Vědecké týmy po celém světě hledají nové technologie při výrobě baterií. Jako možný kandidát, který by mohl vyzvat aktuálně nejrozšířenější lithium-iontové baterie, se jeví polovodičové (solid-state) baterie, které mají potenciál být bezpečnější a robustnější. Americké společnosti ION Storage Systems se aktuálně podařilo dosáhnout při jejich vývoji významného milníku.
Bezanodové a bezkompresní polovodičové baterie ION Storage Systems během testu vykázaly méně než pětiprocentní snížení kapacity výkonu po překročení 125 cyklů. Nejde o nic malého, protože při tomto tempu degradace slibují, že potenciálně zvládnou až 1 000 cyklů.
Z hlediska své konstrukce se navíc nejedná o typickou polovodičovou baterii. ION kombinuje konvenční anodové materiály, jako je grafit, s jedinečnou 3D keramickou strukturou. Díky tomu jsou baterie nejen bezpečnější, ale současně to umožní jednodušší a levnější výrobu v masovém měřítku. „Od prvního dne bylo naším cílem vytvořit pokročilou polovodičovou baterii, která je výkonnější, spolehlivější a bezpečnější baterií vyráběnou ve velkém, a tento úspěch je klíčovým krokem k dosažení této vize,“ uvedl Ricky Hanna, generální ředitel společnosti ION Storage Systems.
Polovodičová baterie ION je přitom jediná bezkompresní polovodičová baterie, která umožňuje dosáhnout cílů americké Agentury pro pokročilé výzkumné projekty v oblasti energie (ARPA-E) a Úřadu pro automobilové technologie Ministerstva energetiky USA v oblasti rychlého nabíjení při pokojové teplotě.
Čtěte také: Baterie z aut Toyoty se budou recyklovat přelomovým způsobem
První uplatnění své technologie našla společnost u americké armády. Aktuálně spolupracuje s americkým Ministerstvem obrany na testování a vývoji své polovodičové baterie před expanzí na další trhy, včetně elektromobilů a dlouhodobého skladování energie.
V září 2023, po úspěšném dokončení pilotního programu, oznámila společnost ION Storage Systems uzavření víceleté dohody s nadnárodním gigantem Saint-Gobain Ceramics o dodávkách keramického prášku pro výrobu svých polovodičových baterií.
Vědecké týmy po celém světě hledají nové technologie při výrobě baterií. Jako možný kandidát, který by mohl vyzvat aktuálně nejrozšířenější lithium-iontové baterie, se jeví polovodičové (solid-state) baterie, které mají potenciál být bezpečnější a robustnější. Americké společnosti ION Storage Systems se aktuálně podařilo dosáhnout při jejich vývoji významného milníku.
Bezanodové a bezkompresní polovodičové baterie ION Storage Systems během testu vykázaly méně než pětiprocentní snížení kapacity výkonu po překročení 125 cyklů. Nejde o nic malého, protože při tomto tempu degradace slibují, že potenciálně zvládnou až 1 000 cyklů.
Z hlediska své konstrukce se navíc nejedná o typickou polovodičovou baterii. ION kombinuje konvenční anodové materiály, jako je grafit, s jedinečnou 3D keramickou strukturou. Díky tomu jsou baterie nejen bezpečnější, ale současně to umožní jednodušší a levnější výrobu v masovém měřítku. „Od prvního dne bylo naším cílem vytvořit pokročilou polovodičovou baterii, která je výkonnější, spolehlivější a bezpečnější baterií vyráběnou ve velkém, a tento úspěch je klíčovým krokem k dosažení této vize,“ uvedl Ricky Hanna, generální ředitel společnosti ION Storage Systems.
Polovodičová baterie ION je přitom jediná bezkompresní polovodičová baterie, která umožňuje dosáhnout cílů americké Agentury pro pokročilé výzkumné projekty v oblasti energie (ARPA-E) a Úřadu pro automobilové technologie Ministerstva energetiky USA v oblasti rychlého nabíjení při pokojové teplotě.
Čtěte také: Baterie z aut Toyoty se budou recyklovat přelomovým způsobem
První uplatnění své technologie našla společnost u americké armády. Aktuálně spolupracuje s americkým Ministerstvem obrany na testování a vývoji své polovodičové baterie před expanzí na další trhy, včetně elektromobilů a dlouhodobého skladování energie.
V září 2023, po úspěšném dokončení pilotního programu, oznámila společnost ION Storage Systems uzavření víceleté dohody s nadnárodním gigantem Saint-Gobain Ceramics o dodávkách keramického prášku pro výrobu svých polovodičových baterií.