Známá automobilka hasí šílenou ztrátu na výrobě elektromobilů! Východisko téměř neexistuje
- Obrovská americká automobilka musí hasit nepříjemnou ztrátu několika miliard korun
- Na vině je okolo 69 000 vadných baterií do elektromobilů, které prošly svolávačkou
- Výše celkové částky tak zabíjí jakékoliv sny o výdělku z výroby

Pokud náš magazín pravidelně sledujete, tak vám jistě neunikla informace o skupině General Motors, která se v současnou chvíli potýká s obřím elektromobilovým problémem. Jejich model Chevrolet Bolt EV totiž zaznamenal hned několik případů požáru, za které dle dostupných informací může výrobní vada u baterií značky LG. Celý případ se zatím vyšplhal na tak šílenou částku, že se vám z ní prokroutí panenky.
General Motors „hasí“ problémové baterie
Skupina General Motors reportovala za druhý kvartál tržby v hodnotě 34,2 miliard dolarů, z čehož čistý zisk činil 2,8 miliardy dolarů. Takové podmínky rozhodně nejsou špatné, ale vše mohlo vypadat mnohem růžověji. Dle oficiálního vyjádření totiž budou hořící elektromobily značku Chevrolet stát celých 800 milionů dolarů.
Americká automobilka musela svolat celkem 69 000 elektromobilů Chevrolet Bolt EV, a to z výrobních let 2017 až 2019. To znamená, že na jediném elektromobilu zaznamenala újmu 11 600 dolarů, tedy zhruba 250 tisíc korun. Tak obrovský zásah do hodnoty vozu se samozřejmě projevil na výsledcích, a tak si Chevrolet o nějakém výdělku z tohoto modelu může nechat jenom zdát.

Čtěte také: Legendární Chevrolet Camaro prý brzy skončí, nahradí jej něco zcela nepochopitelného
Náklady detailněji
Baterie elektrického Boltu má kapacitu 66 kWh, z čehož lze usoudit, že náklad na kWh je v tuto chvíli vyčíslen na 175 dolarů. Za tímto číslem se ovšem skrývá nejen náklad na samotnou baterii, ale zároveň vývoj řešení, manipulace, servis a podobně. Než se vše stihne vyřídit, tak jsou řidiči poučeni o tom, jak se k nebezpečnému vozu chovat.
Hyundai na stupních vítězů
Zdá se vám tato částka jako z jiného vesmíru? Jistě, máte pravdu, ale rekord drží někdo úplně jiný. Jihokorejský Hyundai musel v těžkých časech svolat až 82 000 elektromobilů, ve kterých se bohužel taktéž objevila jistá výrobní vada od společnosti LG. Sranda výměny baterií vyšla na zhruba 900 milionů dolarů, tedy téměř 2 miliardy korun!
Autor článku

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.
Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.