Škoda Auto prožívá přímo pekelný rok, teď nedostatek čipů zasadil další ránu
- Mladoboleslavská automobilka musí opět zavřít své výrobní závody
- Za problémy stojí neutuchající nedostatek polovodičových čipů
- Škoda Auto zatím podporuje své zaměstnance částečnou výplatou

Vedoucí komunikace Škoda Auto Tomáš Kotera dnes sdělil, že automobilka je nucena v příštích dvou týdnech zcela zastavit výrobu ve svých tuzemských závodech. Výjimkou bude jedna linka v závodě Kvasiny. Důvodem zastavení výroby je dlouhodobý nedostatek čipů.
Škoda Auto prožívá přímo pekelný rok
Automobilka se bude soustředit na dokončení rozpracovaných vozů, kterých je podle dostupných informací přibližně 10 tisíc kusů. Firma také provede každoroční inventuru zásob. Zaměstnanci budou v době odstávky zůstávat doma a automobilka jim bude vyplácet 80 % průměrného platu. Očekává se, že omezení výroby bude trvat minimálně do konce roku. Ve výrobě chybí především čipy do stahování oken zadních dveří a do rádií.
Problémy s elektronickými čipy úzce souvisejí s koronavirovou situací v Asii, kde sídlí hlavní dodavatelé elektronických součástek. I když se očekává, že se situace bude zlepšovat, přesto ve Škodovce očekávají problémy i v příštím roce, minimálně v jeho první polovině.

Čtěte také: Škoda Auto upouští od „nečistých“ elektroaut, vše vsadí na jedinou kartu
Zaměstnanci si mohou přivydělat
„Celková situace týkající se čipů nám pravděpodobně ani příští rok nedovolí plnou nebo nadstandartní výrobu,“ řekl předseda podnikové rady a odborový předák Jaroslav Povšík. Jelikož asijské firmy dávají přednost dodávkám na asijské trhy, očekává Jaroslav Povšík dlouhodobé problémy s dodávkami.
Ty se pravděpodobně budou muset řešit novými výrobními kapacitami v Evropě. Škoda Auto loni dodala na světové trhy víc než 1 milion automobilů. Automobilka je aktivní na více než 100 trzích.
Po dobu odstávky si mohou zaměstnanci přivydělávat i u jiných zaměstnavatelů bez omezení. Zákoník práce to umožňuje. Jedinou podmínkou je vrátit se zpět do původního zaměstnání ve chvíli, kdy je zaměstnavatel povolá do práce.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".