Jednoduché ovládání a tichá jízda jsou hodnoty luxusu, které přinášejí prakticky všechny elektromobily. Ve spojení s francouzskou prémiovou značkou DS je to ovšem dovedené k dokonalosti. Pokud jezdíte ostře a pořád někam spěcháte, abyste si zvedli tep výměnou za ušetřenou minutu času, sedněte si do DS 3 Crossback E-Tense a garantuju vám, že se naučíte nespěchat a užívat si klidu či pohodlí. Zjistil jsem, že jsou pro to zcela jasné argumenty.
Inženýři postavili elektrické DS 3 na základech „multi-energy“ platformy CMP, která je vhodná pro různé druhy pohonů – konvenční, hybridní, ale i čistě elektrický. Právě v případě čistě elektrického pohonu ovšem uvidíte maximum toho, co na poli pohodlné jízdy můžete získat. Doslova vše je tomu podřízeno, ať už jde o jízdní režimy, jednopedálovou jízdu s rekuperací, pružnost zrychlení, či výsledky spotřeby.
Čeho si všimnete po každém usednutí do elektromobilu, DS 3 Crossback E-Tense se vždy po zapnutí postará o automatické přepnutí do klasického pohodlně nastaveného jízdního režimu. I kdybyste jen chvíli předtím jezdili ve sportovním režimu a trhali asfalt. Záměr hýčkat si svého pána je od vozu DS zcela zřejmý. Pokračovat můžu u jednopedálové jízdy, která vám po přepnutí do režimu B zvýší úroveň rekuperace a tím prakticky nebudete muset používat brzový pedál.
Pokud jde o zrychlení, tak ve sportovním režimu dáte stovku za 9 sekund, což jde opět ruku v ruce s celkovým naladěním pohodlného vozu. Prvních pár dnů jsem rád přepínal do sportovního režimu, abych pustil uzdu koníkům pod kapotou, nicméně elektromobil mě svým chováním rychle naučil, že by bylo vhodné zpomalit a spíše si užívat toho, v čem je expertem. A to je maximální komfort, pohodlné svezení, či skoro neslyšitelné ticho ve voze.
Největším argumentem, který vás u DS 3 Crossback E-Tense naučí nespěchat, je ale podle mě spotřeba. U elektromobilů obecně víme, že čím vyšší rychlostí jedete, tím výrazně roste spotřeba a tím se zkracuje drahocenný dojezd, takže ve finále pak ani nemusíte ušetřit čas, když se budete muset po cestě někde dobíjet. V případě elektrického crossoveru z francouzské stáje jsem si to sám vyzkoušel a díky tomu jsem došel k myšlence celého článku.
Po městě rozdíl nemusí být velký, jezdil jsem v různých stylech jízdy se spotřebou kolem 14 kWh/100 km, ovšem za městem se teprve začnou dít věci. Pokud jedete po dálnici rychlostí kolem 125 km/h v pravém pruhu a občas někoho předjedete, tedy spíše si užíváte pohodlné jízdy a nikam se neženete, spotřeba se pohybuje kolem 20 kWh/100 km a máte tak se 45kWh baterií dojezd přes 200 km na jedno nabití. Pokud na to ale šlápnete a budete jezdit co vám vůz dovolí, spotřeba se vyšplhá i přes 30 kWh/100 km a rázem dáte jen 150 km. Ušetřený čas nejspíše nemá takovou hodnotu a v případě pohodlného DS to platí dvojnásob.
Jednoduché ovládání a tichá jízda jsou hodnoty luxusu, které přinášejí prakticky všechny elektromobily. Ve spojení s francouzskou prémiovou značkou DS je to ovšem dovedené k dokonalosti. Pokud jezdíte ostře a pořád někam spěcháte, abyste si zvedli tep výměnou za ušetřenou minutu času, sedněte si do DS 3 Crossback E-Tense a garantuju vám, že se naučíte nespěchat a užívat si klidu či pohodlí. Zjistil jsem, že jsou pro to zcela jasné argumenty.
Inženýři postavili elektrické DS 3 na základech „multi-energy“ platformy CMP, která je vhodná pro různé druhy pohonů – konvenční, hybridní, ale i čistě elektrický. Právě v případě čistě elektrického pohonu ovšem uvidíte maximum toho, co na poli pohodlné jízdy můžete získat. Doslova vše je tomu podřízeno, ať už jde o jízdní režimy, jednopedálovou jízdu s rekuperací, pružnost zrychlení, či výsledky spotřeby.
Čeho si všimnete po každém usednutí do elektromobilu, DS 3 Crossback E-Tense se vždy po zapnutí postará o automatické přepnutí do klasického pohodlně nastaveného jízdního režimu. I kdybyste jen chvíli předtím jezdili ve sportovním režimu a trhali asfalt. Záměr hýčkat si svého pána je od vozu DS zcela zřejmý. Pokračovat můžu u jednopedálové jízdy, která vám po přepnutí do režimu B zvýší úroveň rekuperace a tím prakticky nebudete muset používat brzový pedál.
Pokud jde o zrychlení, tak ve sportovním režimu dáte stovku za 9 sekund, což jde opět ruku v ruce s celkovým naladěním pohodlného vozu. Prvních pár dnů jsem rád přepínal do sportovního režimu, abych pustil uzdu koníkům pod kapotou, nicméně elektromobil mě svým chováním rychle naučil, že by bylo vhodné zpomalit a spíše si užívat toho, v čem je expertem. A to je maximální komfort, pohodlné svezení, či skoro neslyšitelné ticho ve voze.
Největším argumentem, který vás u DS 3 Crossback E-Tense naučí nespěchat, je ale podle mě spotřeba. U elektromobilů obecně víme, že čím vyšší rychlostí jedete, tím výrazně roste spotřeba a tím se zkracuje drahocenný dojezd, takže ve finále pak ani nemusíte ušetřit čas, když se budete muset po cestě někde dobíjet. V případě elektrického crossoveru z francouzské stáje jsem si to sám vyzkoušel a díky tomu jsem došel k myšlence celého článku.
Po městě rozdíl nemusí být velký, jezdil jsem v různých stylech jízdy se spotřebou kolem 14 kWh/100 km, ovšem za městem se teprve začnou dít věci. Pokud jedete po dálnici rychlostí kolem 125 km/h v pravém pruhu a občas někoho předjedete, tedy spíše si užíváte pohodlné jízdy a nikam se neženete, spotřeba se pohybuje kolem 20 kWh/100 km a máte tak se 45kWh baterií dojezd přes 200 km na jedno nabití. Pokud na to ale šlápnete a budete jezdit co vám vůz dovolí, spotřeba se vyšplhá i přes 30 kWh/100 km a rázem dáte jen 150 km. Ušetřený čas nejspíše nemá takovou hodnotu a v případě pohodlného DS to platí dvojnásob.