Zapomeňte na Ioniq 7. Hyundai pro svůj topmodel vybral lepší označení
- Hyundai mění zamýšlené pojmenování svého elektromobilu
- Původní Ioniq 7 povýší na vrcholný model Ioniq 9
- Dokáže Hyundai zopakovat úspěch sesterské automobilky?

Automobilka Hyundai usilovně pracuje na novém elektrickém modelu. Původně se plánovalo, že se SUV s třemi řadami sedadel bude nabízet pod číslovkou sedm, která by plynule navazovala na současné dva modely. Vedení se ale rozhodlo, že svůj nový model číselně postaví proti konkurentovi druhé automobilky skupiny. Velký Hyundai se tak bude jmenovat Ioniq 9.
Kia slaví s EV9 úspěch, Hyundai si chce zákazníky přetáhnout
Dosavadní modely nejen značky Hyundai, ale i Kia a Genesis pomohly skupině získat umístění čtvrtého nejlépe prodávaného výrobce. Jen na americkém trhu vozy získaly 4,5 procenta. Nezdá se to být moc, i takové hodnoty ale stačily na vysoké umístění hned za tradiční místní výrobce typu Ford nebo Chevrolet. Na Teslu ale všem chybí prodat velkou porci vozidel.
Američané jsou pověstní zájmem o velké vozy. Velké SUV o třech řadách a až sedmi sedadlech je proto pro Hyundai velkou výzvou. Určitý průzkum si již udělali prostřednictvím modelu Kia EV9. „Klon“ Hyundai se chystá odhalit veškeré detaily v letošním červnu. Poprvé jej světu automobilka ukázala v Los Angeles již v roce 2021. Tehdy ještě jako SEVEN concept. Číslo se ovšem o dvě jednotky zvýší. Co je ale hlavním důvodem pro změnu číslování, se prý dozvíme až s příchodem oficiální premiéry.

Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 prošel modernizací. Nově má dojezd až 531 km
Ioniq 5 a EV6 dokáží koexistovat. Zvládnou to i velká SUV?
Vůz bude samozřejmě stát na vyhrazené skupinové platformě E-GMP. Konkrétní specifikace zatím nejsou známé, můžeme ale vycházet zhruba i z dat Kie EV9. Ta v druhé řadě nabízí až metrový prostor pro nohy cestujících. Takových hodnot nedosahují ani typičtí zástupci této kategorie včetně Cadillacu Escalade, Land Roveru P400 nebo Mercedesu EQS. Prostor v třetí řadě pak jednoduše trumfne i Teslu Model X.
Kiu EV9 pořídíte od 1 950 tisíc korun. S obsáhlou výbavou jde o velmi dobře naceněný vůz. Nad takovou dávkou funkcí se musí konkurence pozastavit a budou muset upravit i své ceníky. Nyní je míček na straně Hyundai, aby model Ioniq 9 učinili stejně konkurenceschopný. Veškeré informace bychom se měli dozvědět nejpozději na automobilovém veletrhu v Busanu v Jižní Koreji 27 června. Výroba by měla být zahájena ještě v první polovině roku v první vyhrazené továrně značky pro elektromobily na americké půdě.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.