Zapomeňte na malá městská „tintítka“. Značka Smart se mění k nepoznání

  • Nejnovější koncept Smartu vystupuje ze zažitého stereotypu
  • Off-roadový elektromobil nabídne obrovskou kapacitu baterie
  • 800V architektura nabídne velmi rychlé nabíjení
Smart #5 koncept

Smart #5 koncept | foto: Smart

Smart se již nevěnuje výhradně subtilním městským vozítkům s miniaturním motorem. Od doby, co je automobilka z poloviny vlastněná čínskou skupinou Geely, mění i své zaměření. Nové koncepty se postupně zvětšují a benefitují i ze společné modulární platformy SEA, kterou používají například i vozy Volvo a Polestar. Nejnovější počin Smartu již rozhodně nepatří do úzkých uliček evropských metropolí.

Tenhle off-road nebude lidová rozpočtovka!

Pod novým vedením jsou nové modely uváděny s číselným označením a populárním symbolem moderních sociálních sítí. Česky křížek, v angličtině hashtag nyní označuje všechny nové Smarty. Ten největší, nejrobustnější a zaručeně nejvíce off-roadový model nese označení #5. Dle dostupných informací dostane vůz obří 100kWh baterii s odhadovaným dojezdem až 550 kilometrů (WLTP). Nabití sedmdesáti procent zvládnete během 15 minut díky 800V architektuře.

Není zatím jisté, jakou motorovou výbavu vůz dostane a zda se bude nabízet i s pohonem všech kol. Vzhledem k designovému zaměření by snad ale mělo jít o samozřejmost. Skupinová platforma je na takové možnosti připravena, technicky by tedy takové konfiguraci nemělo nic stát v cestě. Vzhledem vůz navazuje na model #1 a #3, jen s proporčními úpravami. V konceptu lze spatřit i inspiraci či náznak elektrického Mercedesu EQB. Ve fázi konceptu vyzývá snad i k těžkým off-roadovým expedicím, taková expediční výbava se ale velmi pravděpodobně do běžné produkce nedostane.


Čtěte také: Zlaté české ručičky. Elektrický offroad MWM Spartan 2.0 chce dobýt svět


Více detailů se dozvíme velmi brzy

Cestujícím slouží celkem trojice velkých obrazovek. Kromě řidičové kapličky a centrálního displeje přidává Smart i třetí obrazovku pro spolujezdce. Displeje mají využívat benefitů OLED technologie a výkonných čipů AMD V2000. Samozřejmostí bude integrace s chatbotem a umělou inteligencí. Sedadla mají prezentovat nový směr automobilky a Smart je nazývá jako „bezgravitační“. Přesnou definici, co si pod tímto pojmem máme představit ale výrobce neuvádí.

Výkonný ředitel, Dirk Adelmann, ovšem charakterizuje model jako neočekávatelnou novinku a nejvíce všestranný model, který doposud automobilka vyrobila. Smart jednoduše nechává spojí minulost za sebou a v modelech #1, #3 a #5 vidí zcela novou budoucnost. Nejdříve by se mělo dostat na evropské a čínské zákazníky, ostatní trhy si budou muset ještě počkat. Poprvé Smart ukáže koncept veřejnosti na Pekinské Motor Show. Do produkce by se mohl Smart dostat ještě do konce letošního roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Zapomeňte na malá městská „tintítka“. Značka Smart se mění k nepoznání

  • Nejnovější koncept Smartu vystupuje ze zažitého stereotypu
  • Off-roadový elektromobil nabídne obrovskou kapacitu baterie
  • 800V architektura nabídne velmi rychlé nabíjení
Smart #5 koncept

Smart #5 koncept | foto: Smart

Smart se již nevěnuje výhradně subtilním městským vozítkům s miniaturním motorem. Od doby, co je automobilka z poloviny vlastněná čínskou skupinou Geely, mění i své zaměření. Nové koncepty se postupně zvětšují a benefitují i ze společné modulární platformy SEA, kterou používají například i vozy Volvo a Polestar. Nejnovější počin Smartu již rozhodně nepatří do úzkých uliček evropských metropolí.

Tenhle off-road nebude lidová rozpočtovka!

Pod novým vedením jsou nové modely uváděny s číselným označením a populárním symbolem moderních sociálních sítí. Česky křížek, v angličtině hashtag nyní označuje všechny nové Smarty. Ten největší, nejrobustnější a zaručeně nejvíce off-roadový model nese označení #5. Dle dostupných informací dostane vůz obří 100kWh baterii s odhadovaným dojezdem až 550 kilometrů (WLTP). Nabití sedmdesáti procent zvládnete během 15 minut díky 800V architektuře.

Není zatím jisté, jakou motorovou výbavu vůz dostane a zda se bude nabízet i s pohonem všech kol. Vzhledem k designovému zaměření by snad ale mělo jít o samozřejmost. Skupinová platforma je na takové možnosti připravena, technicky by tedy takové konfiguraci nemělo nic stát v cestě. Vzhledem vůz navazuje na model #1 a #3, jen s proporčními úpravami. V konceptu lze spatřit i inspiraci či náznak elektrického Mercedesu EQB. Ve fázi konceptu vyzývá snad i k těžkým off-roadovým expedicím, taková expediční výbava se ale velmi pravděpodobně do běžné produkce nedostane.


Čtěte také: Zlaté české ručičky. Elektrický offroad MWM Spartan 2.0 chce dobýt svět


Více detailů se dozvíme velmi brzy

Cestujícím slouží celkem trojice velkých obrazovek. Kromě řidičové kapličky a centrálního displeje přidává Smart i třetí obrazovku pro spolujezdce. Displeje mají využívat benefitů OLED technologie a výkonných čipů AMD V2000. Samozřejmostí bude integrace s chatbotem a umělou inteligencí. Sedadla mají prezentovat nový směr automobilky a Smart je nazývá jako „bezgravitační“. Přesnou definici, co si pod tímto pojmem máme představit ale výrobce neuvádí.

Výkonný ředitel, Dirk Adelmann, ovšem charakterizuje model jako neočekávatelnou novinku a nejvíce všestranný model, který doposud automobilka vyrobila. Smart jednoduše nechává spojí minulost za sebou a v modelech #1, #3 a #5 vidí zcela novou budoucnost. Nejdříve by se mělo dostat na evropské a čínské zákazníky, ostatní trhy si budou muset ještě počkat. Poprvé Smart ukáže koncept veřejnosti na Pekinské Motor Show. Do produkce by se mohl Smart dostat ještě do konce letošního roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."