Volkswagen je v pěkné bryndě. Urychluje vývoj elektrického Golfu

  • Volkswagen zase mění plány
  • Urychluje vývoj elektrického modelu Golf
  • Se softwarem mu pomůže americká automobilka Rivian
Volkswagen Golf GTE (2024) | foto: Volkswagen

Nejnovější plug-in hybridní Volkswagen Golf GTE (2024), který připojíte i do zásuvky

Ještě nedávno jsme žili v přesvědčení, že se na trh chystá model Trinity, který je považován za zachránce Volkswagenu v nadcházející elektrické éře. Jeho hlavním úkolem mělo být odstranění technologické mezery, která se zejména v porovnání s konkurenční Teslou neustále zvětšuje.

Volkswagen opět odkládá projekt Trinity

Po zrušení plánu na vybudování nové továrny za 2,2 miliardy dolarů na výrobu tohoto modelu je jasné, že se projekt vlajkové lodi Volkswagen opět vzdaluje. Podle serveru Handelsblatt plánuje Volkswagen zahájit výrobu Trinity až na konci roku 2032, tedy celých 6 let po původně plánovaném datu uvedení vozu na trh v roce 2026. Bohužel nejde o první změnu. Termín představení byl posunut nejdříve na rok 2028, následně na 2030 a nyní to vypadá až na konec roku 2032.

Důvodů pro odklad je údajně několik a nemusíme ani spekulovat o různých preferencích jednotlivých generálních ředitelů. Podle oficiální verze dochází na jedné straně k celkovému zpomalení prodejů elektromobilů, na straně druhé je třeba držet se plánu nového generálního ředitele Olivera Blumeho, který se věnuje zejména snižování nákladů.

Logo Volkswagen

Nad Volkswagenem se kvůli sílící konkurenci stahují mračna | foto: Unsplash


Čtěte také: Číňané umí nabít auto za pouhých 10 minut. Elektromobil už míří do prodeje


Němci změnili plán, přednost dostane Golf

Vše nyní nasvědčuje tomu, že původní projekt vlajkové lodi Trinity bude přeskočen elektrickým Golfem, který by se tak měl stát prvním elektromobilem uvedeným na platformě SSP. Na případném úspěchu má mít lví podíl nové partnerství Volkswagenu se společností Rivian od něhož německý koncern očekává především vytvoření špičkového softwaru pro své vozy. VW chce do projektu investovat až 5 miliard dolarů, z nichž 3 miliardy půjdou přímo do Rivianu a 2 miliardy do společného podniku.

Informace z interních zdrojů současně hovoří o tom, že plně elektrický Golf by se mohl dostat na trh v roce 2029. Již na začátku roku to potvrdil technický ředitel VW Kai Grunitz, když hovořil o započetí prací. S tématem souvisí také vyjádření generálního ředitele Volkswagen Passenger Cars, Thomase Schäfera, na autosalonu v Los Angeles 2023: „Bylo by zásadní chybou nevyužít rodinného stříbra v podobě ikonických názvů Golf a GTI.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen je v pěkné bryndě. Urychluje vývoj elektrického Golfu

  • Volkswagen zase mění plány
  • Urychluje vývoj elektrického modelu Golf
  • Se softwarem mu pomůže americká automobilka Rivian
Volkswagen Golf GTE (2024) | foto: Volkswagen

Nejnovější plug-in hybridní Volkswagen Golf GTE (2024), který připojíte i do zásuvky

Ještě nedávno jsme žili v přesvědčení, že se na trh chystá model Trinity, který je považován za zachránce Volkswagenu v nadcházející elektrické éře. Jeho hlavním úkolem mělo být odstranění technologické mezery, která se zejména v porovnání s konkurenční Teslou neustále zvětšuje.

Volkswagen opět odkládá projekt Trinity

Po zrušení plánu na vybudování nové továrny za 2,2 miliardy dolarů na výrobu tohoto modelu je jasné, že se projekt vlajkové lodi Volkswagen opět vzdaluje. Podle serveru Handelsblatt plánuje Volkswagen zahájit výrobu Trinity až na konci roku 2032, tedy celých 6 let po původně plánovaném datu uvedení vozu na trh v roce 2026. Bohužel nejde o první změnu. Termín představení byl posunut nejdříve na rok 2028, následně na 2030 a nyní to vypadá až na konec roku 2032.

Důvodů pro odklad je údajně několik a nemusíme ani spekulovat o různých preferencích jednotlivých generálních ředitelů. Podle oficiální verze dochází na jedné straně k celkovému zpomalení prodejů elektromobilů, na straně druhé je třeba držet se plánu nového generálního ředitele Olivera Blumeho, který se věnuje zejména snižování nákladů.

Logo Volkswagen

Nad Volkswagenem se kvůli sílící konkurenci stahují mračna | foto: Unsplash


Čtěte také: Číňané umí nabít auto za pouhých 10 minut. Elektromobil už míří do prodeje


Němci změnili plán, přednost dostane Golf

Vše nyní nasvědčuje tomu, že původní projekt vlajkové lodi Trinity bude přeskočen elektrickým Golfem, který by se tak měl stát prvním elektromobilem uvedeným na platformě SSP. Na případném úspěchu má mít lví podíl nové partnerství Volkswagenu se společností Rivian od něhož německý koncern očekává především vytvoření špičkového softwaru pro své vozy. VW chce do projektu investovat až 5 miliard dolarů, z nichž 3 miliardy půjdou přímo do Rivianu a 2 miliardy do společného podniku.

Informace z interních zdrojů současně hovoří o tom, že plně elektrický Golf by se mohl dostat na trh v roce 2029. Již na začátku roku to potvrdil technický ředitel VW Kai Grunitz, když hovořil o započetí prací. S tématem souvisí také vyjádření generálního ředitele Volkswagen Passenger Cars, Thomase Schäfera, na autosalonu v Los Angeles 2023: „Bylo by zásadní chybou nevyužít rodinného stříbra v podobě ikonických názvů Golf a GTI.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."