Všechno to začalo v listopadu 2022, kdy Tesla zveřejnila dokumentaci a nabídla svůj konektor NACS (North American Charging Standard) všem ostatním k využití. Jako první po této možnosti sáhl Ford, následovalo GM a postupně jedna automobilka za druhou.
Mezi posledními pak byly konzervativnější a nutno dodat, že i poměrně větší automobilky Toyota či Volkswagen a jejich dceřinné značky. Nicméně ani oni nevydržely a nakonec souhlasily s přechodem na nový americký standard pro nabíjení elektrických aut, NACS.
V případě Volkswagenu se jedná nikoliv o celý koncern, ale o značky Volkswagen, Audi a Porsche, které přejdou na nový Tesla NACS od roku 2025. A také novou značku Scout, která dorazí až v roce 2026 a to rovnou s konektorem od Tesly.
Co se týče dalších značek, tak v současnosti německý koncern neřekl, jestli se stejně tak zařídí i jeho značky Bugatti, Bentley, či Lamborghini. V případě české automobilky Škoda Auto pak asi není ani co řešit, neboť její vozy se ve Spojených státech a Kanadě vlastně ani neprodávají.
Čtěte také: Reálný test nabíjení na Tesla Superchargeru V4. Ani kafe si nevypijete!
Co však Volkswagen na rozdíl od jiných automobilek neřekl, protože to zkrátka neví, je možnost využití adaptéru v mezičase, tedy do roku 2025, od kdy dorazí nové vozy této značky již s konektorem NACS. Koncern prý zjišťuje, jaká jsou řešení pro stávající vozidla, aby i pro ně byl zajištěn přístup k rychlonabíjecí síti Tesla Supercharger od roku 2025. Jedná se o více než 15 tisíc nabíječek, které jsou otevřené všem, nejen pro elektromobily Tesla.
Všechno to začalo v listopadu 2022, kdy Tesla zveřejnila dokumentaci a nabídla svůj konektor NACS (North American Charging Standard) všem ostatním k využití. Jako první po této možnosti sáhl Ford, následovalo GM a postupně jedna automobilka za druhou.
Mezi posledními pak byly konzervativnější a nutno dodat, že i poměrně větší automobilky Toyota či Volkswagen a jejich dceřinné značky. Nicméně ani oni nevydržely a nakonec souhlasily s přechodem na nový americký standard pro nabíjení elektrických aut, NACS.
V případě Volkswagenu se jedná nikoliv o celý koncern, ale o značky Volkswagen, Audi a Porsche, které přejdou na nový Tesla NACS od roku 2025. A také novou značku Scout, která dorazí až v roce 2026 a to rovnou s konektorem od Tesly.
Co se týče dalších značek, tak v současnosti německý koncern neřekl, jestli se stejně tak zařídí i jeho značky Bugatti, Bentley, či Lamborghini. V případě české automobilky Škoda Auto pak asi není ani co řešit, neboť její vozy se ve Spojených státech a Kanadě vlastně ani neprodávají.
Čtěte také: Reálný test nabíjení na Tesla Superchargeru V4. Ani kafe si nevypijete!
Co však Volkswagen na rozdíl od jiných automobilek neřekl, protože to zkrátka neví, je možnost využití adaptéru v mezičase, tedy do roku 2025, od kdy dorazí nové vozy této značky již s konektorem NACS. Koncern prý zjišťuje, jaká jsou řešení pro stávající vozidla, aby i pro ně byl zajištěn přístup k rychlonabíjecí síti Tesla Supercharger od roku 2025. Jedná se o více než 15 tisíc nabíječek, které jsou otevřené všem, nejen pro elektromobily Tesla.