Volkswagen se topí v problémech! Neumí software, trpět budou i ostatní značky

  • Volkswagen musí řešit akutní problémy s vývojem svého softwaru
  • Nová vývojářská divize údajně nestíhá plnit termíny
  • A bohužel ani Android Automotive není bez chyby
Elektrický koncept Audi Grandsphere

Elektrický koncept Audi Grandsphere | foto: Audi

Změna strategie v Cariadu, kterou v pátek dozorčí radě představil šéf VW Herbert Diess, se nesetkala s pochopením u všech dceřinných společností koncernu VW. To, co bylo dobře přijato ve Wolfsburgu, vyvolalo nespokojenost ve Stuttgartu a v Ingolstadtu.

Audi se bouří proti změně plánu

Jak uvádí německý server Automobilwoche, v Cariadu, mladé divizi VW, která se zabývá vývojem softwaru, panuje chaos. Vývojáři aktuálně pracují na softwarové verzi 2.0, která bude poprvé založena na zcela novém operačním systému VW.OS. Vývoj s sebou ale nese problémy a místo původně avizovaného roku 2024 by měl pilotní projekt od Audi přijít až v roce 2027. Projekt, který Audi s oblibou označuje jako Artemis, je také znám pod interním označením Landjet. Jedná se o jeden z prvních modelů platformy SSP.

Podobný model, tentokrát pod názvem Trinity, vyvíjí také samotný Volkswagen. Vůz by měl spatřit světlo světa také se zpožděním, v roce 2025 namísto roku 2024. Jádrem interního sporu je změna původního plánu, který sliboval, že Audi odstartuje dříve než Volkswagen. Audi nyní údajně hledá nouzové řešení, známé jako Landyacht. Ani zde ale nebude očekávaný VW.OS k dispozici. Systému totiž chybí důležité aplikace pro autonomní řízení.

Volkswagen Trinity, elektromobil

Volkswagen Trinity, elektromobil


Čtěte také: Volkswagen rozjíždí nový byznys, investuje do něj neuvěřitelný balík peněz


Problémy jsou i s Android Automotive

Ještě před zavedením koncernového softwaru verze 2.0 je zde další problém. Audi a Porsche stále čekají na softwarovou verzi 1.2. Základem softwaru, s jehož  zaváděním se počítalo v roce 2023, má být Android Automotive. Automobilwoche předpokládá zdržení i v tomto případě. První dva modely (Audi Q6 e-tron a elektrické Porsche Macan) budou pravděpodobně představeny až v roce 2024. Navíc se automobilky musí při testech obejít bez nového softwaru.

Přitom byl tento mezikrok plánován již na rok 2021, následně došlo k posunu na rok 2022. Nyní již hovoříme o roce 2023 a připouštíme možnost, že první sériový model spatří světlo světa až v roce 2024. Stručná rekapitulace by mohla vypadat následně – někteří výrobci automobilů sází na Android Automotive od společnosti Google, který je možné snadno přizpůsobit a je dodáván včetně potřebných aplikací.

Audi a Porsche spoléhají na verzi s otevřeným zdrojovým kódem, kterou je nutné upravit. VW.OS se bude nadále zpožďovat a problémy v Cariadu mohou znamenat další odkládání důležitých projektů. Otázkou je, zda Volkswagen AG nepřecenil své schopnosti a zda jeho plány nebyly až příliš ambiciózní. Herbert Diess před sebou každopádně nemá jednoduché období.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen se topí v problémech! Neumí software, trpět budou i ostatní značky

  • Volkswagen musí řešit akutní problémy s vývojem svého softwaru
  • Nová vývojářská divize údajně nestíhá plnit termíny
  • A bohužel ani Android Automotive není bez chyby
Elektrický koncept Audi Grandsphere

Elektrický koncept Audi Grandsphere | foto: Audi

Změna strategie v Cariadu, kterou v pátek dozorčí radě představil šéf VW Herbert Diess, se nesetkala s pochopením u všech dceřinných společností koncernu VW. To, co bylo dobře přijato ve Wolfsburgu, vyvolalo nespokojenost ve Stuttgartu a v Ingolstadtu.

Audi se bouří proti změně plánu

Jak uvádí německý server Automobilwoche, v Cariadu, mladé divizi VW, která se zabývá vývojem softwaru, panuje chaos. Vývojáři aktuálně pracují na softwarové verzi 2.0, která bude poprvé založena na zcela novém operačním systému VW.OS. Vývoj s sebou ale nese problémy a místo původně avizovaného roku 2024 by měl pilotní projekt od Audi přijít až v roce 2027. Projekt, který Audi s oblibou označuje jako Artemis, je také znám pod interním označením Landjet. Jedná se o jeden z prvních modelů platformy SSP.

Podobný model, tentokrát pod názvem Trinity, vyvíjí také samotný Volkswagen. Vůz by měl spatřit světlo světa také se zpožděním, v roce 2025 namísto roku 2024. Jádrem interního sporu je změna původního plánu, který sliboval, že Audi odstartuje dříve než Volkswagen. Audi nyní údajně hledá nouzové řešení, známé jako Landyacht. Ani zde ale nebude očekávaný VW.OS k dispozici. Systému totiž chybí důležité aplikace pro autonomní řízení.

Volkswagen Trinity, elektromobil

Volkswagen Trinity, elektromobil


Čtěte také: Volkswagen rozjíždí nový byznys, investuje do něj neuvěřitelný balík peněz


Problémy jsou i s Android Automotive

Ještě před zavedením koncernového softwaru verze 2.0 je zde další problém. Audi a Porsche stále čekají na softwarovou verzi 1.2. Základem softwaru, s jehož  zaváděním se počítalo v roce 2023, má být Android Automotive. Automobilwoche předpokládá zdržení i v tomto případě. První dva modely (Audi Q6 e-tron a elektrické Porsche Macan) budou pravděpodobně představeny až v roce 2024. Navíc se automobilky musí při testech obejít bez nového softwaru.

Přitom byl tento mezikrok plánován již na rok 2021, následně došlo k posunu na rok 2022. Nyní již hovoříme o roce 2023 a připouštíme možnost, že první sériový model spatří světlo světa až v roce 2024. Stručná rekapitulace by mohla vypadat následně – někteří výrobci automobilů sází na Android Automotive od společnosti Google, který je možné snadno přizpůsobit a je dodáván včetně potřebných aplikací.

Audi a Porsche spoléhají na verzi s otevřeným zdrojovým kódem, kterou je nutné upravit. VW.OS se bude nadále zpožďovat a problémy v Cariadu mohou znamenat další odkládání důležitých projektů. Otázkou je, zda Volkswagen AG nepřecenil své schopnosti a zda jeho plány nebyly až příliš ambiciózní. Herbert Diess před sebou každopádně nemá jednoduché období.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."