Česká firma uvádí na britský trh elektromobil s pohonem 4×4
Cena vozidla začíná na necelých 50 000 librách
MWM Spartan 2.0 nabízí dojezd 242 km a točivý moment 1 075 Nm
Na trh Velké Británie se dostal nový cenově dostupný elektrický offroad. Elektromobil MWM Spartan 2.0 od firmy MW Motors má nabízet špičkové schopnosti v terénu i na silnici.
MWM Spartan 2.0 má výborné vlastnosti v terénu
Cena 49 995 liber je u nového modelu MWM Spartan 2.0 uvedena bez DPH, protože vůz je homologován jako lehké užitkové vozidlo a jeho cílovou skupinou je zemědělství, lesnictví, ochrana přírody, těžební průmysl a oblast extrémních sportů. I když žebřinový podvozek a karoserii ve stylu G-Wagen známe z indické firmy Force Motors Gurkha 4×4 a baterie pochází z Číny, vše ostatní je dílem české firmy.
Inženýři zpracovali zpětnou vazbu od evropských zákazníků týkající se původní přestavby Spartan EV, tedy ruského vojenského UAZ Hunter z roku 1971 a vytvořili nový model. Ve Spartanu 2.0 je zdrojem výkonu 174 koní jeden motor, který předává obrovský točivý moment 1 075 Nm přes rozdělovací převodovku, čímž poskytuje manuálně volitelný pohon dvou nebo čtyř kol. Nechybí ani manuální uzávěrka diferenciálu vpředu a vzadu a asistent kontroly sjíždění svahů.
pohled na bok a záď
přední část vozu
Palubní displej u elektromobilu Spartan 2.0 | foto: MW Motors
Baterie s využitelnou kapacitou 57,4 kWh poskytuje vozu dojezd přibližně 242 km, tedy dost na to, kolik potřebuje průměrný zákazník v pracovním týdnu, věří MWM. Nabíjení může probíhat výkonem až 90 kW, takže naplnění baterie z 20 % do 80 % by mělo trvat něco málo přes půl hodiny. Vůz podporuje funkci V2L a dokáže poskytovat elektrickou energii s napětím 230 V elektrickému nářadí a dalšímu vybavení.
Délkou 4 116 mm a šířkou 1 812 mm je Spartan 2.0 podstatně menší než většina offroadů, což umožňuje snadnější manévrování ve venkovských oblastech. Nájezdový úhel je 38 stupňů, zadní nájezdový úhel 35 stupňů a přechodový úhel 25 stupňů. Pohotovostní hmotnost vozidla je 2350 kg, přičemž nosnost a tažné zatížení jsou 1 025 kg a 3 000 kg. Odpružení je zajištěno vinutými pružinami a stabilizátory vpředu i vzadu.
nabíjecí port
zavazadlový prostor
sedadla
Tohle auto není pro parádu
Vůz je vybaven dvojící látkových čalouněných sedadel, dvousměrně nastavitelným volantem, elektrickým ovládáním oken, klimatizaci, digitálním přístrojovým štítem a dotykovou obrazovkou infotainmentu. Generální manažer MWM, Lukáš Metelka, pro server Autocarřekl: „Tento vůz poskytuje mnohem víc než jen drsný zážitek s pohonem 4×4. Je opravdu velmi pohodlný nejen ve venkovském terénu, ale i na silnici. Pokud se staráte o parky nebo přírodu, potřebujete elektromobil, protože je tichý, méně znečišťuje a podobně.“
Prodejní manažer MWM UK Rosh Mendis dodal: „Pokud hledáte luxusní SUV, toto není vozidlo pro vás. Jedná se o funkční, praktické, užitkové vozidlo. Poskytuje však komfort moderního vozu – a je plně elektrické.“
MWM plánuje navázat na Spartan později v letošním roce novým, sportovním vozem Luka EV, který je inspirován designem prototypu Tatry z 50. let, slibuje „výbornou ovladatelnost“ a mohl by se stát prvním elektromobilem s motory umístěnými v kolech.
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".