Nejhorší možný scénář začíná nabírat na obrátkách. Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října začne výrazně omezovat či rovnou zastavovat své výrobní linky, a to rovnou ve všech třech českých závodech. Důvod pro takto razantní krok je přitom velice jednoduchý. Nedostatek čipů proudících z Asie dosahuje alarmujících čísel, což se podepisuje na číslech mnoha automobilek.
Pandemie koronaviru začíná mít na obrovské automobilky extrémní dopad. Celosvětový nedostatek polovodičů pramení z přiškrcené produkce v Asii, kde se potýkají nejen s nemocí, ale zároveň s nedostatkem zaměstnanců a materiálů. Škoda Auto proto musí sáhnout po zoufalém řešení zastavení výroby, což ostatně nebude poprvé.
Celý automobilový průmysl proto netrpělivě vyčkává, co se vlastně bude do budoucna dít. Někteří výrobci své závody již kompletně uzavřeli a jak se zdá, tak podobný osud bude čekat i českou automobilku. Globální krize si bohužel nevybírá. Otázkou však zůstává, co se bude dít se zaměstnanci. Zavládne masivní propouštění?
Čtěte také: 5 nejlepších Simply Clever nápadů automobilky Škoda Auto. Znáte je všechny?
V současné době se bude Škoda Auto soustředit na to, aby dokončila co možná nejvyšší počet vozů, ve kterých čipy chybí. Rozdělaných skladových vozů je odhadem od 30 do 50 tisíc kusů, což představuje extrémní problém nejen z hlediska financí.
Hlavní prioritou je krom zajištění včasných dodávek vozů také to, aby měli zaměstnanci z čeho žít. Ti momentálně zůstávají doma za štědrých 85 % průměrné mzdy, přičemž odbory již varují před blížím se snížením, o čemž informuje Škodovácký odborář. Celá situace by se mohla uklidnit až na začátku roku 2022.
Kdy si myslíte, že asi skončí globální nedostatek polovodičů? Myslíte si, že Škoda měla řešit situaci jinak? Podělte se o názor v diskuzi!
Nejhorší možný scénář začíná nabírat na obrátkách. Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října začne výrazně omezovat či rovnou zastavovat své výrobní linky, a to rovnou ve všech třech českých závodech. Důvod pro takto razantní krok je přitom velice jednoduchý. Nedostatek čipů proudících z Asie dosahuje alarmujících čísel, což se podepisuje na číslech mnoha automobilek.
Pandemie koronaviru začíná mít na obrovské automobilky extrémní dopad. Celosvětový nedostatek polovodičů pramení z přiškrcené produkce v Asii, kde se potýkají nejen s nemocí, ale zároveň s nedostatkem zaměstnanců a materiálů. Škoda Auto proto musí sáhnout po zoufalém řešení zastavení výroby, což ostatně nebude poprvé.
Celý automobilový průmysl proto netrpělivě vyčkává, co se vlastně bude do budoucna dít. Někteří výrobci své závody již kompletně uzavřeli a jak se zdá, tak podobný osud bude čekat i českou automobilku. Globální krize si bohužel nevybírá. Otázkou však zůstává, co se bude dít se zaměstnanci. Zavládne masivní propouštění?
Čtěte také: 5 nejlepších Simply Clever nápadů automobilky Škoda Auto. Znáte je všechny?
V současné době se bude Škoda Auto soustředit na to, aby dokončila co možná nejvyšší počet vozů, ve kterých čipy chybí. Rozdělaných skladových vozů je odhadem od 30 do 50 tisíc kusů, což představuje extrémní problém nejen z hlediska financí.
Hlavní prioritou je krom zajištění včasných dodávek vozů také to, aby měli zaměstnanci z čeho žít. Ti momentálně zůstávají doma za štědrých 85 % průměrné mzdy, přičemž odbory již varují před blížím se snížením, o čemž informuje Škodovácký odborář. Celá situace by se mohla uklidnit až na začátku roku 2022.
Kdy si myslíte, že asi skončí globální nedostatek polovodičů? Myslíte si, že Škoda měla řešit situaci jinak? Podělte se o názor v diskuzi!