Automobilka Volkswagen na začátku týdne oznámila úsporné kroky, které mohou vést až k historickému uzavření továren v Německu. Automobilka musí snížit své náklady o několik miliard eur, což může vést k uzavření jednoho montážního závodu a jednoho podniku na výrobu autodílů. Pokud se plán uskuteční, bude to poprvé v 87leté historii automobilky, kdy dojde k uzavření závodů na německém území.
Součástí úsporných opatření má také být zrušení programu garantovaných pracovních míst, který byl v platnosti od roku 1994. Generální ředitel koncernu Volkswagen, Oliver Blume, uvedl, že mezi hlavními příčinami nezbytného kroku jsou složitá ekonomická situace, rostoucí konkurence v Evropě a klesající konkurenceschopnost německé ekonomiky.
Šéf značky VW Thomas Schäffer v písemném prohlášení dodává: „Situace je mimořádně napjatá a nedá se vyřešit jednoduchými škrty v nákladech.“
Čtěte také: Volkswagen je v pěkné bryndě. Urychluje vývoj elektrického Golfu
Německý odborový svaz IG Metall s krizovým plánem ostře nesouhlasí a označil ho jako nezodpovědné rozhodnutí. Odborová šéfka Cavallová vytýká vedení „řadu chybných rozhodnutí“, včetně nedostatečných investic do vývoje hybridních a cenově dostupných elektromobilů. Odbory se budou vůči plánům vedení automobilky bránit veškerými možnými prostředky.
Historie sporů mezi vedením Volkswagenu a odbory je dlouhá. Rozdílné názory na řízení firmy vedly v minulosti k odvolání několika šéfů automobilky, kteří se bezúspěšně snažili o zefektivnění provozu v německých továrnách. V této souvislosti vzpomeňme zvučná jména: Bernda Pischetsriedera, Wolfganga Bernharda a také Herberta Diesse.
Před Volkswagenem, který jen v Německu zaměstnává kolem 300 000 lidí (globálně asi 650 000), stojí zásadní rozhodování o budoucnosti. Agentura Bloomberg označila plány automobilky za bezprecedentní a za další úder vládě kancléře Olafa Scholze.
Nezbývá než doufat, že s přispěním odborů a podporou ze strany spolkové země Dolní Sasko, která vlastní ve Volkswagenu významný podíl, se podaří krizové období překonat. Dlouhodobě totiž platí, že jak se (ekonomicky) daří Německu, tak se daří celé Evropě.
Automobilka Volkswagen na začátku týdne oznámila úsporné kroky, které mohou vést až k historickému uzavření továren v Německu. Automobilka musí snížit své náklady o několik miliard eur, což může vést k uzavření jednoho montážního závodu a jednoho podniku na výrobu autodílů. Pokud se plán uskuteční, bude to poprvé v 87leté historii automobilky, kdy dojde k uzavření závodů na německém území.
Součástí úsporných opatření má také být zrušení programu garantovaných pracovních míst, který byl v platnosti od roku 1994. Generální ředitel koncernu Volkswagen, Oliver Blume, uvedl, že mezi hlavními příčinami nezbytného kroku jsou složitá ekonomická situace, rostoucí konkurence v Evropě a klesající konkurenceschopnost německé ekonomiky.
Šéf značky VW Thomas Schäffer v písemném prohlášení dodává: „Situace je mimořádně napjatá a nedá se vyřešit jednoduchými škrty v nákladech.“
Čtěte také: Volkswagen je v pěkné bryndě. Urychluje vývoj elektrického Golfu
Německý odborový svaz IG Metall s krizovým plánem ostře nesouhlasí a označil ho jako nezodpovědné rozhodnutí. Odborová šéfka Cavallová vytýká vedení „řadu chybných rozhodnutí“, včetně nedostatečných investic do vývoje hybridních a cenově dostupných elektromobilů. Odbory se budou vůči plánům vedení automobilky bránit veškerými možnými prostředky.
Historie sporů mezi vedením Volkswagenu a odbory je dlouhá. Rozdílné názory na řízení firmy vedly v minulosti k odvolání několika šéfů automobilky, kteří se bezúspěšně snažili o zefektivnění provozu v německých továrnách. V této souvislosti vzpomeňme zvučná jména: Bernda Pischetsriedera, Wolfganga Bernharda a také Herberta Diesse.
Před Volkswagenem, který jen v Německu zaměstnává kolem 300 000 lidí (globálně asi 650 000), stojí zásadní rozhodování o budoucnosti. Agentura Bloomberg označila plány automobilky za bezprecedentní a za další úder vládě kancléře Olafa Scholze.
Nezbývá než doufat, že s přispěním odborů a podporou ze strany spolkové země Dolní Sasko, která vlastní ve Volkswagenu významný podíl, se podaří krizové období překonat. Dlouhodobě totiž platí, že jak se (ekonomicky) daří Německu, tak se daří celé Evropě.