3 důvody, proč byste si určitě neměli koupit Teslu Model 3
- Uvažujete nad koupí nového elektromobilu Tesla Model 3 a zvažujete pro a proti?
- Během dvoudílného seriálu se podíváme na nejpopulárnější výhody či nevýhody
- Vždy pamatujte na to, že výběr elektroauta musí být „šitý na míru“

V minulém článku našeho miniseriálu jsme se věnovali těm vlastnostem vozu Tesla Model 3, které hovoří pro jeho pořízení. Existují naopak negativa, která nás mohou od pořízení Tesly odradit?
Kapitoly
- 3 důvody, proč byste si určitě neměli koupit Teslu Model 3
- 3 důvody, proč byste si určitě měli koupit Teslu Model 3
Tesla stále trpí na nižší kvalitu zpracování
Pokud jde o interiér Tesly, při jeho posuzování opět narazíme na dvě skupiny s odlišnými názory. Zatímco jedni budou obhajovat strohost interiéru, nebudou jim vadit použité materiály a budou zastávat názor, že na takový minimalistický design dlouho čekali, druzí se budou pozastavovat nad kvalitou zpracování, vrzajícími plasty nebo různou tloušťkou spár mezi jednotlivými díly karoserie a za své peníze budou požadovat jinou kvalitu.
Je pravda, že Tesla měla historicky problémy s kvalitou sestavení svých modelů. I když se situace zlepšuje a kvalita automobilů roste, přesto v tomto směru mají stále navrch evropské značky. Předpokládáme ale, že se spuštěním výroby v Evropě budou z montážních pásů sjíždět vozidla, u nichž budou výtky týkající se kvality montáže minulostí.

Autonomní řízení je u nás nepoužitelné
Autopilot je téma, které trvale zaplňuje sociální sítě příznivců kalifornského výrobce. Počínaje sdílením příspěvků, s čím vším si dokázal vůz poradit v automatickém režimu, až po dramatické situace, kdy autonomní řízení údajně selhalo. Uživatelé s napětím očekávají aktualizace stávajících verzí a po jejich získání se stávají ochotnými testery. Občas se stane, že sama Tesla přilije olej do ohně, například, když sdělí zákazníkům, kteří si funkci předplatili, že musí projít dodatečným výběrem, aby mohli funkci začít používat.
Další kapitolou jsou legislativní omezení jednotlivých zemí, které v současné době v České republice používání pokročilé funkce FSD v podstatě zakazují. Z našeho pohledu je současný „poloautonomní“ systém zajímavá vychytávka, která čas od času dokáže na okamžik převzít řízení, ale zatím je daleko od stavu, kdy jí budeme moct s klidným svědomím svěřit osud posádky na delší trase.

Tesla neustále zvyšuje ceny svých vozů
Dalším důvodem k zamyšlení je cenová politika Tesly. Nedávno jsme přinesli informaci, že Tesla jen za poslední rok zvýšila cenu Modelu 3 téměř o čtvrtinu. Za zvyšováním cen je jednak stále se zvyšující poptávka, kdy automobilka nestačí vykrývat zájem kupujících a také celosvětový nedostatek čipů v důsledku pandemie Covid-19 v Asii, kde se tyto součástky vyrábějí. Mimo to se také prodlužují čekací lhůty na nové vozy, které dosahují 6 až 12 měsíční hranice, v závislosti na verzi vozu. Není divu, když se zájemci o rychlé dodání obracejí na autobazary, případně si zvolí konkurenční značku.
Možná bychom mohli zmínit ještě jednu věc, která se pojí k jasné výhodě Tesel. Jde o aktualizace softwaru na dálku. Nesmíme zapomínat, že Tesla svůj software pravidelně aktualizuje, ale hardware, tedy vozidlo, zůstává beze změny. Jednoho dne přijde, stejně jako například u mobilního telefonu, okamžik, kdy hardware už nedokáže být s novými funkcemi programů kompatibilní.
Zcela jistě existují ještě další omezení, která platí pro elektromobilitu obecně, například nižší dojezd v zimě, nutnost plánování dlouhých tras přes nabíjecí stanice, vyšší pořizovací cena a podobně. Přesto je Tesla Model 3 rozhodně jedním z elektromobilů, který si zaslouží pozornost. I když u nás, v zemi chatařů a chalupářů, bude převažovat zájem o auta s co největším zavazadelníkem, bude o tento vůz, vzhledem k převažujícím kvalitám i v budoucnu dostatek zájemců.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.









