Tesla je největším výrobcem elektromobilů na světě, který provozuje obrovskou síť rychlonabíjecích stanic Supercharger s více než 51 tisíci stojany. A ačkoliv je aktuálně již 9,2 nabíječek na jedné stanici, stále to nemusí v některých lokalitách a časech stačit, aby se netvořily kolony elektromobilů, které si musí počkat, než na ně přijde řada u nabíječky.
Už dříve začala americká automobilka u některých vytížených Tesla Superchargerů omezovat nabíjení vozů na 80 % kapacity jejich baterie, aby se urychlila zastávka a mohl se nabíjet zase jiný elektromobil. Právě do 80 % je totiž baterie elektromobilů Tesla nejrychleji nabíjená, zbývajících 20 % už se dobíjí výrazně nižším výkonem a tedy pomaleji.
Nicméně Tesla vždy umožňovala (a stále ještě umožňuje) toto omezení na 80% úrověň SoC každému uživateli jednoduše vypnout, pokud by opravdu potřeboval dobít vůz do 100 %, například kvůli delší cestě a vyhnutí se další zastávky. Jak uvádí hacker s přezdívkou Green na sociální síti X, tak to vypadá, že nově se bude za tuto možnost platit.
Čtěte také: Prošmejdili jsme novou Teslu Model 3 Highland. Jak se nám změny líbí?
Pokud se tak opravdu stane a Tesla zavede nový poplatek u vybraných přetížených Superchargerů za dobíjení od 80 do 100 % kapacity baterie vozu, je dost možné, že si to někteří řidiči dobře rozmyslí a budou nabíjet efektivněji a více ohleduplně vůči ostatním řidičům, tedy jen do 80 %.
Tesla očividně přistupuje k těmto drastičtějším řešením v podobě poplatků, protože lidé jsou prostě nepoučitelní, tak ať za to alespoň zaplatí. Již dříve Musk aspol. zavedli poplatek za stání na Superchargerů, pokud již máte baterii dobitou a vlastně tím jen blokujete místo ostatním, kteří se nemohou kvůli vám dobíjet.
V tuto chvíli není jasné, jaká by měla být výše poplatku za „dodatečné“ dobíjení posledních 20 % u přetížených Superchargerů.
Tesla je největším výrobcem elektromobilů na světě, který provozuje obrovskou síť rychlonabíjecích stanic Supercharger s více než 51 tisíci stojany. A ačkoliv je aktuálně již 9,2 nabíječek na jedné stanici, stále to nemusí v některých lokalitách a časech stačit, aby se netvořily kolony elektromobilů, které si musí počkat, než na ně přijde řada u nabíječky.
Už dříve začala americká automobilka u některých vytížených Tesla Superchargerů omezovat nabíjení vozů na 80 % kapacity jejich baterie, aby se urychlila zastávka a mohl se nabíjet zase jiný elektromobil. Právě do 80 % je totiž baterie elektromobilů Tesla nejrychleji nabíjená, zbývajících 20 % už se dobíjí výrazně nižším výkonem a tedy pomaleji.
Nicméně Tesla vždy umožňovala (a stále ještě umožňuje) toto omezení na 80% úrověň SoC každému uživateli jednoduše vypnout, pokud by opravdu potřeboval dobít vůz do 100 %, například kvůli delší cestě a vyhnutí se další zastávky. Jak uvádí hacker s přezdívkou Green na sociální síti X, tak to vypadá, že nově se bude za tuto možnost platit.
Čtěte také: Prošmejdili jsme novou Teslu Model 3 Highland. Jak se nám změny líbí?
Pokud se tak opravdu stane a Tesla zavede nový poplatek u vybraných přetížených Superchargerů za dobíjení od 80 do 100 % kapacity baterie vozu, je dost možné, že si to někteří řidiči dobře rozmyslí a budou nabíjet efektivněji a více ohleduplně vůči ostatním řidičům, tedy jen do 80 %.
Tesla očividně přistupuje k těmto drastičtějším řešením v podobě poplatků, protože lidé jsou prostě nepoučitelní, tak ať za to alespoň zaplatí. Již dříve Musk aspol. zavedli poplatek za stání na Superchargerů, pokud již máte baterii dobitou a vlastně tím jen blokujete místo ostatním, kteří se nemohou kvůli vám dobíjet.
V tuto chvíli není jasné, jaká by měla být výše poplatku za „dodatečné“ dobíjení posledních 20 % u přetížených Superchargerů.