Největší výhoda Tesly spočívá v její rychlonabíjecí síti nazvané Tesla Supercharger, která dokáže velice rychle a spolehlivě dobít elektromobil na cestách po celém světě. Není nic jednoduššího, než se vydat z Česka do Chorvatska právě elektromobilem od Tesly a využívat přitom nabíjení na Superchargerech.
Americká automobilka se očividně tento svůj klenot v podobě rychlonabíjecích stanic Tesla Supercharger hýčká a snaží se udržet si náskok před ostatními, ať už Ionity, či jiné provozovatele třetích stran. Podle nejnovějších čísel předvedla Tesla ve třetím čtvrtletí letošního roku dosud v rámci letoška nejrychlejší tempo výstavby nových Superchargerů.
Konkrétně v Q3 2023 přibylo globálně 330 nových stanic Tesla Supercharger (meziročně o 6 % více) a 3 023 nových stojanů (meziročně o 11 % více). Nešlo sice o historicky nejvyšší tempo výstavby Superchargerů, k tomu došlo (mimo jiné i souhrou událostí, kdy některé kolaudace vyjdou rychleji, jiné pomaleji, a to nelze úplně ovlivnit – pozn. redakce) například v Q4 2020 nebo v Q4 2022.
Čtěte také: Pilotní program Non-Tesla Supercharging. Co to je a kdy se dočká Česko?
Jen v letošním roce dokázala Tesla postavit přes 900 nových stanic se Superchargery s více než 8 600 nabíjecími stojany, což je opravdu obdivuhodné číslo. I díky tomu se zvýšil poměr průměrného počtu dostupných konektorů na jedné nabíjecí stanici z 8,7 nabíječek v předchozím roce na současných 9,2 nabíječek na jedné stanici Supercharger.
Celkem se již rychlonabíjecí síť Tesla Supercharger skládá z 5 600 stanic, které mají celkem více než 51 tisíc nabíjecích stojanů. Přitom jen za poslední rok se jejich počet zvýšil o téměř třetinu, takže tempo výstavby a rozšiřování Superchargerů je opravdu rychlé a nepolevující.
Největší výhoda Tesly spočívá v její rychlonabíjecí síti nazvané Tesla Supercharger, která dokáže velice rychle a spolehlivě dobít elektromobil na cestách po celém světě. Není nic jednoduššího, než se vydat z Česka do Chorvatska právě elektromobilem od Tesly a využívat přitom nabíjení na Superchargerech.
Americká automobilka se očividně tento svůj klenot v podobě rychlonabíjecích stanic Tesla Supercharger hýčká a snaží se udržet si náskok před ostatními, ať už Ionity, či jiné provozovatele třetích stran. Podle nejnovějších čísel předvedla Tesla ve třetím čtvrtletí letošního roku dosud v rámci letoška nejrychlejší tempo výstavby nových Superchargerů.
Konkrétně v Q3 2023 přibylo globálně 330 nových stanic Tesla Supercharger (meziročně o 6 % více) a 3 023 nových stojanů (meziročně o 11 % více). Nešlo sice o historicky nejvyšší tempo výstavby Superchargerů, k tomu došlo (mimo jiné i souhrou událostí, kdy některé kolaudace vyjdou rychleji, jiné pomaleji, a to nelze úplně ovlivnit – pozn. redakce) například v Q4 2020 nebo v Q4 2022.
Čtěte také: Pilotní program Non-Tesla Supercharging. Co to je a kdy se dočká Česko?
Jen v letošním roce dokázala Tesla postavit přes 900 nových stanic se Superchargery s více než 8 600 nabíjecími stojany, což je opravdu obdivuhodné číslo. I díky tomu se zvýšil poměr průměrného počtu dostupných konektorů na jedné nabíjecí stanici z 8,7 nabíječek v předchozím roce na současných 9,2 nabíječek na jedné stanici Supercharger.
Celkem se již rychlonabíjecí síť Tesla Supercharger skládá z 5 600 stanic, které mají celkem více než 51 tisíc nabíjecích stojanů. Přitom jen za poslední rok se jejich počet zvýšil o téměř třetinu, takže tempo výstavby a rozšiřování Superchargerů je opravdu rychlé a nepolevující.