Výkonný ředitel koncernu Volkswagen, Herbert Diess, se nechal slyšet, že kompletní přechod k elektromobilitě se nesmí uspěchat. Prohlásil to na summitu Future of the Car, který pořádal Financial Times.
Podle Diesse je skvělé, že poptávka po elektrických vozech existuje a v překvapivě velké míře. Produkční síť i infrastruktura ale potřebují více času, aby se vše mohlo kvalitně přesunout pouze k výrobě elektromobilů.
Tento rok by měl koncern Volkswagen prodat kolem 8 % elektromobilů z celkového objemu prodejů. Poměr se má zvýšit na 25 % během 3 let a přesáhnout milník 50 % prodejů v roce 2030. A právě zde ředitel zdůraznil, že pouhá poptávka nesmí určovat rychlost vývoje a zisků na elektromobilech. O to se má postarat až kvalitně postavená infrastruktura.
Čtěte také: Po devíti letech končí výroba oblíbeného elektromobilu. Existuje vůbec náhrada?
Takový proces bude náročný nejen z pohledu vysoké investice. Je potřeba mít odpovídající továrny. Ty se budou muset buď vystavět na zelené louce, nebo zrekonstruovat existující. Musí být také dostupná dostatečná zásoba baterií. V neposlední řadě musí být pro takovou výrobu upraven nebo dokonce vybudován nový dodavatelský řetězec.
Pro zákazníky pak bude nejdůležitějším parametrem i to, aby byla pokryta i infrastruktura pro nabíjení a servisní práce. Rok 2025 se zdá být pro koncern klíčový. Ve Španělsku plánují vybudovat jednu ze šesti továren na baterie. Na tento rok je naplánováno její spuštění. Dalším milníkem má být prvenství v prodejích elektromobilů — Diess přiznal, že chtějí jít do těsného souboje s dominující Teslou.
Tak rychlý růst, který Tesla neustále předvádí, prý nečekala žádná zavedená automobilka. Bude to ještě náročná cesta. Posledním zmíněným cílem pro rok 2025 má Volkswagen vytyčeno představení elektromobilu o velikosti modelu Polo. A to nejen pod svou mateřskou značkou, ale i u značek Seat a Škoda. S cenou by měly tyto vozy začínat kolem půl milionu korun.
Výkonný ředitel koncernu Volkswagen, Herbert Diess, se nechal slyšet, že kompletní přechod k elektromobilitě se nesmí uspěchat. Prohlásil to na summitu Future of the Car, který pořádal Financial Times.
Podle Diesse je skvělé, že poptávka po elektrických vozech existuje a v překvapivě velké míře. Produkční síť i infrastruktura ale potřebují více času, aby se vše mohlo kvalitně přesunout pouze k výrobě elektromobilů.
Tento rok by měl koncern Volkswagen prodat kolem 8 % elektromobilů z celkového objemu prodejů. Poměr se má zvýšit na 25 % během 3 let a přesáhnout milník 50 % prodejů v roce 2030. A právě zde ředitel zdůraznil, že pouhá poptávka nesmí určovat rychlost vývoje a zisků na elektromobilech. O to se má postarat až kvalitně postavená infrastruktura.
Čtěte také: Po devíti letech končí výroba oblíbeného elektromobilu. Existuje vůbec náhrada?
Takový proces bude náročný nejen z pohledu vysoké investice. Je potřeba mít odpovídající továrny. Ty se budou muset buď vystavět na zelené louce, nebo zrekonstruovat existující. Musí být také dostupná dostatečná zásoba baterií. V neposlední řadě musí být pro takovou výrobu upraven nebo dokonce vybudován nový dodavatelský řetězec.
Pro zákazníky pak bude nejdůležitějším parametrem i to, aby byla pokryta i infrastruktura pro nabíjení a servisní práce. Rok 2025 se zdá být pro koncern klíčový. Ve Španělsku plánují vybudovat jednu ze šesti továren na baterie. Na tento rok je naplánováno její spuštění. Dalším milníkem má být prvenství v prodejích elektromobilů — Diess přiznal, že chtějí jít do těsného souboje s dominující Teslou.
Tak rychlý růst, který Tesla neustále předvádí, prý nečekala žádná zavedená automobilka. Bude to ještě náročná cesta. Posledním zmíněným cílem pro rok 2025 má Volkswagen vytyčeno představení elektromobilu o velikosti modelu Polo. A to nejen pod svou mateřskou značkou, ale i u značek Seat a Škoda. S cenou by měly tyto vozy začínat kolem půl milionu korun.