Tesla v Evropě instaluje Superchargery V4, které řeší palčivý problém

Petr Bergmann
  • Tesla v Evropě instaluje nabíječky s delšími kabely
  • Úprava má vyřešit problém nabíjení vozů jiných značek
  • Změny nastanou i ve Spojených státech
Škoda Enyaq 80X iV na Tesla Superchargeru ve Švédsku
Škoda Enyaq 80X iV na Tesla Superchargeru ve Švédsku

Během akce Tesla Investor Day 2023 informovala americká automobilka, že v Evropě začala instalovat nabíjecí Superchargery 4. generace (V4). Součástí prezentace sice nebyly žádné fotografie ani technické detaily, víme ale, že nová nabíjecí místa budou mít delší nabíjecí kabel.

Inovované Superchargery V4 potěší všechny zákazníky

Předpokládá se, že nové sloupky Superchargerů V4 budou vyšší než stávající a jejich kabel bude napojený v horní části. Nabíjecí místa Tesly tak mohou připomínat nabíjecí stání pro kamiony. V kontextu rychlého nabíjení v sítí Supercharger se jedná o důležitou změnu zejména pro vlastníky jiných značek elektromobilů.

Díky kompatibilitě s nabíjecím standardem CCS2 jsou Superchargery dostupné na více než 50 % současných evropských nabíječek. K problémům při nabíjení různých typů vozidel docházelo hlavně z toho důvodu, že různé elektromobily mají nabíjecí porty umístěné na odlišných místech. V některých případech mohlo dokonce docházet k blokování dvou stojanů.

Audi Etron při nabíjení na Superchargeru zabere dvě místa
Audi Etron při nabíjení na Superchargeru zabere dvě místa

Čtěte také: Konec 12V baterie! Tesla přechází na 48V systém. Jaké to má výhody?


Modernizace se chystá také v zámoří

Tesla nedávno spustila pilotní projekt nabíjení jiných značek také ve Spojených státech. Je proto pouze otázkou času, kdy se Superchargery nové generace (V4) objeví také v USA. I zde ale dochází k problémům s kompatibilitou mezi parkovacím stáním a příslušným nabíjecím místem. Jako příklad může posloužit Ford F-150 Lightning, jehož nabíjení na stávajících Superchargerech není z pohledu umístění nabíjecího portu ideální. Je pozitivní, že Tesla pokračuje ve vylepšování své sítě rychlého nabíjení, které je v současnosti dostupné pro vozidla jiných značek v 17 zemích (15 v Evropě plus Austrálie a USA).

Celosvětově síť Tesla Supercharger disponuje více než 40 tisíci nabíjecími body, rozmístěnými na přibližně 4700 stanicích. Ve chvíli, kdy dojde plnému otevření pro elektromobily ostatních značek, stane se Supercharger jednou z největších veřejně dostupných sítí rychlého nabíjení. Kromě instalace nabíjecích stojanů 4. generace s delšími kabely je hlavním tématem Tesly ve Spojených státech dovybavování nabíjecích míst, označených Magic Dock, adaptéry CCS1. Kromě uvedených úprav je možné v budoucnu očekávat další změny, které by se mohly týkat zvýšení nabíjecího výkonu, vyššího napětí, odlišného uspořádání nabíjecích míst a podobně.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články