Volkswagen nezařízne spalováky! Investuje do nich velké peníze, a do elektroaut ještě víc
- Volkswagen zainvestuje stovky miliard do vývoje staré i nové technologie
- Má smysl udržoval spalovací motory při životě?
- Některé milníky se nepodaří dodržet v původních termínech

V automobilovém světě se šuškalo, že se Volkswagen chystá podpořit svojí elektrickou budoucnost. Výše investice se odhalovaly na vysoké desítky miliard. Nyní máme již vše oficiálně potvrzeno od vedení a jde ještě o větší pecku, než jsme předpokládali. Celá částka se ale nakonec podělí mezi vícero odvětví.
Elektromobily hrají prim. Dostane se ale i na tradiční techniku
Během následujících čtyř let hodlá koncern Volkswagen proinvestovat až 180 miliard eur. Většinové dvě třetiny půjdou podle předpokladů do vývoje elektrických vozidel. Pro mnohé je ale překvapením, že si porci 80 miliard pro sebe zajistil i sektor vývoje spalovacích agregátů, ačkoliv od roku 2035 má být v EU zákaz prodeje nových spalovacích aut. Koncern se tak chce připravit na obě možnosti. Jak postupný růst alternativního elektrického pohonu, tak si pojistit i stále velmi žádaný agregát spalující fosilní paliva.
Takové vozy musí zůstat konkurenceschopné po co nejdelší dobu. I když se finanční ředitel skupiny, Arno Antlitz, hlásí k budoucnosti v elektřině, rozhodně nevidí fosilní éru za uzavřenou. I proto se dvě třetiny investice věnují vývoji elektrickému pohonu a celkové digitalizaci průmyslu. V tomto ohledu hraje nejdůležitější roli vývoj nové platformy podvozků SSP. Již nyní se na tuto novinku těší mnoho modelů, i když zatím od rýsovacích tabulí. V ideálním případě nahradí systém SSP současnou generaci podvozků MEB za čtyři roky.

Čtěte také: Značka GTX dlouho nevydržela. Volkswagen se vrací ke starému značení
Volkswagen osiřel. Nejlevnější model si musí vyvinout sám
Prvním modelem by se mohl stát Volkswagen Trinity v roli nového vlajkového modelu. Stále více se ale ve spojení s touto platformou skloňuje příchod deváté generace legendárního Golfu. Volkswagen měl ve svých krátkodobých plánech i rozšířenou spolupráci s francouzským Renaultem. Společnými silami měli na trh uvést levný model v cenové hranici do 20 tisíc eur. Jelikož tyto plány nedávno padly, vrhne se do vývoje Volkswagen odděleně. Je ale možné, že se vývoj potenciálního modelu ID.1 oproti původním plánům opozdí a zdraží. Renault měl model brandovat jako Twingo nové generace.
Stejně jako u ostatních automobilek se nyní koncern potýká s klesajícím zájmem o elektrické modely. Tuto ztrátu je třeba kompenzovat a nejlepší cestou je nyní prý investice do plug-in hybridních modelů. I tak ale Volkswagen pokračuje ve spojení s čínským Xpengem na vývoji nových elektrických modelů nejen pro čínský trh. Pozvolnější cestou se nakonec vydává i dceřiná společnost PowerCo zabývající se vývojem baterií. K zahájení výroby by stále mělo dojít během příštího roku. Vedení ovšem očekávalo, že by se továrna do konce roku měla dosáhnout plné kapacity výroby. Tento cíl se ale nejspíše bude muset drobně odložit.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.