Hyundai Ioniq 5 prošel modernizací. Nově má dojezd až 531 km

  • Hyundai Ioniq 5 je lehce modernizovaný
  • Drobné změny v exteriéru vyváží mnoho novinek uvnitř
  • Příplatková baterie navýší kapacitu na 84 kWh
Hyundai IONIQ 5 (2024)

Hyundai Ioniq 5 (2024) | foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 se za pár let své existence velmi kvalitně zapsal na listinu schopných elektrických vozidel. V komunitě najdete jen pár jedinců, kteří by na vrub tohoto jihokorejského elektromobilu s hranatým vzhledem vyřkli čistě negativní ohlasy. Vůz se nyní chystá do druhé poloviny své životní cesty první generace, a tak si zaslouží dostat pár novinek.

Stále stejná krabička s lepším dojezdem

Vnější vzhled dozajista funguje. Proto se mu dostane pouze drobných změn na přední masce a obou náraznících. Zadní spoiler je nově o 50 mm delší. Největší změnou kabátu je u nového Hyundai Ioniq 5 zcela jistě přidaný zadní stěrač. Ten vozu dosud chyběl a jde o jednu z mála věcí, na kterou si majitelé rádi postěžovali. Ten bude možné k vozu přikoupit na všech trzích. Některé novinky budou ale pro určité trhy omezeny. Například Američané si stále vůz nemohou pořídit s digitálními zpětnými zrcátky.

Jednou z největších novinek je přítomnost větší baterie. Příplatkovou 77kWh baterii nahrazuje modul o kapacitě 84 kWh. Ta pomůže Hyundai navýšit již tak obstojný dojezd. V modelu s pohonem zadních kol se tak svezete přibližně na vzdálenosti až 531 kilometrů. Nejde zatím o oficiální hodnotu, spíše o odhad příbytku oproti současné baterii.


Čtěte také: Hyundai Ioniq 2 zamíchá kartami. Elektromobil bude snad pro každého


Více tlačítek i bezpečnosti

Příjemné změny se udály i uvnitř vozidla. Inovovaný je volant s interaktivními světelnými pixely. Středová konzole našla místo pro novou řadu fyzických tlačítek. Ta jsou přívětivě umístěna poblíž plochy bezdrátového nabíjení mobilního telefonu. Jednodušeji budete ovládat výhřev a ventilaci sedadel a volantu, parkovací kamery i samočinného asistenta. Novinek se dočkala i řada dotykových digitálních tlačítek pod centrálním displejem. Samotný infotainment prošel modernizací.

Majitelé již nebudou muset s každou aktualizací navštěvovat servisní středisko. Vůz dostal rozšířenou schopnost vzdálených aktualizací OTA. Jízda bude pohodlnější díky vylepšenému odpružení. Na bezpečí přidají nové vyztužené B sloupky po bocích karoserie. Vůz má dokonce vylepšené odhlučnění. Pokud byste chtěli vlastnit sportovní verzi N, ale brání vám v tom omezený rozpočet, můžete si nově Ioniq 5 pořídit alespoň ve sportovním vzhledovém paketu. Na domácím trhu automobilky je možné omlazený vůz již objednat, na ostatní trhy se obě verze Ioniq 5 a Ioniq 5 N dostanou postupně v průběhu letošího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hyundai Ioniq 5 prošel modernizací. Nově má dojezd až 531 km

  • Hyundai Ioniq 5 je lehce modernizovaný
  • Drobné změny v exteriéru vyváží mnoho novinek uvnitř
  • Příplatková baterie navýší kapacitu na 84 kWh
Hyundai IONIQ 5 (2024)

Hyundai Ioniq 5 (2024) | foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 se za pár let své existence velmi kvalitně zapsal na listinu schopných elektrických vozidel. V komunitě najdete jen pár jedinců, kteří by na vrub tohoto jihokorejského elektromobilu s hranatým vzhledem vyřkli čistě negativní ohlasy. Vůz se nyní chystá do druhé poloviny své životní cesty první generace, a tak si zaslouží dostat pár novinek.

Stále stejná krabička s lepším dojezdem

Vnější vzhled dozajista funguje. Proto se mu dostane pouze drobných změn na přední masce a obou náraznících. Zadní spoiler je nově o 50 mm delší. Největší změnou kabátu je u nového Hyundai Ioniq 5 zcela jistě přidaný zadní stěrač. Ten vozu dosud chyběl a jde o jednu z mála věcí, na kterou si majitelé rádi postěžovali. Ten bude možné k vozu přikoupit na všech trzích. Některé novinky budou ale pro určité trhy omezeny. Například Američané si stále vůz nemohou pořídit s digitálními zpětnými zrcátky.

Jednou z největších novinek je přítomnost větší baterie. Příplatkovou 77kWh baterii nahrazuje modul o kapacitě 84 kWh. Ta pomůže Hyundai navýšit již tak obstojný dojezd. V modelu s pohonem zadních kol se tak svezete přibližně na vzdálenosti až 531 kilometrů. Nejde zatím o oficiální hodnotu, spíše o odhad příbytku oproti současné baterii.


Čtěte také: Hyundai Ioniq 2 zamíchá kartami. Elektromobil bude snad pro každého


Více tlačítek i bezpečnosti

Příjemné změny se udály i uvnitř vozidla. Inovovaný je volant s interaktivními světelnými pixely. Středová konzole našla místo pro novou řadu fyzických tlačítek. Ta jsou přívětivě umístěna poblíž plochy bezdrátového nabíjení mobilního telefonu. Jednodušeji budete ovládat výhřev a ventilaci sedadel a volantu, parkovací kamery i samočinného asistenta. Novinek se dočkala i řada dotykových digitálních tlačítek pod centrálním displejem. Samotný infotainment prošel modernizací.

Majitelé již nebudou muset s každou aktualizací navštěvovat servisní středisko. Vůz dostal rozšířenou schopnost vzdálených aktualizací OTA. Jízda bude pohodlnější díky vylepšenému odpružení. Na bezpečí přidají nové vyztužené B sloupky po bocích karoserie. Vůz má dokonce vylepšené odhlučnění. Pokud byste chtěli vlastnit sportovní verzi N, ale brání vám v tom omezený rozpočet, můžete si nově Ioniq 5 pořídit alespoň ve sportovním vzhledovém paketu. Na domácím trhu automobilky je možné omlazený vůz již objednat, na ostatní trhy se obě verze Ioniq 5 a Ioniq 5 N dostanou postupně v průběhu letošího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."