Tesla zavede na Superchargerech kontroverzní poplatek. Za co se bude platit navíc?

  • Tesla se snaží řešit problém s přetížeností některých Superchargerů
  • Už dříve automaticky nastavovala dobíjení jen do 80 %
  • Lidé si zřejmě budou muset nově připlatit za nabíjení elektromobilu do 100 %
Rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger

Rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger | foto: Tesla

Tesla je největším výrobcem elektromobilů na světě, který provozuje obrovskou síť rychlonabíjecích stanic Supercharger s více než 51 tisíci stojany. A ačkoliv je aktuálně již 9,2 nabíječek na jedné stanici, stále to nemusí v některých lokalitách a časech stačit, aby se netvořily kolony elektromobilů, které si musí počkat, než na ně přijde řada u nabíječky.

Řešení přetížených Tesla Superchargerů

Už dříve začala americká automobilka u některých vytížených Tesla Superchargerů omezovat nabíjení vozů na 80 % kapacity jejich baterie, aby se urychlila zastávka a mohl se nabíjet zase jiný elektromobil. Právě do 80 % je totiž baterie elektromobilů Tesla nejrychleji nabíjená, zbývajících 20 % už se dobíjí výrazně nižším výkonem a tedy pomaleji.

Nicméně Tesla vždy umožňovala (a stále ještě umožňuje) toto omezení na 80% úrověň SoC každému uživateli jednoduše vypnout, pokud by opravdu potřeboval dobít vůz do 100 %, například kvůli delší cestě a vyhnutí se další zastávky. Jak uvádí hacker s přezdívkou Green na sociální síti X, tak to vypadá, že nově se bude za tuto možnost platit.

Tesla má v Česku již několik vlastních stojanů

Rychlonabíjecí stojan Tesla Supercharger v Česku, ilustrační | foto: vlastní


Čtěte také: Prošmejdili jsme novou Teslu Model 3 Highland. Jak se nám změny líbí?


Vyřeší poplatky situaci?

Pokud se tak opravdu stane a Tesla zavede nový poplatek u vybraných přetížených Superchargerů za dobíjení od 80 do 100 % kapacity baterie vozu, je dost možné, že si to někteří řidiči dobře rozmyslí a budou nabíjet efektivněji a více ohleduplně vůči ostatním řidičům, tedy jen do 80 %.

Tesla očividně přistupuje k těmto drastičtějším řešením v podobě poplatků, protože lidé jsou prostě nepoučitelní, tak ať za to alespoň zaplatí. Již dříve Musk aspol. zavedli poplatek za stání na Superchargerů, pokud již máte baterii dobitou a vlastně tím jen blokujete místo ostatním, kteří se nemohou kvůli vám dobíjet.

V tuto chvíli není jasné, jaká by měla být výše poplatku za „dodatečné“ dobíjení posledních 20 % u přetížených Superchargerů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla zavede na Superchargerech kontroverzní poplatek. Za co se bude platit navíc?

  • Tesla se snaží řešit problém s přetížeností některých Superchargerů
  • Už dříve automaticky nastavovala dobíjení jen do 80 %
  • Lidé si zřejmě budou muset nově připlatit za nabíjení elektromobilu do 100 %
Rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger

Rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger | foto: Tesla

Tesla je největším výrobcem elektromobilů na světě, který provozuje obrovskou síť rychlonabíjecích stanic Supercharger s více než 51 tisíci stojany. A ačkoliv je aktuálně již 9,2 nabíječek na jedné stanici, stále to nemusí v některých lokalitách a časech stačit, aby se netvořily kolony elektromobilů, které si musí počkat, než na ně přijde řada u nabíječky.

Řešení přetížených Tesla Superchargerů

Už dříve začala americká automobilka u některých vytížených Tesla Superchargerů omezovat nabíjení vozů na 80 % kapacity jejich baterie, aby se urychlila zastávka a mohl se nabíjet zase jiný elektromobil. Právě do 80 % je totiž baterie elektromobilů Tesla nejrychleji nabíjená, zbývajících 20 % už se dobíjí výrazně nižším výkonem a tedy pomaleji.

Nicméně Tesla vždy umožňovala (a stále ještě umožňuje) toto omezení na 80% úrověň SoC každému uživateli jednoduše vypnout, pokud by opravdu potřeboval dobít vůz do 100 %, například kvůli delší cestě a vyhnutí se další zastávky. Jak uvádí hacker s přezdívkou Green na sociální síti X, tak to vypadá, že nově se bude za tuto možnost platit.

Tesla má v Česku již několik vlastních stojanů

Rychlonabíjecí stojan Tesla Supercharger v Česku, ilustrační | foto: vlastní


Čtěte také: Prošmejdili jsme novou Teslu Model 3 Highland. Jak se nám změny líbí?


Vyřeší poplatky situaci?

Pokud se tak opravdu stane a Tesla zavede nový poplatek u vybraných přetížených Superchargerů za dobíjení od 80 do 100 % kapacity baterie vozu, je dost možné, že si to někteří řidiči dobře rozmyslí a budou nabíjet efektivněji a více ohleduplně vůči ostatním řidičům, tedy jen do 80 %.

Tesla očividně přistupuje k těmto drastičtějším řešením v podobě poplatků, protože lidé jsou prostě nepoučitelní, tak ať za to alespoň zaplatí. Již dříve Musk aspol. zavedli poplatek za stání na Superchargerů, pokud již máte baterii dobitou a vlastně tím jen blokujete místo ostatním, kteří se nemohou kvůli vám dobíjet.

V tuto chvíli není jasné, jaká by měla být výše poplatku za „dodatečné“ dobíjení posledních 20 % u přetížených Superchargerů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."