Pilotní program Non-Tesla Supercharging. Co to je a kdy se dočká Česko?

  • Společnost Tesla otevřela své rychlonabíječky všem
  • Pilotní program „Non-Tesla Supercharging“ funguje v 21 zemích
  • Česko ani Slovensko zatím na seznamu zemí nejsou, kdy se to změní?
Tesla Supercharger

Nabíjení Tesly, ilustrační | foto: Tesla

Cílem Tesly je urychlit přechod k obnovitelným zdrojům energie a tedy přispět k lepší budoucnosti planety. Jedním z dílků této skládačky je pilotní program „Non-Tesla Supercharging“, který otevírá rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger i ostatním, tedy nemajitelům vozů značky Tesla. A krom toho, Tesla si tím zajistila i další docela slušný byznys, nejen díky tučným státním dotacím.

Co je to Non-Tesla Supercharging?

Non-Tesla Supercharging je pilotní program, který byl spuštěn v listopadu roku 2021. Mezi prvními zeměmi bylo Nizozemsko, Norsko a Francie. V těchto zemích je možné na vybraných stanicích Tesla Supercharger dobíjet elektromobily nejen značky Tesla, ale i ostatních značek, které mají evropský standardní konektor CCS.

Je to jednoduché. Pokud přijedete s elektromobilem jiné značky než Tesla, můžete si zapnout dobíjení na Superchargeru tak, že si nejprve do smartphonu nainstalujete aplikaci Tesla, v ní si vytvoříte účet, který spárujete s platební kartou, a následně si vyberete možnost, že chcete dobíjet vůz „jiné značky“ a vyberete si, přes který stojan.

Tesla Supercharger

Rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: 7 důvodů, proč si pořídit Teslu


Ve kterých zemích už tento pilotní program funguje?

Možnost dobíjet jakýkoliv elektromobil v rámci pilotního programu Non-Tesla Supercharging už máte po celém světě, od Ameriky, přes Evropu až po Asii. Aktuálně je na seznamu zemí, ve kterých byl spuštěn Non-Tesla Supercharging program, celkem 21 zemí, převážně z Evropy.

Seznam zemí

  • Austrálie
  • Belgie
  • Čína
  • Dánsko
  • Finsko
  • Francie
  • Island
  • Itálie
  • Kanada
  • Lucembursko
  • Německo
  • Nizozemsko
  • Norsko
  • Nový Zéland
  • Rakousko
  • Španělsko
  • Švédsko
  • Švýcarsko
  • Turecko
  • USA
  • Velká Británie

Kdy bude Non-Tesla Supercharging v ČR a na Slovensku?

To je zatím ve hvězdách, lidově řečeno. Tesla doposud neuvedla žádné informace v souvislosti s tím, kdy spustí pilotní program Non-Tesla Supercharging také v České republice, či na Slovensku. Každopádně seznam zemí se pořád rozrůstá, takže je dost možné, i s ohledem na technicky jednodušší „konektorovou situaci“ v Evropě v případě otevírání Superchargerů, že se brzy dočkáme.

Tesla na svém webu uvádí, že je její ambicí otevírat Superchargery všem a pomocí toho přesvědčit více lidí k tomu, aby přešli na elektrický automobil. Její rychlonabíjecí síť Tesla Supercharger, která už přes 50 tisíc stanic (tedy rychlonabíjecích stojanů – pozn. redakce) s intuitivním ovládáním a vysokým výkonem, je jednou z největších výhod, které oproti ostatním výrobcům elektromobilů americká automobilka má.

Tesla Supercharger

Tesla Supercharger, ilustrační

Jaké konektory Tesla využívá?

Samozřejmě se to liší podle zemí, resp. kontinentů. Nejjednoduší je situace v Evropě, kde využívají elektromobily Tesla konektor CCS, který je evropským standardem, takže jej mají i všechny ostatní elektromobily od evropských, ale i dalších automobilek, které se prodávají na Starém kontinentu. Stejné je to v Austrálii a na Novém Zélandu, kde je také CCS konektor místním standardem.

V případě Ameriky se přechází na nový standard NACS, který je konektorem Tesly. Než na něj přejde většina nebo všechny automobilky, což nějaký ten rok ještě potrvá, musí se situace s nabíjením na Non-Tesla Supercharging místech řešit tak, že se využívá Magic Dock adaptér. V Číně (pevninské) je nativně standard GB/T, který zde používají i elektromobily od Tesly, takže otevření Superchargerů vlastně také není problém.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Pilotní program Non-Tesla Supercharging. Co to je a kdy se dočká Česko?

  • Společnost Tesla otevřela své rychlonabíječky všem
  • Pilotní program „Non-Tesla Supercharging“ funguje v 21 zemích
  • Česko ani Slovensko zatím na seznamu zemí nejsou, kdy se to změní?
Tesla Supercharger

Nabíjení Tesly, ilustrační | foto: Tesla

Cílem Tesly je urychlit přechod k obnovitelným zdrojům energie a tedy přispět k lepší budoucnosti planety. Jedním z dílků této skládačky je pilotní program „Non-Tesla Supercharging“, který otevírá rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger i ostatním, tedy nemajitelům vozů značky Tesla. A krom toho, Tesla si tím zajistila i další docela slušný byznys, nejen díky tučným státním dotacím.

Co je to Non-Tesla Supercharging?

Non-Tesla Supercharging je pilotní program, který byl spuštěn v listopadu roku 2021. Mezi prvními zeměmi bylo Nizozemsko, Norsko a Francie. V těchto zemích je možné na vybraných stanicích Tesla Supercharger dobíjet elektromobily nejen značky Tesla, ale i ostatních značek, které mají evropský standardní konektor CCS.

Je to jednoduché. Pokud přijedete s elektromobilem jiné značky než Tesla, můžete si zapnout dobíjení na Superchargeru tak, že si nejprve do smartphonu nainstalujete aplikaci Tesla, v ní si vytvoříte účet, který spárujete s platební kartou, a následně si vyberete možnost, že chcete dobíjet vůz „jiné značky“ a vyberete si, přes který stojan.

Tesla Supercharger

Rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: 7 důvodů, proč si pořídit Teslu


Ve kterých zemích už tento pilotní program funguje?

Možnost dobíjet jakýkoliv elektromobil v rámci pilotního programu Non-Tesla Supercharging už máte po celém světě, od Ameriky, přes Evropu až po Asii. Aktuálně je na seznamu zemí, ve kterých byl spuštěn Non-Tesla Supercharging program, celkem 21 zemí, převážně z Evropy.

Seznam zemí

  • Austrálie
  • Belgie
  • Čína
  • Dánsko
  • Finsko
  • Francie
  • Island
  • Itálie
  • Kanada
  • Lucembursko
  • Německo
  • Nizozemsko
  • Norsko
  • Nový Zéland
  • Rakousko
  • Španělsko
  • Švédsko
  • Švýcarsko
  • Turecko
  • USA
  • Velká Británie

Kdy bude Non-Tesla Supercharging v ČR a na Slovensku?

To je zatím ve hvězdách, lidově řečeno. Tesla doposud neuvedla žádné informace v souvislosti s tím, kdy spustí pilotní program Non-Tesla Supercharging také v České republice, či na Slovensku. Každopádně seznam zemí se pořád rozrůstá, takže je dost možné, i s ohledem na technicky jednodušší „konektorovou situaci“ v Evropě v případě otevírání Superchargerů, že se brzy dočkáme.

Tesla na svém webu uvádí, že je její ambicí otevírat Superchargery všem a pomocí toho přesvědčit více lidí k tomu, aby přešli na elektrický automobil. Její rychlonabíjecí síť Tesla Supercharger, která už přes 50 tisíc stanic (tedy rychlonabíjecích stojanů – pozn. redakce) s intuitivním ovládáním a vysokým výkonem, je jednou z největších výhod, které oproti ostatním výrobcům elektromobilů americká automobilka má.

Tesla Supercharger

Tesla Supercharger, ilustrační

Jaké konektory Tesla využívá?

Samozřejmě se to liší podle zemí, resp. kontinentů. Nejjednoduší je situace v Evropě, kde využívají elektromobily Tesla konektor CCS, který je evropským standardem, takže jej mají i všechny ostatní elektromobily od evropských, ale i dalších automobilek, které se prodávají na Starém kontinentu. Stejné je to v Austrálii a na Novém Zélandu, kde je také CCS konektor místním standardem.

V případě Ameriky se přechází na nový standard NACS, který je konektorem Tesly. Než na něj přejde většina nebo všechny automobilky, což nějaký ten rok ještě potrvá, musí se situace s nabíjením na Non-Tesla Supercharging místech řešit tak, že se využívá Magic Dock adaptér. V Číně (pevninské) je nativně standard GB/T, který zde používají i elektromobily od Tesly, takže otevření Superchargerů vlastně také není problém.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."