pojetí u zadních světel.
V samostatném článku jsem podrobně rozebral, jak funguje a co všechno umí aplikace myDS, která je ke stažení pro Android a iOS.
Tentokrát tedy jen krátce musím znovu ocenit její hlavní přínos a sice možnost sledovat jednoduše přes smartphone například informace ohledně aktuálního nabíjení elektromobilu či možnost předvytopit/předvychladit si kabinu vozu předtím, než do něj nastoupím. Jízdu si pak o to víc vychutnáte a jakmile tohle jednou vyzkoušíte, už se bez toho opravdu neobejdete.
Jednou z největších předností vozu DS 3 Crossback E-Tense je samozřejmě maximální pohodlí, které uživatel získá. Ať už vás čekají krátké nebo dlouhé cesty, pak za sebe mohu ocenit především příjemně a velmi komfortně nastavený podvozek, který dokáže s nesmírnou bravurou fungovat i na horších českých silnicích.
Když k tomu přičtu ticho v kabině a pohodlné kožené sedačky, které jsou navíc vyhřívané, jde podle mě o jeden z nejpohodlnějších elektromobilů na trhu.
Elektrický crossover značky DS se také může pochlubit podporou velmi rychlého nabíjení, což u elektromobilu opravdu oceníte. DS 3 Crossback E-Tense zvládne konkrétně výkon až 100 kW přes DC kabel u veřejných nabíječek.
Nicméně v případě dobíjení přes v Česku nejrozšířenější 50kW nabíječky stačí jen 30 minut a za tu dobu dobijete přes 50 % baterky, což představuje přes 100 km jízdy po dálnici nebo skoro 150 km jízdy po městě. Za hodinu pak máte 90 % baterky a dojezd reálně 200 až 250 km.
Čtěte také: Test spotřeby DS 3 Crossback E-Tense – Za kolik jsme jezdili dlouhodobě v zimě?
Co se mi také u DS 3 Crossback E-Tense velmi líbilo, jsou zapuštěné kliky u dveří. Stačí, že se rozjedete nebo ručně zamknete vůz a kliky samy zajedou a schovají se. Jde hlavně o moderní prvek, protože je na trhu stále jen pár vozů, které tuto technologii přinášejí. Nad lepší aerodynamikou kroutím hlavou, protože dojezd vám to prodlouží možná tak o kilometr.
Čtěte také: S plně elektrickým DS 3 Crossback E-Tense se naučíte nespěchat
Nicméně může to mít i jistý bezpečnostní důvod, protože se vám do auta nejspíše nikdo jen tak nebude chtít dostávat, když nebude vědět, jak na to. Snad tímto nedám nikomu s nekalými úmysly návod, ale pokud je vůz odemknutý, tak jenom stačí v jedné části na kliku zatlačit a ona vyjede.
Toho se dá prakticky využít i v případě, kdy chcete auto poměrně potichu zamknout, ale nechcete kvůli tomu vytahovat klíčky z kapsy. V případě automatického zamknutí uslyšíte poměrně hlasitý tón, který sice přitáhne pozornost, ale kolikrát i možná nechtěnou.