Reálný test nabíjení na Tesla Superchargeru V4. Ani kafe si nevypijete!
- V Atlantě byla otevřena nová nabíjecí stanice Supercharger V4 se 16 stojany
- Díky uspořádání je možné nabíjet i nákladní soupravy
- Nový typ stojanů zásadně zrychluje nabíjení

Tesla urychluje zavádění sítě Supercharger V4 také v USA. Po debutu v Evropě začátkem letošního roku jsou stojany V4 stále dostupnější také ve Spojených státech. Stanice se už objevily v Oregonu, Nevadě, Alabamě a nyní jeden z youtuberů zahlédl nový Supercharger V4 v Atlantě ve státě Georgia.
Tesla Supercharger V4 jde s dobou
Nový typ rychlé nabíječky Tesla Supercharger V4 je vybaven integrovaným systémem Magic Dock (nebo adaptérem CCS1), digitální čtečkou kreditních karet a kompaktním displejem. Stanice se může pochlubit vyšší a efektivnější strukturou a má lehčí, prodloužený kabel, který měří na délku 10 stop (3,05 m) a je o 3,5 stopy (107 cm) delší, než kabely u Superchargeru V3.
Stanice dokáže dle nalepeného štítku pracovat s jmenovitým napětím 1000 V a proudem 615 A, což naznačuje, podobně jako v Evropě, teoretický nabíjecí výkon 615 kW. Nabíječky ale zatím stále čerpají energii ze stojanů typu V3.
Při dosažení uvedených hodnot by došlo k zásadnímu zrychlení nabíjení u vysokonapěťových bateriových systémů některých elektromobilů, jako například Hyundai Ioniq 5 nebo Audi e-tron GT. Relativně pomalé rychlosti nabíjení a dlouhé čekací doby na nabíječkách jsou aktuálně v USA pro širší přijetí elektromobilů velkou překážkou. Není ale jasné, zda pro dosažení požadovaného výkonu bude potřeba zásadní upgrade hardwaru nebo zdali pro aktivaci postačí aktualizace softwaru.

Čtěte také: Tesla zavede na Superchargerech kontroverzní poplatek. Za co se bude platit navíc?
40 % baterie dobijete za pouhých 10 minut
Při nabíjecím testu, který byl proveden na vozidle Tesla Model 3 (a který můžete shlédnout ve videu), odvedl Supercharger V4 solidní práci. Pracoval s výkonem 255 kW a dobil baterii Modelu 3 z 20 na 60 % za pouhých 10 minut. To je pro elektromobilisty pozitivní zpráva. Rychlost nabíjení ale není závislá pouze na technických parametrech nabíječek, ale zejména na technických parametrech vozidla a na tom, zda vůz dokáže nabíjet vysokým zatížením patřičně dlouhou dobu.
Tesla Supercharger V4 v Atlantě má také vyhrazený nabíjecí prostor pro přívěsy. Kabely V4 mají takzvané imerzní chlazení, které spočívá v obklopení hardwarových komponent tepelně vodivou kapalinou, která efektivně odvádí teplo. Stojany jsou schopné nabíjet i tahače Tesla Semi, které umí pracovat s příkonem až 1000 kW.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".