Xpeng P5 – cena, dojezd, specifikace konkurenta pro Teslu Model 3

Luboš Srb
  • Xpeng P5 je třetí elektromobil čínské automobilky, která jde po krku Tesle
  • Tentokrát jde o přímou konkurenci pro Teslu Model 3
  • Hlavní zbraní novinky má být vyspělý autopilot s technologií Lidar
Xpeng P5, elektromobil
Xpeng P5, elektromobil

Čína vystrkuje růžky a začíná představovat jeden atraktivní elektromobil za druhým. Nejnovějším přírůstkem v případě dravého čínského výrobce Xpeng, který je přezdívaný čínskou Teslou, se stal model Xpeng P5.

Jak už samotné označení napovídá, jde o vůz v hierarchii výrobce postavený o něco níže než vlajkový model P7, který konkuruje Modelu S od Tesly. Model P5 je zase přímou odpovědí na Model 3, tedy nejprodávanější elektromobil na světě.

Xpeng P5 by měl zaujmout cenou, ale i výbavou

Po modelech P7 a G3 v pořadí třetí elektromobil značky Xpeng by měl být cenovým hitem. P5 bude stát méně, než model P7, který vychází v domovské Číně včetně dotací na 229 900 čínských juanů, tedy méně než Model 3 od Tesly, za který dají Číňané nejméně 249 900 čínských juanů.

Xpeng P5, zezadu
Xpeng P5, zezadu

Podle předpokladů by cena Xpengu P5 mohla začínat na méně než 200 000 čínských juanech, tedy v přepočtu pod 660 tisíc korun a zhruba o 20 % méně než na kolik vyjde konkurenční Tesla Model 3. Pokud se čínskému výrobci podaří cenu stlačit pod uvedenou úroveň, bude to jednoznačně trefa do černého.

První elektromobil s Lidarem pro širokou veřejnost?

Jednou ze zbraní nového elektromobilu od Xpengu je i vyspělý autopilot Xpilot 3.5, který využívá technologii Lidar (Light Detection and Ranging technology) pro nejpřesnější rozpoznávání předmětů kolem vozu. Celkem se Xpeng X5 spoléhá na 32 senzorů, a sice: 2x Lidar, 12 ultrazvukových senzorů, 5 radarů, 13 kamer s vysokým rozlišením).

Xpeng P5, interiér
Xpeng P5, interiér

Díky využití umělé inteligence pak má dosahovat skvělých výsledků nejen na dálnici, ale i ve městě, kde je autonomní jízda exponencionálně složitější než právě na víceproudové bezsemaforové silniční komunikaci na delší vzdálenosti.

Dojezd přes 600 km či rychlé nabíjení

Xpeng P5 je postaven na jednotné platformě SEPA, kterou čínský výrobce používá i u svých ostatních modelů. Dojezd elektromobilu dle normy NEDC, která je řekněme poněkud štědřejší než evropské WLTP, bude přes 600 kilometrů na jedno nabití.

Předpokládáme, že k dispozici bude 70kWh baterie jako u modelu P7, který ovšem navíc nabízí ještě vyšší variantu s 80kWh battery-packem a dojezdem přes 700 km dle NEDC.

Pokud jde o nabíjení, ze 30 na 80 % by mělo být možné nabít vůz za pouhých 30 minut strávených na rychlonabíječce. Xpeng P5 by měl být dostupný v různých provedeních lišících se výkonem, dojezdem, či cenou, ovšem na tyto informace si musíme ještě počkat.


Čtěte také: Nio ET7 oficiálně představeno! Čínský elektromobil řídí sám a má dojezd 1000 km


Xpeng P5, zepředu
Xpeng P5, zepředu

Xpeng P5 dorazí někdy na podzim

Z pohledu očekávaných prodejů nejzajímavější elektromobil od Xpengu by měl dorazit na čínský trh ve třetím nebo čtvrtém čtvrtletí roku 2021. Prodávat se bude i v Evropě, začít by se mělo v Norsku a poté by měla probíhat expanze na další trhy. Česká republika je zatím s otazníkem.

Xpeng P5: specifikace

Konstrukcesedan, rozměry: 4808 x ? x ? mm, rozvor: 2768 mm, hmotnost: ? kg
Pohonelektřina, pohon všech kol (?)
Výkonvýkon až ? kW, točivý moment až ? Nm
BaterieLi-Ion, ? kWh (využitelných ? kWh)
Nabíjenírychlonabíjení: max. ? kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes
Spotřeba a dojezdkombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd na elektřinu: přes 600 km (NEDC)
Výbava a technologiedigitální přístrojový panel, 15,6″ dotykový displej, 5G připojení, Xpeng Xpilot 3,5, bezpečnostní asistenti, bezklíčové odemykání přes Bluetooth
Cena a dostupnostod ? Kč, Q3/Q4 2021
Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články