Vyrobeno ve Švédsku! Volvo Trucks spouští prodej těžkých elektronáklaďáků
- Automobilka Volvo Trucks chystá výrobu těžkých elektronáklaďáků
- Zákazníci si mohou první kusy konečně oficiálně objednat
- Na výběr budou tři modely — FH Electric, FM Electric a FMX Electric

Švédský výrobce nákladních vozů Volvo Trucks přináší nové zprávy o svých chystaných elektrických vozidlech. Po průzkumu trhu a sbírání nezávazných předobjednávek na řadu konečně přistupují i klasické objednávky na modely Volvo FH Electric, FM Electric a FMX Electric. Jejich výroba má započít ještě letos.
Výroba nákladních elektromobilů Volvo je za rohem
Tři nové elektrické modely těžkých nákladních elektromobilů se dostanou do sériové výroby již letos v prosinci. Vyrábět se budou v uhlíkově neutrální továrně nacházející se v Tuve v Göteborgu. Ke spuštění oficiálních a závazných objednávek ale dochází již nyní.
„Toto je milník pro Volvo Trucks. O objednávky těchto fantastických nákladních vozidel je ze strany zákazníků velký zájem. Doposud jsme zákazníkům a partnerům nabízeli především podepsání předběžných objednávek a prohlášení o záměru ke koupi, ale nyní začínáme podepisovat závazné objednávky, což je významný krok vpřed pro elektrifikaci,“ prohlásil Roger Alm, který je prezidentem společnosti Volvo Trucks.

Čtěte také: Elektrické Volvo XC40 překvapuje svým reálným dojezdem. Kolik zvládne na jedno nabití?
O zájem je postaráno
Dle dostupných dat je zřejmé, že je o těžké elektrické náklaďáky značný zájem. Za minulý rok společnost přijala předobjednávky až na 1 100 elektrovozů ve více jak 20 zemích. Největšímu zájmu o elektrické tahače Volvo se dostává v Norsku, Švédsku a Německu. V Evropě si celkově firma drží 42% tržní podíl, a tudíž je zdejším lídrem na poli elektrických náklaďáků.
To si sama automobilka očividně dost dobře uvědomuje. Do roku 2030 totiž plánuje masivní elektrifikaci, až 50 % všech prodaných nákladních automobilů Volvo má být elektrických. „Zjevně se stává konkurenční výhodou, že můžeme nabízet tichá dopravní řešení s nulovými emisemi výfukových plynů,“ popisuje Roger Alm.
Autor článku
Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.