Jak jste se dozvěděli v testu spotřeby elektromobilu Volkswagen ID.5 GTX, přibližně po 450 kilometrech se nevyhnete nabíjení. Novinka německého výrobce disponuje oproti své slabší variantně nabíjecím výkonem 150 kW, čehož bylo dosaženo pomocí optimalizovaného zapojení bateriových článků. Takhle to tedy má být alespoň podle oficiálních údajů, skutečnost byla u našeho testovaného vozu trochu jiná, o to více potěšující. Kolik času tedy v realitě potřebujete, abyste dobili z 20 na 80 %?
Při západu slunce se zahřátou baterií a přesně 20 % baterie přijíždím na Hypercharger provozovaný společností PRE s ohromným výkonem 300 kW. Akumulátor byl po hodinovém ježdění zahřátý tak akorát a nezbývalo tedy nic jiného, než přiložit čip a z mohutného stojanu vyjmout jeden ze dvou kabelů.
Věděl jsem, že Volkswagen ID.5 GTX dokáže pojmout až 150 kW, tedy polovinu toho, co nabíjecí stanice na parkovišti Lidlu v Čakovicích zvládne. Ihned po zapojení tedy přišel šok. Na displeji modrého stojanu se po několika vteřinách objevila hodnota 167 kW! Od té chvíle mělo číslo klesající tendenci – po 2 minutách se zobrazovalo už „jen“ 153 kW, po 5 minutách 128 kW a tak dále. Podrobnou tabulku najdete níže.
Čtěte také: Zlevnění elektromobilů? Volkswagen našel lék, který se nemusí všem líbit
Po příjezdu domů jsem tedy neváhal a vrhnul se do hledání. Byla to chyba stanice, zapomněl nám Volkswagen něco říct, nebo se jednalo o chybu softwaru? Na různých diskuzních fórech se skutečně nacházejí komentáře překvapených majitelů ID.5 GTX, kteří odjížděli od nabíjecích stojanů stejně rozčarovaní jako já. V příspěvcích rovněž popisují překvapení z nečekaně vysokého výkonu.
Zprvu jsem si myslel, že se skutečně jedná o nějakou „chybičku“ softwaru, který zapomněl zamknout maximální nabíjecí výkon na požadovanou hodnotu 150 kW za účelem ochrany baterie. Zastoupení Volkswagenu nám však obratem potvrdilo, že pokud je baterie dostatečně zahřátá a vybitá a nabíjecí stanice zároveň podporuje ultrarychlé nabíjení, může nabíjecí výkon ve svém maximu skutečně dosahovat až 170 kW!
Jak jste se dozvěděli v testu spotřeby elektromobilu Volkswagen ID.5 GTX, přibližně po 450 kilometrech se nevyhnete nabíjení. Novinka německého výrobce disponuje oproti své slabší variantně nabíjecím výkonem 150 kW, čehož bylo dosaženo pomocí optimalizovaného zapojení bateriových článků. Takhle to tedy má být alespoň podle oficiálních údajů, skutečnost byla u našeho testovaného vozu trochu jiná, o to více potěšující. Kolik času tedy v realitě potřebujete, abyste dobili z 20 na 80 %?
Při západu slunce se zahřátou baterií a přesně 20 % baterie přijíždím na Hypercharger provozovaný společností PRE s ohromným výkonem 300 kW. Akumulátor byl po hodinovém ježdění zahřátý tak akorát a nezbývalo tedy nic jiného, než přiložit čip a z mohutného stojanu vyjmout jeden ze dvou kabelů.
Věděl jsem, že Volkswagen ID.5 GTX dokáže pojmout až 150 kW, tedy polovinu toho, co nabíjecí stanice na parkovišti Lidlu v Čakovicích zvládne. Ihned po zapojení tedy přišel šok. Na displeji modrého stojanu se po několika vteřinách objevila hodnota 167 kW! Od té chvíle mělo číslo klesající tendenci – po 2 minutách se zobrazovalo už „jen“ 153 kW, po 5 minutách 128 kW a tak dále. Podrobnou tabulku najdete níže.
Čtěte také: Zlevnění elektromobilů? Volkswagen našel lék, který se nemusí všem líbit
Po příjezdu domů jsem tedy neváhal a vrhnul se do hledání. Byla to chyba stanice, zapomněl nám Volkswagen něco říct, nebo se jednalo o chybu softwaru? Na různých diskuzních fórech se skutečně nacházejí komentáře překvapených majitelů ID.5 GTX, kteří odjížděli od nabíjecích stojanů stejně rozčarovaní jako já. V příspěvcích rovněž popisují překvapení z nečekaně vysokého výkonu.
Zprvu jsem si myslel, že se skutečně jedná o nějakou „chybičku“ softwaru, který zapomněl zamknout maximální nabíjecí výkon na požadovanou hodnotu 150 kW za účelem ochrany baterie. Zastoupení Volkswagenu nám však obratem potvrdilo, že pokud je baterie dostatečně zahřátá a vybitá a nabíjecí stanice zároveň podporuje ultrarychlé nabíjení, může nabíjecí výkon ve svém maximu skutečně dosahovat až 170 kW!