Zdá se, že v koncernu Volkswagen začíná převládat optimismus. Díky obnoveným dodávkám polovodičových součástek se začínají vyplňovat dodavatelské mezery a výroba automobilů se dostává do správného tempa.
Jak sdělil generální ředitel koncernu Volkswagen, Herbert Diess, agentuře Reuters, firma „vydělává víc než v minulosti“ a zvyšuje výrobu elektromobilů na svých největších trzích v Německu a Číně. Díky tomu se očekává, že německý výrobce dokáže snižovat náskok ve výrobě elektromobilů, který dle posledních statistik drží pevně v rukou americká automobilka.
Herbert Diess již několikrát řekl, že se Volkswagen do roku 2025 stane světovou jedničkou ve výrobě elektrických vozů. Jeho vize současně poukazuje na problémy, díky nimž by měla pozice Tesly slábnout. Podle šéfa VW oslabí nynější pozici Tesly řešení problémů v závodech Giga Berlin a Giga Austin, podobně, jako rozšiřování výroby v Šanghaji.
Čtěte také: Šéf Volkswagenu přiznal, jaké jsou zásadní problémy přechodu na elektromobily
Je pravdou, že Herbert Diess čas od času rád sděluje podobné věci. Naposledy se nechal slyšet začátkem června, kdy řekl, že „závod“ s Teslou bude těsný. Vyjádření si všiml také server InsideEVs, který trochu škodolibě poznamenává, že výrobní data za první kvartál 2022 uvedené informace nepotvrzují.
Volkswagen vyrobil v porovnání s Teslou pouhou třetinu elektromobilů (99 100 ks oproti 310 048 ks) a neobsadil ani druhou příčku pomyslného žebříčku, když se mezi oba rivaly vklínil čínský BYD s produkcí 143 224 elektromobilů. Mimochodem, produkce čínské automobilky narostla meziročně o 271 %.
Čtěte také: Volkswagen i Mercedes se elektrické budoucnosti nebojí. Zákaz spalováků podporují
Na druhou stranu, Tesla skutečně musí řešit některé provozní záležitosti, jako ostatně každý, včetně VW. V Texasu se řeší dostupnost nových bateriových článků typu 4680 a náběh výroby, v Německu je výroba oproti očekávání pomalejší. Pozitivem je zpráva o spuštění třetí směny od začátku července. Čínský závod se po covidové blokaci pomalu také dostává do tempa.
Herbert Diess pravděpodobně dobře ví, jaké zprávy sděluje veřejnosti a my nejsme v pozici, kdy bychom měli jeho teze hodnotit. Přesto, nebo právě proto jsme zvědaví na výrobní statistiky za druhé čtvrtletí, které mohou mnohé napovědět.
Zdá se, že v koncernu Volkswagen začíná převládat optimismus. Díky obnoveným dodávkám polovodičových součástek se začínají vyplňovat dodavatelské mezery a výroba automobilů se dostává do správného tempa.
Jak sdělil generální ředitel koncernu Volkswagen, Herbert Diess, agentuře Reuters, firma „vydělává víc než v minulosti“ a zvyšuje výrobu elektromobilů na svých největších trzích v Německu a Číně. Díky tomu se očekává, že německý výrobce dokáže snižovat náskok ve výrobě elektromobilů, který dle posledních statistik drží pevně v rukou americká automobilka.
Herbert Diess již několikrát řekl, že se Volkswagen do roku 2025 stane světovou jedničkou ve výrobě elektrických vozů. Jeho vize současně poukazuje na problémy, díky nimž by měla pozice Tesly slábnout. Podle šéfa VW oslabí nynější pozici Tesly řešení problémů v závodech Giga Berlin a Giga Austin, podobně, jako rozšiřování výroby v Šanghaji.
Čtěte také: Šéf Volkswagenu přiznal, jaké jsou zásadní problémy přechodu na elektromobily
Je pravdou, že Herbert Diess čas od času rád sděluje podobné věci. Naposledy se nechal slyšet začátkem června, kdy řekl, že „závod“ s Teslou bude těsný. Vyjádření si všiml také server InsideEVs, který trochu škodolibě poznamenává, že výrobní data za první kvartál 2022 uvedené informace nepotvrzují.
Volkswagen vyrobil v porovnání s Teslou pouhou třetinu elektromobilů (99 100 ks oproti 310 048 ks) a neobsadil ani druhou příčku pomyslného žebříčku, když se mezi oba rivaly vklínil čínský BYD s produkcí 143 224 elektromobilů. Mimochodem, produkce čínské automobilky narostla meziročně o 271 %.
Čtěte také: Volkswagen i Mercedes se elektrické budoucnosti nebojí. Zákaz spalováků podporují
Na druhou stranu, Tesla skutečně musí řešit některé provozní záležitosti, jako ostatně každý, včetně VW. V Texasu se řeší dostupnost nových bateriových článků typu 4680 a náběh výroby, v Německu je výroba oproti očekávání pomalejší. Pozitivem je zpráva o spuštění třetí směny od začátku července. Čínský závod se po covidové blokaci pomalu také dostává do tempa.
Herbert Diess pravděpodobně dobře ví, jaké zprávy sděluje veřejnosti a my nejsme v pozici, kdy bychom měli jeho teze hodnotit. Přesto, nebo právě proto jsme zvědaví na výrobní statistiky za druhé čtvrtletí, které mohou mnohé napovědět.