I když je na plně elektrickém Volvu XC40 Recharge řada vlastností, které se zákazníkům líbí – vzhled vozu, interiér, výkon nebo třeba pohodlí. Pokud jde o jízdní schopnosti, nejedná se však o premianta třídy.
Dle metodiky EPA vůz dosahuje dojezdu až 223 mil (359 km), ale pokud s ním pojedete konstantní rychlostí 70 mph (112 km/h), s největší pravděpodobností tak daleko nedojedete. Kyle Conner z youtubového kanálu Out of Spec Reviews podrobil elektrické XC40 testu dojezdu při rychlosti 70 mil/h, kdy testování probíhá od 100 % až k úplnému vybití.
Ve videu Kyle začíná nabitím Volva XC40 Recharge, o kterém je známo, že nemá nejlepší nabíjecí křivku. Také v tomto konkrétním testu klesá rychlost nabíjení na pouhých 7 kW, a to od okamžiku, kdy je baterie vozidla nabita na více než 90 %.
Čtěte také: Jednu kávu a plnou baterii, prosím! Volvo zahájilo nečekanou spolupráci se Starbucks
Volvo XC40 Recharge je také známé tím, že se při nízkém stavu nabití baterie významně snižuje výkon vozu, takže je pokračování v jízdě v dálničních rychlostech nemožné. Ve videu Kyle poznamenává, že při poklesu nabití baterie pod 10 % je obtížné udržet rychlost vozu nad 70 mil/h a poukazuje také na to, že model XC40 Recharge je společně s vozem Polestar 2 známý tím, že se jeho výkon nejvíce snižuje v situacích, kdy je baterie téměř vybitá.
Vozidlu se nakonec podařilo překonat vzdálenost 210 mil (338 km), což je pozitivní výsledek, který se blíží oficiálnímu tvrzení metodiky EPA. Poslední část testu neprobíhá na dálnici, ale na nedaleké silnici, kde je Kyle schopen jet rychlostí 70 mil/h až do chvíle, kdy přes plné sešlápnutí pedálu k podlaze zrychlí auto jen na 40 mil/h (65 km/h). Nezbývá tedy nic jiného než připojit vůz k nabíječce. I když je začátek nabíjení pomalý, jeho rychlost se postupně začne zvedat.
I když je na plně elektrickém Volvu XC40 Recharge řada vlastností, které se zákazníkům líbí – vzhled vozu, interiér, výkon nebo třeba pohodlí. Pokud jde o jízdní schopnosti, nejedná se však o premianta třídy.
Dle metodiky EPA vůz dosahuje dojezdu až 223 mil (359 km), ale pokud s ním pojedete konstantní rychlostí 70 mph (112 km/h), s největší pravděpodobností tak daleko nedojedete. Kyle Conner z youtubového kanálu Out of Spec Reviews podrobil elektrické XC40 testu dojezdu při rychlosti 70 mil/h, kdy testování probíhá od 100 % až k úplnému vybití.
Ve videu Kyle začíná nabitím Volva XC40 Recharge, o kterém je známo, že nemá nejlepší nabíjecí křivku. Také v tomto konkrétním testu klesá rychlost nabíjení na pouhých 7 kW, a to od okamžiku, kdy je baterie vozidla nabita na více než 90 %.
Čtěte také: Jednu kávu a plnou baterii, prosím! Volvo zahájilo nečekanou spolupráci se Starbucks
Volvo XC40 Recharge je také známé tím, že se při nízkém stavu nabití baterie významně snižuje výkon vozu, takže je pokračování v jízdě v dálničních rychlostech nemožné. Ve videu Kyle poznamenává, že při poklesu nabití baterie pod 10 % je obtížné udržet rychlost vozu nad 70 mil/h a poukazuje také na to, že model XC40 Recharge je společně s vozem Polestar 2 známý tím, že se jeho výkon nejvíce snižuje v situacích, kdy je baterie téměř vybitá.
Vozidlu se nakonec podařilo překonat vzdálenost 210 mil (338 km), což je pozitivní výsledek, který se blíží oficiálnímu tvrzení metodiky EPA. Poslední část testu neprobíhá na dálnici, ale na nedaleké silnici, kde je Kyle schopen jet rychlostí 70 mil/h až do chvíle, kdy přes plné sešlápnutí pedálu k podlaze zrychlí auto jen na 40 mil/h (65 km/h). Nezbývá tedy nic jiného než připojit vůz k nabíječce. I když je začátek nabíjení pomalý, jeho rychlost se postupně začne zvedat.