Reálný test nabíjení na Tesla Superchargeru V4. Ani kafe si nevypijete!

Petr Bergmann
  • V Atlantě byla otevřena nová nabíjecí stanice Supercharger V4 se 16 stojany
  • Díky uspořádání je možné nabíjet i nákladní soupravy
  • Nový typ stojanů zásadně zrychluje nabíjení
Tesla Supercharger V4
Tesla Supercharger V4

Tesla urychluje zavádění sítě Supercharger V4 také v USA. Po debutu v Evropě začátkem letošního roku jsou stojany V4 stále dostupnější také ve Spojených státech. Stanice se už objevily v Oregonu, Nevadě, Alabamě a nyní jeden z youtuberů zahlédl nový Supercharger V4 v Atlantě ve státě Georgia.

Tesla Supercharger V4 jde s dobou

Nový typ rychlé nabíječky Tesla Supercharger V4 je vybaven integrovaným systémem Magic Dock (nebo adaptérem CCS1), digitální čtečkou kreditních karet a kompaktním displejem. Stanice se může pochlubit vyšší a efektivnější strukturou a má lehčí, prodloužený kabel, který měří na délku 10 stop (3,05 m) a je o 3,5 stopy (107 cm) delší, než kabely u Superchargeru V3.

Stanice dokáže dle nalepeného štítku pracovat s jmenovitým napětím 1000 V a proudem 615 A, což naznačuje, podobně jako v Evropě, teoretický nabíjecí výkon 615 kW. Nabíječky ale zatím stále čerpají energii ze stojanů typu V3.

Při dosažení uvedených hodnot by došlo k zásadnímu zrychlení nabíjení u vysokonapěťových bateriových systémů některých elektromobilů, jako například Hyundai Ioniq 5 nebo Audi e-tron GT. Relativně pomalé rychlosti nabíjení a dlouhé čekací doby na nabíječkách jsou aktuálně v USA pro širší přijetí elektromobilů velkou překážkou. Není ale jasné, zda pro dosažení požadovaného výkonu bude potřeba zásadní upgrade hardwaru nebo zdali pro aktivaci postačí aktualizace softwaru.

Tesla Supercharger V4
Tesla Supercharger V4

Čtěte také: Tesla zavede na Superchargerech kontroverzní poplatek. Za co se bude platit navíc?


40 % baterie dobijete za pouhých 10 minut

Při nabíjecím testu, který byl proveden na vozidle Tesla Model 3 (a který můžete shlédnout ve videu), odvedl Supercharger V4 solidní práci. Pracoval s výkonem 255 kW a dobil baterii Modelu 3 z 20 na 60 % za pouhých 10 minut. To je pro elektromobilisty pozitivní zpráva. Rychlost nabíjení ale není závislá pouze na technických parametrech nabíječek, ale zejména na technických parametrech vozidla a na tom, zda vůz dokáže nabíjet vysokým zatížením patřičně dlouhou dobu.

Tesla Supercharger V4 v Atlantě má také vyhrazený nabíjecí prostor pro přívěsy. Kabely V4 mají takzvané imerzní chlazení, které spočívá v obklopení hardwarových komponent tepelně vodivou kapalinou, která efektivně odvádí teplo. Stojany jsou schopné nabíjet i tahače Tesla Semi, které umí pracovat s příkonem až 1000 kW.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články