5 důvodů, proč si koupit Renault Megane E-Tech

  • Přemýšlíte, že byste si pořídili Renault Megane E-Tech?
  • Dali jsme dohromady ty největší důvody, proč je to správné rozhodnutí
  • Proč dát šanci tomuto elektromobilu?
5 důvodů, proč si koupit Renault Megane E-Tech

Dali jsme dohromady 5 největších důvodů, proč si koupit Renault Megane E-Tech | foto: vlastní

Do naší redakční stáje se na zimu přidal plně elektrický Renault Megane E-Tech (test), abychom si o něm mohli udělat ještě lepší obrázek, než z klasického týdenního testování. Po několika měsících dáváme dohromady ty největší důvody, proč byste si právě tento elektromobil měli pořídit. Co je na vozu za nás nejlákavější?


Kapitoly


Vypadá prostě skvěle

Francouzská auta na ulici nepřehlédnete, to je jasný fakt. A platí to samozřejmě i v případě nejnovějšího elektrického Meganu, který si můžete v online konfigurátoru vyšperkovat například o dvoutónové provedení a díky obrovským dvacetipalcovým kolům to prostě celkově vypadá neskutečně atraktivně a futuristicky.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech je stylový elektromobil | foto: vlastní

Rychlé nejen DC, ale i AC nabíjení

Automobilka Renault je přeborníkem přes rychlé AC nabíjení, které jsme oceňovali již v případě modelu Zoe. Zatímco konkurence zvládá většinou díky palubní nabíječce výkon 7 nebo 11 kW, nejnovější Renault Megane E-Tech se může pochlubit výkonem až 22 kW.

K čemu je to dobré? Pokud přijedete na veřejnou nabíječku, máte například větší šanci, že bude volný jeden z konektorů DC nebo AC u stojanu a vy se nabijete. Ale hlavně AC nabíjení je levnější a vhodnější pro pomalejší degradaci baterie.

Oproti jiným autům budete nabíjet dvakrát rychleji, takže za nějakých 2,5 hodiny můžete mít plnou baterii. A to počítáme 60kWh variantu s delším dojezdem. Přes DC rychlonabíječky pak můžete využít výkon až 130 kW a dobít vůz za 30 minut, pokud k tomu jsou příhodné nabíjecí podmínky.

Nabíjení Renaultu Megane E-Tech

Nabíjení Renaultu Megane E-Tech | foto: vlastní

V létě trhá rekordy ve spotřebě

Teď v zimě je to horší, ale když jsme s elektrickým Renaultem jezdili v létě v teplotách kolem 20 stupňů Celsia, což byly pro elektromobil opravdu přívětivé podmínky, nestačili jsme se divit, jak skvělou spotřebu a tedy i dojezd tento vůz měl. Podle našich zkušeností je možné s Meganem E-Tech jezdit v létě se spotřebou kolem 11 kWh/100 km a přesáhnout reálný dojezd u dlouhodojezdové 60kWh varianty přes 500 km na jedno nabití.

Samozřejmě, spotřeba se mění v případě, kdy tomu neuzpůsobujete svou jízdu nebo zkrátka při vyšších rychlostech. Na okreskách jsme tak přes léto dosahovali spotřeby kolem 14 kWh/100 km a na dálnici pak kolem 17 kWh/100 km, takže dojezd pak reálně klesá k 350 kilometrům na jedno nabití. To je za nás výborný výsledek, který dělá z tohoto elektromobilu opravdu použitelné auto na baterky, u kterého se není třeba bát dojezdu.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech má dojezd přes 500 km v letních podmínkách | foto: vlastní

Android Automotive

Renault Megane E-Tech dostal do vínku palubní systém od Googlu s názvem Android Automotive. Renault tak nešel cestou ostatních tradičních automobilek a nevyvíjel si vlastní software infotainmentu, na kterém pohořeli i ti nejzkušenější němečtí producenti. A udělal tak rozhodně dobře.

Android Automotive je intuitivní na používání a díky inženýrům z Googlu je možné si do vozu stahovat různé aplikace z obchodu Google Play stejným způsobem, jako to děláte na smartphonu s Androidem. Ať už ale máte Android nebo iPhone, v obou případech můžete v Renaultu spustit bezdrátově Android Auto či Apple CarPlay pro připojení mobilu.

I bez jeho připojení má Android Automotive například Google Mapy, které jsou spojené s elektromobilem v tom smyslu, že vám dokáží ukazovat, kolik máte procent baterie a s kolika procenty pak přijedete na různá místa, či po zapnutí navigace. Výpočet by možná mohl být přesnější, protože počítá spíše s horším scénářem a vyšší spotřebou při jízdě, ale jinak funguje skvěle.

Středový displej systému OpenRlink

Středový displej systému OpenRlink v Renaultu Megane E-Tech | foto: vlastní

Cena teď výrazně spadla

A to možná aktuálně nejzajímavější jsme si nechali až na konec. Cena Renaultu Megane E-Tech totiž před několika dny klesla o 215 tisíc korun, takže se nyní elektromobil z francouzské stáje vyplatí více, než kdy jindy.

Právě teď je tedy po téměř dvou letech nejlepší čas na jeho pořízení, protože za cenu již od 990 tisíc korun získáte stylový elektromobil se skvělou výbavou, dlouhým dojezdem a také rychlejším AC nabíjením, což jsou podle nás největší přednosti elektrického Meganu.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech | foto: vlastní

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

5 důvodů, proč si koupit Renault Megane E-Tech

  • Přemýšlíte, že byste si pořídili Renault Megane E-Tech?
  • Dali jsme dohromady ty největší důvody, proč je to správné rozhodnutí
  • Proč dát šanci tomuto elektromobilu?
5 důvodů, proč si koupit Renault Megane E-Tech

Dali jsme dohromady 5 největších důvodů, proč si koupit Renault Megane E-Tech | foto: vlastní

Do naší redakční stáje se na zimu přidal plně elektrický Renault Megane E-Tech (test), abychom si o něm mohli udělat ještě lepší obrázek, než z klasického týdenního testování. Po několika měsících dáváme dohromady ty největší důvody, proč byste si právě tento elektromobil měli pořídit. Co je na vozu za nás nejlákavější?


Kapitoly


Vypadá prostě skvěle

Francouzská auta na ulici nepřehlédnete, to je jasný fakt. A platí to samozřejmě i v případě nejnovějšího elektrického Meganu, který si můžete v online konfigurátoru vyšperkovat například o dvoutónové provedení a díky obrovským dvacetipalcovým kolům to prostě celkově vypadá neskutečně atraktivně a futuristicky.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech je stylový elektromobil | foto: vlastní

Rychlé nejen DC, ale i AC nabíjení

Automobilka Renault je přeborníkem přes rychlé AC nabíjení, které jsme oceňovali již v případě modelu Zoe. Zatímco konkurence zvládá většinou díky palubní nabíječce výkon 7 nebo 11 kW, nejnovější Renault Megane E-Tech se může pochlubit výkonem až 22 kW.

K čemu je to dobré? Pokud přijedete na veřejnou nabíječku, máte například větší šanci, že bude volný jeden z konektorů DC nebo AC u stojanu a vy se nabijete. Ale hlavně AC nabíjení je levnější a vhodnější pro pomalejší degradaci baterie.

Oproti jiným autům budete nabíjet dvakrát rychleji, takže za nějakých 2,5 hodiny můžete mít plnou baterii. A to počítáme 60kWh variantu s delším dojezdem. Přes DC rychlonabíječky pak můžete využít výkon až 130 kW a dobít vůz za 30 minut, pokud k tomu jsou příhodné nabíjecí podmínky.

Nabíjení Renaultu Megane E-Tech

Nabíjení Renaultu Megane E-Tech | foto: vlastní

V létě trhá rekordy ve spotřebě

Teď v zimě je to horší, ale když jsme s elektrickým Renaultem jezdili v létě v teplotách kolem 20 stupňů Celsia, což byly pro elektromobil opravdu přívětivé podmínky, nestačili jsme se divit, jak skvělou spotřebu a tedy i dojezd tento vůz měl. Podle našich zkušeností je možné s Meganem E-Tech jezdit v létě se spotřebou kolem 11 kWh/100 km a přesáhnout reálný dojezd u dlouhodojezdové 60kWh varianty přes 500 km na jedno nabití.

Samozřejmě, spotřeba se mění v případě, kdy tomu neuzpůsobujete svou jízdu nebo zkrátka při vyšších rychlostech. Na okreskách jsme tak přes léto dosahovali spotřeby kolem 14 kWh/100 km a na dálnici pak kolem 17 kWh/100 km, takže dojezd pak reálně klesá k 350 kilometrům na jedno nabití. To je za nás výborný výsledek, který dělá z tohoto elektromobilu opravdu použitelné auto na baterky, u kterého se není třeba bát dojezdu.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech má dojezd přes 500 km v letních podmínkách | foto: vlastní

Android Automotive

Renault Megane E-Tech dostal do vínku palubní systém od Googlu s názvem Android Automotive. Renault tak nešel cestou ostatních tradičních automobilek a nevyvíjel si vlastní software infotainmentu, na kterém pohořeli i ti nejzkušenější němečtí producenti. A udělal tak rozhodně dobře.

Android Automotive je intuitivní na používání a díky inženýrům z Googlu je možné si do vozu stahovat různé aplikace z obchodu Google Play stejným způsobem, jako to děláte na smartphonu s Androidem. Ať už ale máte Android nebo iPhone, v obou případech můžete v Renaultu spustit bezdrátově Android Auto či Apple CarPlay pro připojení mobilu.

I bez jeho připojení má Android Automotive například Google Mapy, které jsou spojené s elektromobilem v tom smyslu, že vám dokáží ukazovat, kolik máte procent baterie a s kolika procenty pak přijedete na různá místa, či po zapnutí navigace. Výpočet by možná mohl být přesnější, protože počítá spíše s horším scénářem a vyšší spotřebou při jízdě, ale jinak funguje skvěle.

Středový displej systému OpenRlink

Středový displej systému OpenRlink v Renaultu Megane E-Tech | foto: vlastní

Cena teď výrazně spadla

A to možná aktuálně nejzajímavější jsme si nechali až na konec. Cena Renaultu Megane E-Tech totiž před několika dny klesla o 215 tisíc korun, takže se nyní elektromobil z francouzské stáje vyplatí více, než kdy jindy.

Právě teď je tedy po téměř dvou letech nejlepší čas na jeho pořízení, protože za cenu již od 990 tisíc korun získáte stylový elektromobil se skvělou výbavou, dlouhým dojezdem a také rychlejším AC nabíjením, což jsou podle nás největší přednosti elektrického Meganu.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech | foto: vlastní

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."