Inovační centrum Volkswagen Group of America Knoxville rozšiřuje svou výzkumnou spolupráci s Oak Ridge National Laboratory (ORNL) a University of Tennessee a začíná pracovat na budoucí technologii. Společně se tito tři partneři zaměřují na „průzkumy integrace průlomových objevů vědy s cílem podpory elektromobility a udržitelné dopravy“. Jejich první projekt se věnuje lepšímu způsobu bezdrátového dobíjení.
Partneři chtějí pro svůj koncept vysoce výkonného bezdrátového nabíjení EV ORNL využít elektromobil Porsche Taycan. Cílem je vytvořit takový model bezdrátového nabíjení, který bude maximálně eliminovat rušení elektromagnetických vln.
První zkoušky jsou slibné a u prototypu byla naměřena účinnost až 98 %. To znamená, že téměř veškerá energie opouštějící nabíječku přechází do vozidla. Díky spolupráci s Volkswagenem se týmu podařilo zvýšit výkon z 6,6 kW na 120 kW. Cílem je dosáhnout finální úrovně výkonu 300 kW, která by Taycanu umožnila nabití na 80 % za pouhých 10 minut.
Čtěte také: Elektrické Porsche Taycan trápí bizarní problém, který u aut jen tak nepotkáte
„Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Volkswagenem na demonstraci vysoce výkonné technologie bezdrátového nabíjení ORNL,“ řekl Xin Sun, který je ředitelem laboratoře. „Naše unikátní konstrukce elektromagnetické cívky a výkonová elektronika poskytují vysokou úroveň přenosu energie s potenciálem zmírnit obavy z dojezdu elektrických vozidel.“
Výzkum se dále rozšíří do oblastí, jako je pokročilé využití funkčních materiálů. To zahrnuje využití kompozitních dílů karoserie, rostlinných materiálů pro návrhy interiérů a nové koncepty recyklace materiálů, které byly historicky považovány za nerecyklovatelné.
„Cílem koncernu Volkswagen je vybudovat celosvětově udržitelnější vizi budoucí mobility. Z toho důvodu pracujeme s nejlepšími vědeckými pracovníky,“ řekl Nikolai Ardey, výkonný ředitel výzkumu Volkswagen Group.
Inovační centrum Volkswagen Group of America Knoxville rozšiřuje svou výzkumnou spolupráci s Oak Ridge National Laboratory (ORNL) a University of Tennessee a začíná pracovat na budoucí technologii. Společně se tito tři partneři zaměřují na „průzkumy integrace průlomových objevů vědy s cílem podpory elektromobility a udržitelné dopravy“. Jejich první projekt se věnuje lepšímu způsobu bezdrátového dobíjení.
Partneři chtějí pro svůj koncept vysoce výkonného bezdrátového nabíjení EV ORNL využít elektromobil Porsche Taycan. Cílem je vytvořit takový model bezdrátového nabíjení, který bude maximálně eliminovat rušení elektromagnetických vln.
První zkoušky jsou slibné a u prototypu byla naměřena účinnost až 98 %. To znamená, že téměř veškerá energie opouštějící nabíječku přechází do vozidla. Díky spolupráci s Volkswagenem se týmu podařilo zvýšit výkon z 6,6 kW na 120 kW. Cílem je dosáhnout finální úrovně výkonu 300 kW, která by Taycanu umožnila nabití na 80 % za pouhých 10 minut.
Čtěte také: Elektrické Porsche Taycan trápí bizarní problém, který u aut jen tak nepotkáte
„Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Volkswagenem na demonstraci vysoce výkonné technologie bezdrátového nabíjení ORNL,“ řekl Xin Sun, který je ředitelem laboratoře. „Naše unikátní konstrukce elektromagnetické cívky a výkonová elektronika poskytují vysokou úroveň přenosu energie s potenciálem zmírnit obavy z dojezdu elektrických vozidel.“
Výzkum se dále rozšíří do oblastí, jako je pokročilé využití funkčních materiálů. To zahrnuje využití kompozitních dílů karoserie, rostlinných materiálů pro návrhy interiérů a nové koncepty recyklace materiálů, které byly historicky považovány za nerecyklovatelné.
„Cílem koncernu Volkswagen je vybudovat celosvětově udržitelnější vizi budoucí mobility. Z toho důvodu pracujeme s nejlepšími vědeckými pracovníky,“ řekl Nikolai Ardey, výkonný ředitel výzkumu Volkswagen Group.