Zřejmě nejlepší auto, které jsem letos testoval. Je nepochopitelně přehlížené

  • Každý rok mi pod rukama projde mnoho zajímavých aut
  • Jaké bych vybral, kdybych měl říct jen jedno jediné, které jsem letos testoval?
  • Nejvíce jsem si oblíbil špičkový Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7 Pro test

Volkswagen ID.7 vypadá parádně | foto: vlastní

S rostoucím počtem elektrických vozidel se ztěžuje výběr ideálního vozu. Tato volba není snadná ani se spalovacími modely. U toho elektrického ale člověk tak nějak přirozeně řeší i odlišné vlastnosti. V letošním roce jsem měl možnost vyzkoušet mnoho typově rozdílných hybridů a elektromobilů a jen velmi těžko lze odpovědět na častou otázku, který byl zatím ten nejlepší. Ač mě svědomí nejvíce táhne rozumem k malému Volvu EX30, nejvíce na mě zapůsobil Volkswagen ID.7.

Volkswagen ID.7 přesvědčí mnohé k návratu ke značce

Volkswagen ID.7 věří v obnovení jiskry, kterou značka držela dlouhé roky se spalováky. Nikomu není potřeba dlouze představovat legendární řadu Passatů, která si získala svůj obdiv nejen u manažerů, ale i u středně velkých rodin. Jeho neuvěřitelná praktičnost, dostatek prostoru i skvělé jízdní vlastnosti z něj dodnes dělají skvělou volbu. S postupem doby je ale dobře, že se na trhu konečně objevila i elektrická možnost, která je schopná na tuto dlouholetou tradici navázat s alternativním pohonem.

Volkswagen ID.7 Pro (2024): specifikace

  • Výkon 210 kW
  • Baterie 82 kW (využitelná kapacita 77 kW)
  • Pohon zadní nápravy
  • DC nabíjení až 175 kW, palubní nabíječka 11 kW
  • Dojezd až 615 km (reálně kolem 475 km)
  • 4 961 mm x 1 862 mm x 1 534 mm (d x š x v)
  • 532 l zavazadlového prostoru
Volkswagen ID.7 Pro test

Volkswagen ID.7 Pro | foto: vlastní


Čtěte také: Kaufland prodává USB flash disk, který zásadním způsobem vylepší vaše auto


Legenda pokračuje v elektrické reinkarnaci

ID.7 nejde novou cestou minimalizace, kdy se automobilky snaží za každou cenu zbavit se všech tradičních ovládacích prvků. Digitalizace jde znát, ale je to přirozená cesta spolu s typem pohonu. I elektrickému „Passatu“ chybí některé typické prvky. Ovládání výdechů klimatizace dotykem se může zdát zmatečné a rozšířené funkce levé podvolantové jsou přinejmenším v koncernu nezvyklé. Jenže jak zde vše potřebné jednou nastavíte, vše začne fungovat přesně tak, jak jste byli zvyklí. Od této chvíle se budete více soustředit na jízdu a začnete si ji vyloženě užívat.

Podvozkem jde totiž o velmi povedený model a i jeho provozní nenáročnost je něco, co vás velmi přiblíží dosavadním tankovacím zvyklostem. S dojezdem 475 kilometrů nejde o přeborníka, v kombinaci s rychlým DC nabíjením (až 175 kW) ale budete na nabíječkách trávit nízké desítky minut. Příchod kombi verze Tourer potěší nejednu rodinu. Při cenách srovnatelných se spalovacím Passatem se nabízí otázka, proč nevyzkoušet něco nového?

Volkswagen ID.7 Pro test

Interiér Volkswagenu ID.7 Pro | foto: vlastní

Výbava a cena

Verzi ID.7 s karoserií sedan pořídíte od 1 329 000 korun (Pro Limited). Zajisté si budete chtít vůz přizpůsobit sobě. Výhodou nicméně je přítomnost tepelného čerpadla a skvělého Head-up displeje s AR již v základní nabídce a full LED světlomety. Vrcholem nabídky je nyní verze GTX People, která přidává mnoho skvělých funkcí včetně adaptivních IQ.Light Matrix světlometů a zvýšeného dojezdu s větší baterií (86 kWh). Takový vůz vás vyjde na 1 886 900 korun. ID.7 Tourer již můžete objednávat také, cena jednotlivých konfigurací je vždy o 20 tisíc navýšená.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Zřejmě nejlepší auto, které jsem letos testoval. Je nepochopitelně přehlížené

  • Každý rok mi pod rukama projde mnoho zajímavých aut
  • Jaké bych vybral, kdybych měl říct jen jedno jediné, které jsem letos testoval?
  • Nejvíce jsem si oblíbil špičkový Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7 Pro test

Volkswagen ID.7 vypadá parádně | foto: vlastní

S rostoucím počtem elektrických vozidel se ztěžuje výběr ideálního vozu. Tato volba není snadná ani se spalovacími modely. U toho elektrického ale člověk tak nějak přirozeně řeší i odlišné vlastnosti. V letošním roce jsem měl možnost vyzkoušet mnoho typově rozdílných hybridů a elektromobilů a jen velmi těžko lze odpovědět na častou otázku, který byl zatím ten nejlepší. Ač mě svědomí nejvíce táhne rozumem k malému Volvu EX30, nejvíce na mě zapůsobil Volkswagen ID.7.

Volkswagen ID.7 přesvědčí mnohé k návratu ke značce

Volkswagen ID.7 věří v obnovení jiskry, kterou značka držela dlouhé roky se spalováky. Nikomu není potřeba dlouze představovat legendární řadu Passatů, která si získala svůj obdiv nejen u manažerů, ale i u středně velkých rodin. Jeho neuvěřitelná praktičnost, dostatek prostoru i skvělé jízdní vlastnosti z něj dodnes dělají skvělou volbu. S postupem doby je ale dobře, že se na trhu konečně objevila i elektrická možnost, která je schopná na tuto dlouholetou tradici navázat s alternativním pohonem.

Volkswagen ID.7 Pro (2024): specifikace

  • Výkon 210 kW
  • Baterie 82 kW (využitelná kapacita 77 kW)
  • Pohon zadní nápravy
  • DC nabíjení až 175 kW, palubní nabíječka 11 kW
  • Dojezd až 615 km (reálně kolem 475 km)
  • 4 961 mm x 1 862 mm x 1 534 mm (d x š x v)
  • 532 l zavazadlového prostoru
Volkswagen ID.7 Pro test

Volkswagen ID.7 Pro | foto: vlastní


Čtěte také: Kaufland prodává USB flash disk, který zásadním způsobem vylepší vaše auto


Legenda pokračuje v elektrické reinkarnaci

ID.7 nejde novou cestou minimalizace, kdy se automobilky snaží za každou cenu zbavit se všech tradičních ovládacích prvků. Digitalizace jde znát, ale je to přirozená cesta spolu s typem pohonu. I elektrickému „Passatu“ chybí některé typické prvky. Ovládání výdechů klimatizace dotykem se může zdát zmatečné a rozšířené funkce levé podvolantové jsou přinejmenším v koncernu nezvyklé. Jenže jak zde vše potřebné jednou nastavíte, vše začne fungovat přesně tak, jak jste byli zvyklí. Od této chvíle se budete více soustředit na jízdu a začnete si ji vyloženě užívat.

Podvozkem jde totiž o velmi povedený model a i jeho provozní nenáročnost je něco, co vás velmi přiblíží dosavadním tankovacím zvyklostem. S dojezdem 475 kilometrů nejde o přeborníka, v kombinaci s rychlým DC nabíjením (až 175 kW) ale budete na nabíječkách trávit nízké desítky minut. Příchod kombi verze Tourer potěší nejednu rodinu. Při cenách srovnatelných se spalovacím Passatem se nabízí otázka, proč nevyzkoušet něco nového?

Volkswagen ID.7 Pro test

Interiér Volkswagenu ID.7 Pro | foto: vlastní

Výbava a cena

Verzi ID.7 s karoserií sedan pořídíte od 1 329 000 korun (Pro Limited). Zajisté si budete chtít vůz přizpůsobit sobě. Výhodou nicméně je přítomnost tepelného čerpadla a skvělého Head-up displeje s AR již v základní nabídce a full LED světlomety. Vrcholem nabídky je nyní verze GTX People, která přidává mnoho skvělých funkcí včetně adaptivních IQ.Light Matrix světlometů a zvýšeného dojezdu s větší baterií (86 kWh). Takový vůz vás vyjde na 1 886 900 korun. ID.7 Tourer již můžete objednávat také, cena jednotlivých konfigurací je vždy o 20 tisíc navýšená.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."