Všem odpůrcům spadne brada! Hypersport Rimac Nevera se nabíjí šílenou rychlostí

  • Ultrarychlé nabíječky jsou pro Rimac Nevera pomalé
  • Ionity nabídla “pouze” 333 kW
  • Rimac Nevera zvládá nabíjet výkonem až 500 kW
Nový elektrický hypersport Rimac Nevera

Nový elektrický hypersport Rimac Nevera | foto: Rimac

Chorvatský elektrický hypersport Rimac Nevera nedávno navštívil místní ultrarychlou nabíjecí stanici Ionity, aby si cucl trochu šťávy. Mate Rimac, zakladatel Rimac Automobili, při této příležitosti sdílel několik fotografií, aby doložil rychlost nabíjení, jakou jsme u osobních elektromobilů ještě neviděli.

Rimac Nevera by potřeboval vlastní elektrárnu

Vůz zvládl dlouhodobě nabíjet výkonem výrazně nad 300 kW a tuto úroveň dokázal udržet. Automobil dosáhl během 21 minut nabíjení bezkonkurenčního průměrného nabíjecího výkonu téměř 260 kW! Výsledek překonává i úžasnou křivku rychlého nabíjení Lucidu Air, minimálně pokud jde o hrubou energii.

Obrázky dokumentují, že při nabití baterie 32 % (SOC) nabíjí vůz výkonem 311 kW a při 80 % SOC činí nabíjecí výkon 141 kW. Při 62 % SOC bylo zaznamenáno maximum, které mělo hodnotu 333 kW. Netušíme, zda tato hodnota byla skutečně nejvyšší. Nabíječky Ionity by totiž měly být schopné poskytovat výkon až 350 kW.

Průběh nabíjení Rimac Nevera na Ionity

Průběh nabíjení Rimac Nevera na nabíjecí stanici Ionity | foto: Mate Rimac

Ionity je pro Rimac málo

Zakladatel chorvatské automobilky poukázal na to, že Rimac Nevera nabíjí na Ionity výkonem “pouze” přes 300 kW proto, že nabíječka není schopna dodat více! Vůz je podle specifikace připraven zvládat nabíjení až 500 kW. Nabíjení z 10 % do 80 % v reálu trvalo 21 minut.

Pojďme se podívat na detaily. Při 32 % SOC nabíjel vůz výkonem 311 kW (2,6C) a během 5 minut doplnil 25 kWh. Při 62 % SOC bylo pravděpodobně dosaženo maximálního nabíjecího výkonu 333 kW (2,8C). Automobil během 14 minut doplnil 71 kWh. Při konečném měření po 21 minutách nabíjení byla baterie nabita na 80 %, vůz stále nabíjel výkonem 141 kW (1,2C) a doplnil baterii o 91 kWh.

Rimac Nevera má 120 kWh baterii, postavenou na architektuře 800 V (maximálně 730 V), která by měla být teoreticky schopna dobít se z 0 % na 80 % SOC za 22 minut. Maximální nabíjecí výkon vozu je 500 kW. Zajímavá je také průměrná hodnota 21 minutové relace, kdy bylo nabíječkou doplněno 91 kWh. To znamená, že průměrný nabíjecí výkon byl vyšší než 260 kW.

Rimac Nevera, horní pohled

Rimac Nevera, horní pohled | foto: Rimac


Čtěte také: Rimac Nevera si připisuje královský titul! Oficiálně se stává nejrychlejším vozem planety


Rimac je zcela z jiného světa

Hodnoty nabíjecího výkonu Rimacu Nevera hovoří samy za sebe a jsou pro dosud testované sériové elektromobily v podstatě nedostupné. I když nemáme kompletní data, rychlost nabíjení do 80 % SOC může být podobná jako u Lucidu Air, který se sice nabíjí nižším průměrným výkonem, ale je účinnější a má mnohem vyšší dojezd.

Každopádně výkon Rimacu Nevera je úžasný, i když vzhledem k omezenému výkonu veřejných rychlonabíječek nemohl vůz ukázat plný potenciál.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Všem odpůrcům spadne brada! Hypersport Rimac Nevera se nabíjí šílenou rychlostí

  • Ultrarychlé nabíječky jsou pro Rimac Nevera pomalé
  • Ionity nabídla “pouze” 333 kW
  • Rimac Nevera zvládá nabíjet výkonem až 500 kW
Nový elektrický hypersport Rimac Nevera

Nový elektrický hypersport Rimac Nevera | foto: Rimac

Chorvatský elektrický hypersport Rimac Nevera nedávno navštívil místní ultrarychlou nabíjecí stanici Ionity, aby si cucl trochu šťávy. Mate Rimac, zakladatel Rimac Automobili, při této příležitosti sdílel několik fotografií, aby doložil rychlost nabíjení, jakou jsme u osobních elektromobilů ještě neviděli.

Rimac Nevera by potřeboval vlastní elektrárnu

Vůz zvládl dlouhodobě nabíjet výkonem výrazně nad 300 kW a tuto úroveň dokázal udržet. Automobil dosáhl během 21 minut nabíjení bezkonkurenčního průměrného nabíjecího výkonu téměř 260 kW! Výsledek překonává i úžasnou křivku rychlého nabíjení Lucidu Air, minimálně pokud jde o hrubou energii.

Obrázky dokumentují, že při nabití baterie 32 % (SOC) nabíjí vůz výkonem 311 kW a při 80 % SOC činí nabíjecí výkon 141 kW. Při 62 % SOC bylo zaznamenáno maximum, které mělo hodnotu 333 kW. Netušíme, zda tato hodnota byla skutečně nejvyšší. Nabíječky Ionity by totiž měly být schopné poskytovat výkon až 350 kW.

Průběh nabíjení Rimac Nevera na Ionity

Průběh nabíjení Rimac Nevera na nabíjecí stanici Ionity | foto: Mate Rimac

Ionity je pro Rimac málo

Zakladatel chorvatské automobilky poukázal na to, že Rimac Nevera nabíjí na Ionity výkonem “pouze” přes 300 kW proto, že nabíječka není schopna dodat více! Vůz je podle specifikace připraven zvládat nabíjení až 500 kW. Nabíjení z 10 % do 80 % v reálu trvalo 21 minut.

Pojďme se podívat na detaily. Při 32 % SOC nabíjel vůz výkonem 311 kW (2,6C) a během 5 minut doplnil 25 kWh. Při 62 % SOC bylo pravděpodobně dosaženo maximálního nabíjecího výkonu 333 kW (2,8C). Automobil během 14 minut doplnil 71 kWh. Při konečném měření po 21 minutách nabíjení byla baterie nabita na 80 %, vůz stále nabíjel výkonem 141 kW (1,2C) a doplnil baterii o 91 kWh.

Rimac Nevera má 120 kWh baterii, postavenou na architektuře 800 V (maximálně 730 V), která by měla být teoreticky schopna dobít se z 0 % na 80 % SOC za 22 minut. Maximální nabíjecí výkon vozu je 500 kW. Zajímavá je také průměrná hodnota 21 minutové relace, kdy bylo nabíječkou doplněno 91 kWh. To znamená, že průměrný nabíjecí výkon byl vyšší než 260 kW.

Rimac Nevera, horní pohled

Rimac Nevera, horní pohled | foto: Rimac


Čtěte také: Rimac Nevera si připisuje královský titul! Oficiálně se stává nejrychlejším vozem planety


Rimac je zcela z jiného světa

Hodnoty nabíjecího výkonu Rimacu Nevera hovoří samy za sebe a jsou pro dosud testované sériové elektromobily v podstatě nedostupné. I když nemáme kompletní data, rychlost nabíjení do 80 % SOC může být podobná jako u Lucidu Air, který se sice nabíjí nižším průměrným výkonem, ale je účinnější a má mnohem vyšší dojezd.

Každopádně výkon Rimacu Nevera je úžasný, i když vzhledem k omezenému výkonu veřejných rychlonabíječek nemohl vůz ukázat plný potenciál.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."