Záruka bezpečí. Nová Škoda Kodiaq získala od Euro NCAP pět hvězdiček

  • Nová generace Škody Kodiaq získala maximální hodnocení Euro NCAP
  • Nejvíce bodovala v ochraně dospělých cestujících
  • Polepšila si ve třech ze čtyřech kategorií
Škoda Kodiaq druhé generace

Škoda Kodiaq druhé generace | foto: Škoda Auto

Loni v říjnu představila mladoboleslavská automobilka druhou generaci svého největšího SUV Kodiaq. Ta první byla přitom na trhu od roku 2016 a po sedmi letech už si zasloužila svého nástupce. Ten přináší celou řadu novinek, které odráží velký posun, který domácí automobilka během té doby urazila. Stejně jako jeho předchůdce si i nová generace z nárazových testů organizace Euro NCAP odvezla maximální, pětihvězdičkové hodnocení.

Nový Kodiaq zaznamenal zlepšení skoro ve všem

Druhá generace Kodiaqu si v nárazových testech vedla podobně jako ta první. Za ochranu dospělých cestujících si odneslo 89 %, nepatrně méně, ale stále nadprůměrných 82 % si vysloužila za ochranu dětí, 82 % v kategorii ochrany chodců a dalších zranitelných účastníků silničního provozu a 78 % za elektronické asistenty.

Když se pro srovnání podíváme, jak si v roce 2017 vedl v nárazových testech první Kodiaq, který také získal pět hvězdiček, největší posun nastal v elektronických asistentech. Za ty si SUV odneslo pouze 54 procent. Body mu tehdy sráželo chybějící vedení v pruzích. Za dospělé dostala první generace 92 %, tedy víc než nyní, za děti 77 % a za chodce 71 %.

Neznamená to však, že by první generace byla nějak méně bezpečná než ta dnešní. Nejzásadnější je ochrana dospělých i dětských pasažérů a ostatních zranitelných účastníků silničního provozu, včetně chodců nebo například cyklistů a v té si tehdejší Kodiaq vedl rovněž velice dobře. A z toho, že u druhé generace došlo k mírnému poklesu u ochrany dospělých není třeba dělat žádnou vědu. Kritéria hodnocení se postupem času zpřísňují.

Škoda Kodiaq druhé generace | foto: Škoda Auto

Škoda Kodiaq druhé generace | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Tesla už má v Norsku 2 000 rychlonabíječek. Jubilejní poznáte moc dobře


Euro NCAP se chystá na tlačítka

Kromě nárazových testů, které se naposledy měnily v roce 2009, kdy se do nich více promítla ochrana chodců, Euro NCAP ve svém hodnocení zohledňuje i další aspekty terciární bezpečnosti. Jedná se především o aktivní systémy, které pomáhají minimalizovat riziko nehod a snižovat jejich následky. Od roku 2020 jsou každé tři roky upravována kritéria, aby odpovídala současnému vývoji a trendům.

Proti jednomu trendu se však Euro NCAP rozhodla bojovat. Počínaje rokem 2026 budou podmínkou pro plné hodnocení fyzická tlačítka pro ukazatele směru, ovládání stěračů čelního skla, klakson vozidla, výstražná světla a jakékoli vestavěné SOS funkce, místo aby je museli majitelé aut hledat v infotainmentu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Záruka bezpečí. Nová Škoda Kodiaq získala od Euro NCAP pět hvězdiček

  • Nová generace Škody Kodiaq získala maximální hodnocení Euro NCAP
  • Nejvíce bodovala v ochraně dospělých cestujících
  • Polepšila si ve třech ze čtyřech kategorií
Škoda Kodiaq druhé generace

Škoda Kodiaq druhé generace | foto: Škoda Auto

Loni v říjnu představila mladoboleslavská automobilka druhou generaci svého největšího SUV Kodiaq. Ta první byla přitom na trhu od roku 2016 a po sedmi letech už si zasloužila svého nástupce. Ten přináší celou řadu novinek, které odráží velký posun, který domácí automobilka během té doby urazila. Stejně jako jeho předchůdce si i nová generace z nárazových testů organizace Euro NCAP odvezla maximální, pětihvězdičkové hodnocení.

Nový Kodiaq zaznamenal zlepšení skoro ve všem

Druhá generace Kodiaqu si v nárazových testech vedla podobně jako ta první. Za ochranu dospělých cestujících si odneslo 89 %, nepatrně méně, ale stále nadprůměrných 82 % si vysloužila za ochranu dětí, 82 % v kategorii ochrany chodců a dalších zranitelných účastníků silničního provozu a 78 % za elektronické asistenty.

Když se pro srovnání podíváme, jak si v roce 2017 vedl v nárazových testech první Kodiaq, který také získal pět hvězdiček, největší posun nastal v elektronických asistentech. Za ty si SUV odneslo pouze 54 procent. Body mu tehdy sráželo chybějící vedení v pruzích. Za dospělé dostala první generace 92 %, tedy víc než nyní, za děti 77 % a za chodce 71 %.

Neznamená to však, že by první generace byla nějak méně bezpečná než ta dnešní. Nejzásadnější je ochrana dospělých i dětských pasažérů a ostatních zranitelných účastníků silničního provozu, včetně chodců nebo například cyklistů a v té si tehdejší Kodiaq vedl rovněž velice dobře. A z toho, že u druhé generace došlo k mírnému poklesu u ochrany dospělých není třeba dělat žádnou vědu. Kritéria hodnocení se postupem času zpřísňují.

Škoda Kodiaq druhé generace | foto: Škoda Auto

Škoda Kodiaq druhé generace | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Tesla už má v Norsku 2 000 rychlonabíječek. Jubilejní poznáte moc dobře


Euro NCAP se chystá na tlačítka

Kromě nárazových testů, které se naposledy měnily v roce 2009, kdy se do nich více promítla ochrana chodců, Euro NCAP ve svém hodnocení zohledňuje i další aspekty terciární bezpečnosti. Jedná se především o aktivní systémy, které pomáhají minimalizovat riziko nehod a snižovat jejich následky. Od roku 2020 jsou každé tři roky upravována kritéria, aby odpovídala současnému vývoji a trendům.

Proti jednomu trendu se však Euro NCAP rozhodla bojovat. Počínaje rokem 2026 budou podmínkou pro plné hodnocení fyzická tlačítka pro ukazatele směru, ovládání stěračů čelního skla, klakson vozidla, výstražná světla a jakékoli vestavěné SOS funkce, místo aby je museli majitelé aut hledat v infotainmentu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."