Renault Megane E-Tech se povedl, ale našli jsme 3 nečekané mouchy

  • Renault Megane E-Tech celkově chválíme
  • Elektromobil z francouzské stáje však není zcela bez chyb
  • Co se dá na tomto voze vytknout v rámci našeho dlouhodobého testování?
Renault Megane E-Tech se povedl, ale našli jsme 3 nečekané mouchy

Renault Megane E-Tech se povedl, ale našli jsme 3 nečekané mouchy | foto: vlastní

Říká se, že dokonalost tkví v detailu. Pokud se tedy člověk podívá na produkt jako Renault Megane E-Tech na papíře, není mu prakticky co vytknout. A i naše dlouhodobé zkušenosti s tímto elektromobilem jsou vesměs pozitivní.

To ale ještě neznamená, že jde o naprosto dokonalý produkt vhodný pro každého. Pokud se zaměříme na detaily, objeví se stejně jako snad u každého produktu jisté mouchy, které mohou přinejmenším trochu zamrzet, nebo případně i odradit.


Kapitoly


V zimě tak neexceluje

Zatímco v létě patří Renault Megane E-Tech mezi elektromobily s nejlepší spotřebou, v zimě je to horší a mezi nejúspornější a nejrychleji nabíjené vozy na baterky se již bohužel neřadí.

Podle našich zkušeností se spotřeba elektrického Meganu pohybuje v méně přívětivém v zimním období ve městě kolem 17 kWh/100 km, na okreskách kolem 19 kWh/100 km a na dálnici pak kolem 22 kWh/100 km. Takže dojezd se pak pohybuje od 270 do 350 kilometrů, a to je podstatně méně, než přes léto, kde naopak elektrický Renault exceluje.

Pokud jde o rychlost nabíjení, v létě jsme dokázali na ultrafastu Ionity vyždímat téměř max. výkon 130 kW alespoň na krátkou chvíli, nicméně nyní v zimě při nižších teplotách kolem nuly nepomáhá ani předvyhřívání baterie před příjezdem na nabíječku a výkon dosahuje na stejném ultrafastu Ionity na necelých 100 kW a rychle klesá klidně až k 50 kW. Nabíjecí zastávky jsou proto přes zimu nečekaně delší než v létě, při nabíjení z 10 na 80 % nám to vycházelo o zhruba 15 minut navíc.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech | foto: vlastní

Řidič má horší výhled z okna

Jak se říká, pro krásu se musí trpět. Platí to i v případě elektrického Meganu, který sice vypadá skvěle, ovšem jeho proporce mají negativní vliv na to, že vy jako řidič nebudete mít dokonalý výhled z okna. Konkrétně kvůli vyšší palubní desce a přední kapotě, přes kterou není úplně ideální přehled o tom, co je před autem.

Díky pokročilým technologiím, kterými je Renault osázen, ať už jde o parkovací kamery s 360 stupňovým ptačím pohledem, či digitálním středovým zrcátkem, je situace sice částečně zachráněna, ovšem největším kamenem úrazu jsou místa u veřejných nabíječek. Vůz má totiž nabíjecí port vpravo vpředu, takže musíte parkovat k nabíječkám popředu, kdy jsme se sami přesvědčili u některých dobíječek, že není absolutně nic vidět.

Většina elektromobilů má port pro nabíjení vlevo vzadu, což má něco do sebe nejen z toho pohledu, že přes zadní parkovací kamery zpravidla vidíte vše potřebné, ale také vám to pak dává lepší možnost pro manévrování při vyjíždění. Stalo se nám ne jednou, že jsme měli po obsazení vedlejších dobíjecích míst problém se odtud ze stísněného místa vůbec dostat a vytočit. Pokud bychom parkovali pozadu, byl by to menší oříšek.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech | foto: vlastní

Menší prostornost

A třetí větší moucha, kterou si u Renaultu Megane E-Tech nemůžeme odpustit, je jeho prostornost. Vůz jako takový vypadá zvenku poměrně robustně, ovšem uvnitř je tomu přesně naopak. Vlastně může být i poněkud problém, kam velikostně tento model zařadit. Je to crossover, nebo hatchback?

Každopádně pokud máte menší děti, dá se elektrický Megane označit za rodinné auto. Jakmile děti vyrostou, nebo pokud budete chtít vést na delší cestu vzadu dospělé cestující, nebude to úplně ideální. Prostoru před koleny není mnoho a pokud jsme v rámci našeho testu posadili dva opravdu větší dospělé dopředu, dozadu by si sami za sebe už pořádně nesedli.

389 litrů v případě zavazadlového prostoru také není mnoho, ale samozřejmě jde o věc dost individuální. Vytknout můžeme spíše absenci předního kufru, tzv. frunku. Musíte tak počítat s tím, že část (ačkoliv až pod podlahou) vám ještě nejspíše zaberou nabíjecí kabely (AC), které je v případě elektromobilu dobré vozit s sebou.

Pokud tedy prostorově není Renault Megane E-Tech pro vás a vaše potřeby dostatečně velký, pak se určitě vyplatí počkat na jeho většího sourozence, kterým je nový Renault Scenic E-Tech. Tento elektromobil totiž půjde po krku prostornějším SUV typu Škoda Enyaq iV, či Tesla Model Y.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Renault Megane E-Tech se povedl, ale našli jsme 3 nečekané mouchy

  • Renault Megane E-Tech celkově chválíme
  • Elektromobil z francouzské stáje však není zcela bez chyb
  • Co se dá na tomto voze vytknout v rámci našeho dlouhodobého testování?
Renault Megane E-Tech se povedl, ale našli jsme 3 nečekané mouchy

Renault Megane E-Tech se povedl, ale našli jsme 3 nečekané mouchy | foto: vlastní

Říká se, že dokonalost tkví v detailu. Pokud se tedy člověk podívá na produkt jako Renault Megane E-Tech na papíře, není mu prakticky co vytknout. A i naše dlouhodobé zkušenosti s tímto elektromobilem jsou vesměs pozitivní.

To ale ještě neznamená, že jde o naprosto dokonalý produkt vhodný pro každého. Pokud se zaměříme na detaily, objeví se stejně jako snad u každého produktu jisté mouchy, které mohou přinejmenším trochu zamrzet, nebo případně i odradit.


Kapitoly


V zimě tak neexceluje

Zatímco v létě patří Renault Megane E-Tech mezi elektromobily s nejlepší spotřebou, v zimě je to horší a mezi nejúspornější a nejrychleji nabíjené vozy na baterky se již bohužel neřadí.

Podle našich zkušeností se spotřeba elektrického Meganu pohybuje v méně přívětivém v zimním období ve městě kolem 17 kWh/100 km, na okreskách kolem 19 kWh/100 km a na dálnici pak kolem 22 kWh/100 km. Takže dojezd se pak pohybuje od 270 do 350 kilometrů, a to je podstatně méně, než přes léto, kde naopak elektrický Renault exceluje.

Pokud jde o rychlost nabíjení, v létě jsme dokázali na ultrafastu Ionity vyždímat téměř max. výkon 130 kW alespoň na krátkou chvíli, nicméně nyní v zimě při nižších teplotách kolem nuly nepomáhá ani předvyhřívání baterie před příjezdem na nabíječku a výkon dosahuje na stejném ultrafastu Ionity na necelých 100 kW a rychle klesá klidně až k 50 kW. Nabíjecí zastávky jsou proto přes zimu nečekaně delší než v létě, při nabíjení z 10 na 80 % nám to vycházelo o zhruba 15 minut navíc.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech | foto: vlastní

Řidič má horší výhled z okna

Jak se říká, pro krásu se musí trpět. Platí to i v případě elektrického Meganu, který sice vypadá skvěle, ovšem jeho proporce mají negativní vliv na to, že vy jako řidič nebudete mít dokonalý výhled z okna. Konkrétně kvůli vyšší palubní desce a přední kapotě, přes kterou není úplně ideální přehled o tom, co je před autem.

Díky pokročilým technologiím, kterými je Renault osázen, ať už jde o parkovací kamery s 360 stupňovým ptačím pohledem, či digitálním středovým zrcátkem, je situace sice částečně zachráněna, ovšem největším kamenem úrazu jsou místa u veřejných nabíječek. Vůz má totiž nabíjecí port vpravo vpředu, takže musíte parkovat k nabíječkám popředu, kdy jsme se sami přesvědčili u některých dobíječek, že není absolutně nic vidět.

Většina elektromobilů má port pro nabíjení vlevo vzadu, což má něco do sebe nejen z toho pohledu, že přes zadní parkovací kamery zpravidla vidíte vše potřebné, ale také vám to pak dává lepší možnost pro manévrování při vyjíždění. Stalo se nám ne jednou, že jsme měli po obsazení vedlejších dobíjecích míst problém se odtud ze stísněného místa vůbec dostat a vytočit. Pokud bychom parkovali pozadu, byl by to menší oříšek.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech | foto: vlastní

Menší prostornost

A třetí větší moucha, kterou si u Renaultu Megane E-Tech nemůžeme odpustit, je jeho prostornost. Vůz jako takový vypadá zvenku poměrně robustně, ovšem uvnitř je tomu přesně naopak. Vlastně může být i poněkud problém, kam velikostně tento model zařadit. Je to crossover, nebo hatchback?

Každopádně pokud máte menší děti, dá se elektrický Megane označit za rodinné auto. Jakmile děti vyrostou, nebo pokud budete chtít vést na delší cestu vzadu dospělé cestující, nebude to úplně ideální. Prostoru před koleny není mnoho a pokud jsme v rámci našeho testu posadili dva opravdu větší dospělé dopředu, dozadu by si sami za sebe už pořádně nesedli.

389 litrů v případě zavazadlového prostoru také není mnoho, ale samozřejmě jde o věc dost individuální. Vytknout můžeme spíše absenci předního kufru, tzv. frunku. Musíte tak počítat s tím, že část (ačkoliv až pod podlahou) vám ještě nejspíše zaberou nabíjecí kabely (AC), které je v případě elektromobilu dobré vozit s sebou.

Pokud tedy prostorově není Renault Megane E-Tech pro vás a vaše potřeby dostatečně velký, pak se určitě vyplatí počkat na jeho většího sourozence, kterým je nový Renault Scenic E-Tech. Tento elektromobil totiž půjde po krku prostornějším SUV typu Škoda Enyaq iV, či Tesla Model Y.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."