Volkswagen ID.3 ztratil 10 % dojezdu, a to nenajel ani 50 tisíc kilometrů

  • Baterie elektromobilů časem degradují
  • Youtuber Bjorn Nyland otestoval dojezd Volkswagenu ID.3
  • A nestačil se divit, výsledek ho hodně překvapil
Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Volkswagen ID.3 Pro (2023) | foto: vlastní

Každá baterie časem ztrácí svou kapacitu a nezáleží na tom, jestli se jedná o baterii smartphonu nebo akumulátor elektromobilů. S tím, jak stále více výrobců přechází na elektromobilitu a objevují se první elektrické vozy v bazarech, stále více se řeší, jak velkou kapacitu si baterie zachová po několika letech provozu a tisících ujetých kilometrech. Youtuber Bjorn Nyland, který je známý svými podrobnými videi o elektromobilech, vzal na projížďku dva roky starý Volkswagen ID.3, aby zjistil, jak je na tom jeho baterie. Výsledek nepotěší.

Test Volkswagenu ID.3 v mrazivém Norsku

Toto konkrétní ID.3 bylo vybaveno baterií o kapacitě 62 kWh a za dva roky provozu najelo 48 000 kilometrů. Stojí za zmínku, že údaj 62 kWh se vztahuje k hrubé kapacitě, zatímco využitelná kapacita se pohybuje kolem 58 kWh. Poté, co Nyland ujel v mrazivém norském počasí 254 km, zastavil se u nabíječky Tesla Supercharger, aby dobil baterii.

Podle výpočtů youtubera ztratil tento konkrétní model ID.3 zhruba 6,3 % své baterie a dosáhl celkové využitelné kapacity 52,1 kWh. Už to samo o sobě není příliš potěšující, ale je zde jedno velké „ALE“. Youtuber porovnal množství energie, které by mohlo být uloženo v baterii, s hodnotou, kterou pozoroval před několika lety při jízdě ve zbrusu novém ID.3, což je 55,6 kWh. Pokud bychom vzali jako výchozí využitelnou kapacitu 58 kWh, kterou uvádí samotná automobilka, pak by dosáhla degradace 10,1 %.

Bjorn Nyland testoval v minulosti pomocí této metody i další elektromobily. Zjistil přitom, že baterie Tesla Model 3 Performance vykazovala po 62 000 km degradaci 5,3 %. Dva roky starý Mercedes-Benz EQC s nájezdem 233 000 kilometrů zaznamenal degradaci 8,4 %. Naproti tomu BMW i3 z roku 2019 se 152 000 km mělo baterii degradovanou o pouhých 1,6 %.

Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Volkswagen ID.3 Pro (2023) vypadá celkem moderně | foto: vlastní


Čtěte také: Kupujete ojetý elektromobil? Poradíme, jak si zjistit degradaci baterie


Jaká by měla být reálná degradace u ID.3?

Vzhledem ke stáří a malému nájezdu ID.3, které Nyland testoval, bychom u takového elektromobilu očekávali pouze minimální degradaci. Výsledek však překvapil a příliš nepotěšil. Nedávno jsme psali o dlouhodobém testu Volkswagenu ID.3 ve verzi Pro S s využitelnou kapacitou 77 kWh, který provedl německém autoklubu ADAC. V tomto případě elektromobil po 2,5 letech provozu a najetých 100 000 kilometrech, vykazoval 93 % původní využitelné kapacity, tedy ztratil 7 %.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen ID.3 ztratil 10 % dojezdu, a to nenajel ani 50 tisíc kilometrů

  • Baterie elektromobilů časem degradují
  • Youtuber Bjorn Nyland otestoval dojezd Volkswagenu ID.3
  • A nestačil se divit, výsledek ho hodně překvapil
Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Volkswagen ID.3 Pro (2023) | foto: vlastní

Každá baterie časem ztrácí svou kapacitu a nezáleží na tom, jestli se jedná o baterii smartphonu nebo akumulátor elektromobilů. S tím, jak stále více výrobců přechází na elektromobilitu a objevují se první elektrické vozy v bazarech, stále více se řeší, jak velkou kapacitu si baterie zachová po několika letech provozu a tisících ujetých kilometrech. Youtuber Bjorn Nyland, který je známý svými podrobnými videi o elektromobilech, vzal na projížďku dva roky starý Volkswagen ID.3, aby zjistil, jak je na tom jeho baterie. Výsledek nepotěší.

Test Volkswagenu ID.3 v mrazivém Norsku

Toto konkrétní ID.3 bylo vybaveno baterií o kapacitě 62 kWh a za dva roky provozu najelo 48 000 kilometrů. Stojí za zmínku, že údaj 62 kWh se vztahuje k hrubé kapacitě, zatímco využitelná kapacita se pohybuje kolem 58 kWh. Poté, co Nyland ujel v mrazivém norském počasí 254 km, zastavil se u nabíječky Tesla Supercharger, aby dobil baterii.

Podle výpočtů youtubera ztratil tento konkrétní model ID.3 zhruba 6,3 % své baterie a dosáhl celkové využitelné kapacity 52,1 kWh. Už to samo o sobě není příliš potěšující, ale je zde jedno velké „ALE“. Youtuber porovnal množství energie, které by mohlo být uloženo v baterii, s hodnotou, kterou pozoroval před několika lety při jízdě ve zbrusu novém ID.3, což je 55,6 kWh. Pokud bychom vzali jako výchozí využitelnou kapacitu 58 kWh, kterou uvádí samotná automobilka, pak by dosáhla degradace 10,1 %.

Bjorn Nyland testoval v minulosti pomocí této metody i další elektromobily. Zjistil přitom, že baterie Tesla Model 3 Performance vykazovala po 62 000 km degradaci 5,3 %. Dva roky starý Mercedes-Benz EQC s nájezdem 233 000 kilometrů zaznamenal degradaci 8,4 %. Naproti tomu BMW i3 z roku 2019 se 152 000 km mělo baterii degradovanou o pouhých 1,6 %.

Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Volkswagen ID.3 Pro (2023) vypadá celkem moderně | foto: vlastní


Čtěte také: Kupujete ojetý elektromobil? Poradíme, jak si zjistit degradaci baterie


Jaká by měla být reálná degradace u ID.3?

Vzhledem ke stáří a malému nájezdu ID.3, které Nyland testoval, bychom u takového elektromobilu očekávali pouze minimální degradaci. Výsledek však překvapil a příliš nepotěšil. Nedávno jsme psali o dlouhodobém testu Volkswagenu ID.3 ve verzi Pro S s využitelnou kapacitou 77 kWh, který provedl německém autoklubu ADAC. V tomto případě elektromobil po 2,5 letech provozu a najetých 100 000 kilometrech, vykazoval 93 % původní využitelné kapacity, tedy ztratil 7 %.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."