Elektromobily pořád nejsou pro každého. I přes všechny možné zvýhodnění od státu a dotace si je tolik lidí nemůže dovolit. Nejdražší komponenta, tedy baterie, by měla v blízké budoucnosti výrazně zlevnit a zároveň udrží více energie. Za tím vším stojí nová technologie baterií.
Podle čínského výrobce baterií, společnosti Sunwoda, by v následujících letech měly klesnout ceny vysokokapacitních solid-state baterií natolik, že se vyrovnají dnešním cenám semi-solid-state baterií (které jsou posledním krokem na cestě za revolučními solid-state bateriemi – pozn. redakce), uvádí web ArenaEV.
Cena takové baterie se aktuálně pohybuje okolo 0,275 dolaru za Wh. To je sice poměrně dost, ale poměr cena/výkon má skvělý. Kvůli tomu jsou ideální volbou pro většinu automobilových výrobců, a tak je jejich masové rozšíření téměř jisté.
Čtěte také: Konec strachu z dojezdu. Tento elektromobil nabijete za méně než 5 minut
Společnost Sunwoda počítá s tím, že v roce 2026 začne dodávat solid-state baterie, které budou mít energetickou hustotu větší než 400 Wh/kg, což je velké zlepšení, protože dnešní nejrozšířenější baterie mají hustotu jen 270 Wh/kg.
Navíc má společnost k dispozici prototyp baterie s hustotou energie 500 Wh/kg. Ten je ale funkční jen v laboratorních podmínkách. Podle společnosti Sunwoda se v roce 2027 dočkáme baterií s hustotou 700 Wh/kg, což by na trh s elektromobily přineslo obrovskou revoluci, razantní snížení cen vozů a navýšení dojezdu.
Vývoj a budování infrastruktury na tyto baterie ještě nějakou dobu zabere, a tak se první vlny elektromobilů s těmito bateriemi dočkáme nejspíše až okolo roku 2027, kdy se v Číně pořádně rozjede výroba a distribuce solid-state baterií.
Elektromobily pořád nejsou pro každého. I přes všechny možné zvýhodnění od státu a dotace si je tolik lidí nemůže dovolit. Nejdražší komponenta, tedy baterie, by měla v blízké budoucnosti výrazně zlevnit a zároveň udrží více energie. Za tím vším stojí nová technologie baterií.
Podle čínského výrobce baterií, společnosti Sunwoda, by v následujících letech měly klesnout ceny vysokokapacitních solid-state baterií natolik, že se vyrovnají dnešním cenám semi-solid-state baterií (které jsou posledním krokem na cestě za revolučními solid-state bateriemi – pozn. redakce), uvádí web ArenaEV.
Cena takové baterie se aktuálně pohybuje okolo 0,275 dolaru za Wh. To je sice poměrně dost, ale poměr cena/výkon má skvělý. Kvůli tomu jsou ideální volbou pro většinu automobilových výrobců, a tak je jejich masové rozšíření téměř jisté.
Čtěte také: Konec strachu z dojezdu. Tento elektromobil nabijete za méně než 5 minut
Společnost Sunwoda počítá s tím, že v roce 2026 začne dodávat solid-state baterie, které budou mít energetickou hustotu větší než 400 Wh/kg, což je velké zlepšení, protože dnešní nejrozšířenější baterie mají hustotu jen 270 Wh/kg.
Navíc má společnost k dispozici prototyp baterie s hustotou energie 500 Wh/kg. Ten je ale funkční jen v laboratorních podmínkách. Podle společnosti Sunwoda se v roce 2027 dočkáme baterií s hustotou 700 Wh/kg, což by na trh s elektromobily přineslo obrovskou revoluci, razantní snížení cen vozů a navýšení dojezdu.
Vývoj a budování infrastruktury na tyto baterie ještě nějakou dobu zabere, a tak se první vlny elektromobilů s těmito bateriemi dočkáme nejspíše až okolo roku 2027, kdy se v Číně pořádně rozjede výroba a distribuce solid-state baterií.