Německá automobilka Volkswagen chce s partnery investovat přes 20 miliard eur (zhruba 496 miliard korun) do podnikání v oblasti automobilových baterií. Vzniknout by tak mělo přes 20 tisíc pracovních míst. Do konce desetiletí by společnost měla dosahovat ročního prodeje nad 20 miliard eur.
Automobilka by si tímto krokem zajistila vedoucí postavení na trhu s bateriemi pro elektromobily. Zástupce společnosti to dnes uvedl podle agentury Reuters při slavnostním položení základního kamene své první evropské továrny na baterie v německém Salzgitteru, ve spolkové zemi Dolní Sasko. Akce se účastnil i německý kancléř Olaf Scholz, který prohlásil, že dnešek je pro automobilový průmysl v Německu dobrým dnem.
Divize s názvem The PowerCo by měla na starosti globální výzkum a výrobu baterií Volkswagenu od těžby surovin, až po recyklaci a projekty určené na skladování energie. Automobilka také zkoumá možnosti výstavby vlastních továren na bateriové články v Severní Americe.
Čtěte také: Šéf Volkswagenu se chvástá, že do pár let předběhne Teslu v prodejích elektromobilů
Volkswagen několikrát prohlašoval, že výroba dostatečného množství baterií pro pohon všech aut je tou největší výzvou při přechodu na elektricky poháněná vozidla. Německá automobilka už dříve představila plán výstavby továren se společnou kapacitou 240 GWh do roku 2030. Ten obsahuje šest továren v Evropě a dvě v Severní Americe.
Dokončená továrna ve Salzgitteru by měla ročně vyprodukovat baterie o celkové kapacitě 40 GWh, které by vystačily pro půl milionu elektromobilů. S podobným výkonem počítá i dalších pět továren na automobilové baterie v Evropě. Kromě této „gigafactory“ je potvrzena výrobna také v severním Švédsku ve městě Skellefteaa a ve španělské Valencii. O tři další lokality mají zájem Německo, či země východní Evropy a mimo jiné i Česko.
Německá automobilka Volkswagen chce s partnery investovat přes 20 miliard eur (zhruba 496 miliard korun) do podnikání v oblasti automobilových baterií. Vzniknout by tak mělo přes 20 tisíc pracovních míst. Do konce desetiletí by společnost měla dosahovat ročního prodeje nad 20 miliard eur.
Automobilka by si tímto krokem zajistila vedoucí postavení na trhu s bateriemi pro elektromobily. Zástupce společnosti to dnes uvedl podle agentury Reuters při slavnostním položení základního kamene své první evropské továrny na baterie v německém Salzgitteru, ve spolkové zemi Dolní Sasko. Akce se účastnil i německý kancléř Olaf Scholz, který prohlásil, že dnešek je pro automobilový průmysl v Německu dobrým dnem.
Divize s názvem The PowerCo by měla na starosti globální výzkum a výrobu baterií Volkswagenu od těžby surovin, až po recyklaci a projekty určené na skladování energie. Automobilka také zkoumá možnosti výstavby vlastních továren na bateriové články v Severní Americe.
Čtěte také: Šéf Volkswagenu se chvástá, že do pár let předběhne Teslu v prodejích elektromobilů
Volkswagen několikrát prohlašoval, že výroba dostatečného množství baterií pro pohon všech aut je tou největší výzvou při přechodu na elektricky poháněná vozidla. Německá automobilka už dříve představila plán výstavby továren se společnou kapacitou 240 GWh do roku 2030. Ten obsahuje šest továren v Evropě a dvě v Severní Americe.
Dokončená továrna ve Salzgitteru by měla ročně vyprodukovat baterie o celkové kapacitě 40 GWh, které by vystačily pro půl milionu elektromobilů. S podobným výkonem počítá i dalších pět továren na automobilové baterie v Evropě. Kromě této „gigafactory“ je potvrzena výrobna také v severním Švédsku ve městě Skellefteaa a ve španělské Valencii. O tři další lokality mají zájem Německo, či země východní Evropy a mimo jiné i Česko.