Začátkem tohoto týdne už to vypadalo nadějně, když se ve fabrikách automobilky Škoda Auto zase rozjížděla výroba aut ve velkém. Jenže netrvalo dlouho a Mladoboleslavští opět hlásí problémy v podobě rušení některých směn kvůli nedostatku čipů. Situace navíc bude pokračovat i na podzim.
Už koncem července tak zaměstnanci odcházeli na předčasnou dovolenou a místo celozávodních dvou týdnů z toho byly prakticky více než tři týdny bez práce. Ve třetím srpnovém týdnu pak docházelo alespoň k některým pracem a dodělávkám vozů, které čekaly na čipy. Až v tomto, tedy čtvrtém týdnu v měsíci, to vypadalo na lepší zprávy.
Nicméně v dnešním deníku Škodovácký odborář jsme se dočetli, že se automobilka Škoda Auto bude muset vypořádat s nedostatkem čipů i v příštím týdnu a tím pádem bude rušit některé směny. Situace se navíc zřejmě nemá zlepšit ani na podzim, ovšem zaměstnanci zatím mohou být naopak velmi spokojeni, pokud jde o jejich plat.
Čtěte také: Proč Teslu nepostihl nedostatek čipů do aut? Automobilka přišla s chytrým řešením!
„Nadále nedochází a nedojde k poklesu současné zaměstnanosti ani ke ztrátě výdělku při překážkách, kde zůstává námi vyjednaná hodnota 85 % průměrné mzdy pro dotčené zaměstnance,“ uvedl předseda podnikové rady Jarosla Povšík. Vzhledem k tomu, že se do průměrné mzdy započítávají i mimořádné bonusy, tak dostanou zaměstnanci za zrušenou směnu paradoxně víc peněz, než za odpracovanou.
Podle odborů se ve firmě dělá vše pro to, aby byla zajištěna stabilní dodávka všech dílu včetně čipů, jenže nějaké definitivní vyřešení tohoto problému, způsobeného nejen světovou pandemií covid-19, ale také například počasím na Tchaj-wanu či obchodními aktivitami společností, stále není na obzoru.
Škoda Auto se snaží zachovat kontinuitu výroby tak, aby auta mohla po dokončení co nejdříve k zákazníkům. Výroba nedokončených aut bez čipů tedy bude pokračovat a na klíčovou součástku se bude čekat, přičemž dražší a prémiovější modely mají kvůli vyšší marži přednost. Například výroba elektromobila Škoda Enyaq iV dostává přednost, naopak výroba Octavie se omezuje a třeba Fabie Combi už předčasně skončila.
Začátkem tohoto týdne už to vypadalo nadějně, když se ve fabrikách automobilky Škoda Auto zase rozjížděla výroba aut ve velkém. Jenže netrvalo dlouho a Mladoboleslavští opět hlásí problémy v podobě rušení některých směn kvůli nedostatku čipů. Situace navíc bude pokračovat i na podzim.
Už koncem července tak zaměstnanci odcházeli na předčasnou dovolenou a místo celozávodních dvou týdnů z toho byly prakticky více než tři týdny bez práce. Ve třetím srpnovém týdnu pak docházelo alespoň k některým pracem a dodělávkám vozů, které čekaly na čipy. Až v tomto, tedy čtvrtém týdnu v měsíci, to vypadalo na lepší zprávy.
Nicméně v dnešním deníku Škodovácký odborář jsme se dočetli, že se automobilka Škoda Auto bude muset vypořádat s nedostatkem čipů i v příštím týdnu a tím pádem bude rušit některé směny. Situace se navíc zřejmě nemá zlepšit ani na podzim, ovšem zaměstnanci zatím mohou být naopak velmi spokojeni, pokud jde o jejich plat.
Čtěte také: Proč Teslu nepostihl nedostatek čipů do aut? Automobilka přišla s chytrým řešením!
„Nadále nedochází a nedojde k poklesu současné zaměstnanosti ani ke ztrátě výdělku při překážkách, kde zůstává námi vyjednaná hodnota 85 % průměrné mzdy pro dotčené zaměstnance,“ uvedl předseda podnikové rady Jarosla Povšík. Vzhledem k tomu, že se do průměrné mzdy započítávají i mimořádné bonusy, tak dostanou zaměstnanci za zrušenou směnu paradoxně víc peněz, než za odpracovanou.
Podle odborů se ve firmě dělá vše pro to, aby byla zajištěna stabilní dodávka všech dílu včetně čipů, jenže nějaké definitivní vyřešení tohoto problému, způsobeného nejen světovou pandemií covid-19, ale také například počasím na Tchaj-wanu či obchodními aktivitami společností, stále není na obzoru.
Škoda Auto se snaží zachovat kontinuitu výroby tak, aby auta mohla po dokončení co nejdříve k zákazníkům. Výroba nedokončených aut bez čipů tedy bude pokračovat a na klíčovou součástku se bude čekat, přičemž dražší a prémiovější modely mají kvůli vyšší marži přednost. Například výroba elektromobila Škoda Enyaq iV dostává přednost, naopak výroba Octavie se omezuje a třeba Fabie Combi už předčasně skončila.