Volkswagen oznámil, že ruší řadu pracovních smluv včetně záruky pracovních míst do roku 2029 v šesti německých závodech. Poté, co se ocitl v obrovských finančních problémech, tak s největší jistotou chystá rozsáhlé propouštění zaměstnanců.
Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen ruší desítky let staré záruky zaměstnanosti. Hodlá tak výrazně snižovat náklady a konkurovat levnějším asijským konkurentům. Tento krok následuje po hrozbě, že by mohl poprvé ve své 87leté historii zavřít závody v Německu.
Ve snaze čelit nejistotě kolem pracovních dohod řekl Gunnar Kilian, člen managementu Volkswagenu, že Volkswagen nabízí, že urychlí vyjednávání o mzdách. To mělo začít v průběhu října, ale podniková rada vyzvala k zahájení rozhovorů tento měsíc. Odborový svaz IG Metall, který ve Volkswagenu působí, nabídl jako řešení přechod na čtyřdenní pracovní týden.
Pokud obě strany nedosáhnou dohody do června příštího roku, vstoupí v platnost pracovní smlouvy platné před rokem 1994. Zaměstnanci Volkswagenu v nich měly nárok na dodatečné mzdové složky, které zahrnovaly vánoční bonus, dodatečný plat za dovolenou a vyšší odměny za přesčasy. Poprvé po desetiletích by ale bylo možné i propouštění z provozních důvodů.
Čtěte také: Doba je zlá. Volkswagen zvažuje historicky první uzavření továrny v Německu
Volkswagen již před několika týdny varoval, že je jeho situace nedobrá a výroba se extrémně prodražuje. Podle vedení společnosti jde o mimořádně napjatou situaci, kterou nelze překonat pomocí snadného řešení. Radikální přístup je ale zcela nepřípustný pro odbory, které mají v německé automobilce velkou moc.
Volkswagen oznámil, že ruší řadu pracovních smluv včetně záruky pracovních míst do roku 2029 v šesti německých závodech. Poté, co se ocitl v obrovských finančních problémech, tak s největší jistotou chystá rozsáhlé propouštění zaměstnanců.
Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen ruší desítky let staré záruky zaměstnanosti. Hodlá tak výrazně snižovat náklady a konkurovat levnějším asijským konkurentům. Tento krok následuje po hrozbě, že by mohl poprvé ve své 87leté historii zavřít závody v Německu.
Ve snaze čelit nejistotě kolem pracovních dohod řekl Gunnar Kilian, člen managementu Volkswagenu, že Volkswagen nabízí, že urychlí vyjednávání o mzdách. To mělo začít v průběhu října, ale podniková rada vyzvala k zahájení rozhovorů tento měsíc. Odborový svaz IG Metall, který ve Volkswagenu působí, nabídl jako řešení přechod na čtyřdenní pracovní týden.
Pokud obě strany nedosáhnou dohody do června příštího roku, vstoupí v platnost pracovní smlouvy platné před rokem 1994. Zaměstnanci Volkswagenu v nich měly nárok na dodatečné mzdové složky, které zahrnovaly vánoční bonus, dodatečný plat za dovolenou a vyšší odměny za přesčasy. Poprvé po desetiletích by ale bylo možné i propouštění z provozních důvodů.
Čtěte také: Doba je zlá. Volkswagen zvažuje historicky první uzavření továrny v Německu
Volkswagen již před několika týdny varoval, že je jeho situace nedobrá a výroba se extrémně prodražuje. Podle vedení společnosti jde o mimořádně napjatou situaci, kterou nelze překonat pomocí snadného řešení. Radikální přístup je ale zcela nepřípustný pro odbory, které mají v německé automobilce velkou moc.