Zlaté české ručičky. Elektrický offroad MWM Spartan 2.0 chce dobýt svět

Petr Bergmann
  • Česká firma uvádí na britský trh elektromobil s pohonem 4×4
  • Cena vozidla začíná na necelých 50 000 librách
  • MWM Spartan 2.0 nabízí dojezd 242 km a točivý moment 1 075 Nm
Elektrický offroad Spartan 2.0
Elektrický offroad Spartan 2.0

Na trh Velké Británie se dostal nový cenově dostupný elektrický offroad. Elektromobil MWM Spartan 2.0 od firmy MW Motors má nabízet špičkové schopnosti v terénu i na silnici.

MWM Spartan 2.0 má výborné vlastnosti v terénu

Cena 49 995 liber je u nového modelu MWM Spartan 2.0 uvedena bez DPH, protože vůz je homologován jako lehké užitkové vozidlo a jeho cílovou skupinou je zemědělství, lesnictví, ochrana přírody, těžební průmysl a oblast extrémních sportů. I když žebřinový podvozek a karoserii ve stylu G-Wagen známe z indické firmy Force Motors Gurkha 4×4 a baterie pochází z Číny, vše ostatní je dílem české firmy.

Inženýři zpracovali zpětnou vazbu od evropských zákazníků týkající se původní přestavby Spartan EV, tedy ruského vojenského UAZ Hunter z roku 1971 a vytvořili nový model. Ve Spartanu 2.0 je zdrojem výkonu 174 koní jeden motor, který předává obrovský točivý moment 1 075 Nm přes rozdělovací převodovku, čímž poskytuje manuálně volitelný pohon dvou nebo čtyř kol. Nechybí ani manuální uzávěrka diferenciálu vpředu a vzadu a asistent kontroly sjíždění svahů.


Čtěte také: Nový český retro elektromobil se jmenuje Luka EV


Dojezd by měl stačit na týden

Baterie s využitelnou kapacitou 57,4 kWh poskytuje vozu dojezd přibližně 242 km, tedy dost na to, kolik potřebuje průměrný zákazník v pracovním týdnu, věří MWM. Nabíjení může probíhat výkonem až 90 kW, takže naplnění baterie z 20 % do 80 % by mělo trvat něco málo přes půl hodiny. Vůz podporuje funkci V2L a dokáže poskytovat elektrickou energii s napětím 230 V elektrickému nářadí a dalšímu vybavení.

Délkou 4 116 mm a šířkou 1 812 mm je Spartan 2.0 podstatně menší než většina offroadů, což umožňuje snadnější manévrování ve venkovských oblastech. Nájezdový úhel je 38 stupňů, zadní nájezdový úhel 35 stupňů a přechodový úhel 25 stupňů. Pohotovostní hmotnost vozidla je 2350 kg, přičemž nosnost a tažné zatížení jsou 1 025 kg a 3 000 kg. Odpružení je zajištěno vinutými pružinami a stabilizátory vpředu i vzadu.

Tohle auto není pro parádu

Vůz je vybaven dvojící látkových čalouněných sedadel, dvousměrně nastavitelným volantem, elektrickým ovládáním oken, klimatizaci, digitálním přístrojovým štítem a dotykovou obrazovkou infotainmentu. Generální manažer MWM, Lukáš Metelka, pro server Autocar řekl: „Tento vůz poskytuje mnohem víc než jen drsný zážitek s pohonem 4×4. Je opravdu velmi pohodlný nejen ve venkovském terénu, ale i na silnici. Pokud se staráte o parky nebo přírodu, potřebujete elektromobil, protože je tichý, méně znečišťuje a podobně.“

Prodejní manažer MWM UK Rosh Mendis dodal: „Pokud hledáte luxusní SUV, toto není vozidlo pro vás. Jedná se o funkční, praktické, užitkové vozidlo. Poskytuje však komfort moderního vozu – a je plně elektrické.“

MWM plánuje navázat na Spartan později v letošním roce novým, sportovním vozem Luka EV, který je inspirován designem prototypu Tatry z 50. let, slibuje „výbornou ovladatelnost“ a mohl by se stát prvním elektromobilem s motory umístěnými v kolech.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články