Číňané umí nabít auto za pouhých 10 minut. Elektromobil už míří do prodeje

  • Nabíjení elektromobilů se neustále zrychluje
  • Číňané jsou ale technologicky o pořádný krok napřed
  • Zeekr má novou baterii, kterou lze dobít za 10 minut a 30 sekund
ZEEKR 007 EV

Zeekr 007 je prvním modelem značky, který dostane LFP baterii nové generace

Ambiciózní čínský výrobce elektromobilů Zeekr ohlásil nový rekord v rychlosti nabíjení, když na nedávné akci Tech Day v Číně představil novou generaci vlastních lithium-železo-fosfátových baterií (LFP). Společnost uvádí, že nové baterie lze v případě elektromobilu Zeekr 007 dobít z 10 na 80 % již za 10 minut a 30 sekund.

Nabíjení elektromobilů rychlé jako tankování?

Nový model Zeekr 007 je prvním elektromobilem, který novou „rychlonabíjecí“ LFP baterii přinese. Nebavíme se tak konečně jen o laboratorním testování, které je nakonec zákazníkům k ničemu. Tohle je opravdu převratná baterie, která zamíří do reálného produktu, který si lidé budou moci zakoupit.

Podle čínské společnosti jsou nové baterie vyvinuté tak, aby podporovaly ultra rychlé nabíjení kategorie 5,5 C. Nové bateriové články doplní stávající nikl-kobalt-manganové baterie (NMC) a v kombinaci s rychlonabíječkami typu V3 jsou schopny nabít nový model Zeekr 007 z 10 na 80 % během 10 minut a 30 sekund.

Nabíjení elektromobilu Zeekr 007

Nabíjení elektromobilu Zeekr 007, které trvalo pouhých 10 minut a 30 sekund


Čtěte také: Revoluce pro elektrická auta. Tyto baterie zlevní a začnou se dít věci!


Rozvoj elektromobility brzdí čekání při dobíjení

Společnost Zeekr si podle svých slov připisuje nový rychlostní rekord v daném segmentu. V této souvislosti se hodí připomenout, že čínský konkurent GAC-Aion již v srpnu 2021 oznámil rekordní rychlost nabíjení z 10 na 80% za 8 minut pomocí rychlonabíječky 6C. Bez ohledu na to, kdo je nejrychlejší, pomáhají nové baterie společnosti Zeekr posouvat elektromobilitu kupředu tím, že poskytují podobné časy nabíjení jako při návštěvě běžné čerpací stanice.

Dlouhé čekání u nabíječek je pro spotřebitele, kteří zvažují přechod k elektromobilitě, stále masivní brzdou pro přijetí elektromobilu. Během tiskové akce společnost Zeekr také poznamenala, že nové baterie poskytnou lepší nabíjecí výkon v extrémních podmínkách. Například vylepšený systém řízení baterie (BMS) umožňuje dobití elektromobilu z 10 % na 80 % během 30 minut i při teplotách až -10 stupňů Celsia.

Výstavba rychlonabíječek v Číně bere dech

Zeekr také usilovně pracuje na rozšíření vlastní sítě nabíjecích stanic. Společnost dosud v Číně implementovala více než 500 ultra rychlých nabíjecích stanic, které obsahují více než 2 700 nabíjecích bodů, umožňujících nabíjení při napětí 800 V. Čínská automobilka také sdílela další plány na rozšíření své sítě na 1 000 ultra rychlých nabíjecích stanic v letošním roce. Společnost plánuje do roku 2026 provozovat více než 10 000 dostupných ultra rychlých nabíjecích stanic.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Číňané umí nabít auto za pouhých 10 minut. Elektromobil už míří do prodeje

  • Nabíjení elektromobilů se neustále zrychluje
  • Číňané jsou ale technologicky o pořádný krok napřed
  • Zeekr má novou baterii, kterou lze dobít za 10 minut a 30 sekund
ZEEKR 007 EV

Zeekr 007 je prvním modelem značky, který dostane LFP baterii nové generace

Ambiciózní čínský výrobce elektromobilů Zeekr ohlásil nový rekord v rychlosti nabíjení, když na nedávné akci Tech Day v Číně představil novou generaci vlastních lithium-železo-fosfátových baterií (LFP). Společnost uvádí, že nové baterie lze v případě elektromobilu Zeekr 007 dobít z 10 na 80 % již za 10 minut a 30 sekund.

Nabíjení elektromobilů rychlé jako tankování?

Nový model Zeekr 007 je prvním elektromobilem, který novou „rychlonabíjecí“ LFP baterii přinese. Nebavíme se tak konečně jen o laboratorním testování, které je nakonec zákazníkům k ničemu. Tohle je opravdu převratná baterie, která zamíří do reálného produktu, který si lidé budou moci zakoupit.

Podle čínské společnosti jsou nové baterie vyvinuté tak, aby podporovaly ultra rychlé nabíjení kategorie 5,5 C. Nové bateriové články doplní stávající nikl-kobalt-manganové baterie (NMC) a v kombinaci s rychlonabíječkami typu V3 jsou schopny nabít nový model Zeekr 007 z 10 na 80 % během 10 minut a 30 sekund.

Nabíjení elektromobilu Zeekr 007

Nabíjení elektromobilu Zeekr 007, které trvalo pouhých 10 minut a 30 sekund


Čtěte také: Revoluce pro elektrická auta. Tyto baterie zlevní a začnou se dít věci!


Rozvoj elektromobility brzdí čekání při dobíjení

Společnost Zeekr si podle svých slov připisuje nový rychlostní rekord v daném segmentu. V této souvislosti se hodí připomenout, že čínský konkurent GAC-Aion již v srpnu 2021 oznámil rekordní rychlost nabíjení z 10 na 80% za 8 minut pomocí rychlonabíječky 6C. Bez ohledu na to, kdo je nejrychlejší, pomáhají nové baterie společnosti Zeekr posouvat elektromobilitu kupředu tím, že poskytují podobné časy nabíjení jako při návštěvě běžné čerpací stanice.

Dlouhé čekání u nabíječek je pro spotřebitele, kteří zvažují přechod k elektromobilitě, stále masivní brzdou pro přijetí elektromobilu. Během tiskové akce společnost Zeekr také poznamenala, že nové baterie poskytnou lepší nabíjecí výkon v extrémních podmínkách. Například vylepšený systém řízení baterie (BMS) umožňuje dobití elektromobilu z 10 % na 80 % během 30 minut i při teplotách až -10 stupňů Celsia.

Výstavba rychlonabíječek v Číně bere dech

Zeekr také usilovně pracuje na rozšíření vlastní sítě nabíjecích stanic. Společnost dosud v Číně implementovala více než 500 ultra rychlých nabíjecích stanic, které obsahují více než 2 700 nabíjecích bodů, umožňujících nabíjení při napětí 800 V. Čínská automobilka také sdílela další plány na rozšíření své sítě na 1 000 ultra rychlých nabíjecích stanic v letošním roce. Společnost plánuje do roku 2026 provozovat více než 10 000 dostupných ultra rychlých nabíjecích stanic.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."