Společnost Volkswagen přichází se shrnutím svých finančních výsledků za poslední čtvrtletí. Ze shrnutí jde již na první pohled poznat, že byl německý koncern celosvětovým nedostatkem čipů vcelku zasažen, když docházelo až k několikatýdennímu pozastavení výroby. Kromě samotného zisku tak klesl například i počet dodaných vozů.
Provozní zisk společnosti klesl meziročně za tento kvartál o 18,5 %, tedy na 2,6 miliard eur, což je přibližně 67 miliard korun. Pokud nebudeme počítat mimořádné položky, tak se provozní zisk smrsknul o 12 %, což dělá nějakých 2,8 miliard eur. Analytici přitom odhadovali zisk až 3 miliardy eur.
Ačkoliv čtvrtletní tržby Volkswagenu meziročně spadly o 4 % na asi 57 miliard eur, tak koncern stále počítá s tím, že se mu povede překonat své loňské tržby. Za minulý rok se tržby celkem vyhouply na 223 miliard eur, což je téměř 6 bilionů korun. Za letošní rok se zvýšily již o 20 %, konkrétně na 186 miliard eur. Pandemie covidu-19 tak měla značně horší dopady.
Čtěte také: Bezdrátové dobití elektromobilu za 10 minut? Volkswagen tvrdí, že zná řešení
Co se týče dodaných vozidel, tak si Volkswagen opět značně pohoršil. Za toto čtvrtletí koncern dodal skoro 2 miliony vozů, to je skoro o čtvrtinu méně, než jaký byl počet dodávek ve třetím čtvrtletí minulého roku. Celkově si však VW nevede zas tak zle, protože za dosavadní kvartály dodal asi 7 milionů vozů, což značí 7% nárůst.
Z výsledků je tedy zřejmé, že nucené zastavení výroby z důvodu nedostatku čipů firmě docela uškodilo, ovšem zároveň se nejedná o nějak dramatický poklesy. Třeba taková Škoda Auto během období od ledna až do září svůj provozní zisk téměř zdvojnásobila a to navzdory velkým komplikacím s výrobou.
Společnost Volkswagen přichází se shrnutím svých finančních výsledků za poslední čtvrtletí. Ze shrnutí jde již na první pohled poznat, že byl německý koncern celosvětovým nedostatkem čipů vcelku zasažen, když docházelo až k několikatýdennímu pozastavení výroby. Kromě samotného zisku tak klesl například i počet dodaných vozů.
Provozní zisk společnosti klesl meziročně za tento kvartál o 18,5 %, tedy na 2,6 miliard eur, což je přibližně 67 miliard korun. Pokud nebudeme počítat mimořádné položky, tak se provozní zisk smrsknul o 12 %, což dělá nějakých 2,8 miliard eur. Analytici přitom odhadovali zisk až 3 miliardy eur.
Ačkoliv čtvrtletní tržby Volkswagenu meziročně spadly o 4 % na asi 57 miliard eur, tak koncern stále počítá s tím, že se mu povede překonat své loňské tržby. Za minulý rok se tržby celkem vyhouply na 223 miliard eur, což je téměř 6 bilionů korun. Za letošní rok se zvýšily již o 20 %, konkrétně na 186 miliard eur. Pandemie covidu-19 tak měla značně horší dopady.
Čtěte také: Bezdrátové dobití elektromobilu za 10 minut? Volkswagen tvrdí, že zná řešení
Co se týče dodaných vozidel, tak si Volkswagen opět značně pohoršil. Za toto čtvrtletí koncern dodal skoro 2 miliony vozů, to je skoro o čtvrtinu méně, než jaký byl počet dodávek ve třetím čtvrtletí minulého roku. Celkově si však VW nevede zas tak zle, protože za dosavadní kvartály dodal asi 7 milionů vozů, což značí 7% nárůst.
Z výsledků je tedy zřejmé, že nucené zastavení výroby z důvodu nedostatku čipů firmě docela uškodilo, ovšem zároveň se nejedná o nějak dramatický poklesy. Třeba taková Škoda Auto během období od ledna až do září svůj provozní zisk téměř zdvojnásobila a to navzdory velkým komplikacím s výrobou.