Volkswagen ID.3 po 100 tisících kilometrech. Jaká je reálná degradace baterie?

  • Německý ADAC provedl dlouhodobý test elektromobilu Volkswagen ID.3 Pro S
  • Zjistil, jaká je reálná degradace baterie po 2,5 letech a ujetí 100 tisíc km
  • A o kolik se u vozu snížil dojezd kvůli degradaci?
Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Volkswagen ID.3 Pro (2023), ilustrační | foto: vlastní

Německý autoklub ADAC má na dlouhodobé testování elektromobil Volkswagen ID.3 ve verzi Pro S s využitelnou kapacitou 77 kWh. Aktuálně s ním inženýři a technici testovacího a technického centra v bavorském městě Landsberg am Lech najezdili již přes 100 tisíc kilometrů, což jim zabralo něco přes 2,5 roku, takže vůz nebyl opravdu šetřený a má poměrně vysoký roční nájezd.

Jaká je degradace baterie u elektromobilu?

Podle nejnovější zprávy od autoklubu ADAC byla u elektromobilu Volkswagen ID.3 Pro S naměřeno 93 % původní využitelné kapacity, takže degradace baterie po 2,5 letech a 100 tisících kilometrech činí zhruba 7 %. Původní dojezd podle ev-database tedy zřejmě klesl ze 450 na 418,5 km, tj. o zhruba 30 km. Automobilka poskytuje na své elektromobily záruku, že sada akumulátorů bude mít po 8 letech provozu či 160 000 ujetých kilometrech minimálně 70 % své původní využitelné kapacity.

Testovací řidiči autoklubu ADAC sadu akumulátorů nešetřili. Hranici 100 000 kilometrů chtěli překonat co nejdříve, a tak byl elektromobil ID.3 nabíjen často na 100 % na rychlonabíjecích stojanech. Vůz navíc stával v rozporu s doporučením výrobce u nabíjecího stojanu většinou se 100% stavem nabití, často i několik dnů, aby byl připraven pro dalšího testovacího řidiče.

Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Volkswagen ID.3 Pro (2023), ilustrační | foto: vlastní


Čtěte také: Kupujete ojetý elektromobil? Poradíme, jak si zjistit degradaci baterie


Volkswagen ID.3 v dlouhodobém testu obstál

Je to první dlouhodobý test, který absolvoval vůz z rodiny ID. Inženýři elektromobil Volkswagen ID.3 mezi testovacími jízdami opakovaně kontrolovali v testovacím a technickém centru v obci Landsberg am Lech. ADAC přitom zkoumá osm hlavních kritérií a více než 300 dílčích kritérií – jejich spektrum sahá od techniky a bezpečnosti přes užívání a ovladatelnost až po zatížení životního prostředí.

ADAC má pro zákazníky jednoznačné doporučení: Rozhodně si nechte nainstalovat aktualizace softwaru. Elektromobil ID.3 obdržel v průběhu dlouhodobého testu několik softwarových aktualizací. Kromě odstranění různých chyb přinesly aktualizace mimo jiné také zvýšení nabíjecího výkonu až na 170 kW. Aktualizace měly pozitivní vliv rovněž na spotřebu elektrické energie, a tím i na dojezd. Nový software výrazně snížil spotřebu elektrické energie především na krátkých trasách a při zimních teplotách od 0 do 5 °C.

Inteligentní plánovač tras pro elektromobily, který model ID.3 obdržel také prostřednictvím aktualizace, si od testovacích řidičů autoklubu ADAC vysloužil rovněž pochvalu. Na delší trase plánuje zastávky pro nabíjení tak, aby vůz dojel do cíle co nejdříve. Systém přitom zohledňuje kromě stavu nabití sady akumulátorů také aktuální dopravní situaci a prognózy jejího vývoje. Vyhodnocování zastávek pro nabíjení probíhá dynamicky a řídí se i výkonem nabíjecího stojanu. Plánovač tras tak ve výsledku může navrhnout dvě krátká nabíjení vysokým výkonem místo jednoho dlouhého s nízkým výkonem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen ID.3 po 100 tisících kilometrech. Jaká je reálná degradace baterie?

  • Německý ADAC provedl dlouhodobý test elektromobilu Volkswagen ID.3 Pro S
  • Zjistil, jaká je reálná degradace baterie po 2,5 letech a ujetí 100 tisíc km
  • A o kolik se u vozu snížil dojezd kvůli degradaci?
Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Volkswagen ID.3 Pro (2023), ilustrační | foto: vlastní

Německý autoklub ADAC má na dlouhodobé testování elektromobil Volkswagen ID.3 ve verzi Pro S s využitelnou kapacitou 77 kWh. Aktuálně s ním inženýři a technici testovacího a technického centra v bavorském městě Landsberg am Lech najezdili již přes 100 tisíc kilometrů, což jim zabralo něco přes 2,5 roku, takže vůz nebyl opravdu šetřený a má poměrně vysoký roční nájezd.

Jaká je degradace baterie u elektromobilu?

Podle nejnovější zprávy od autoklubu ADAC byla u elektromobilu Volkswagen ID.3 Pro S naměřeno 93 % původní využitelné kapacity, takže degradace baterie po 2,5 letech a 100 tisících kilometrech činí zhruba 7 %. Původní dojezd podle ev-database tedy zřejmě klesl ze 450 na 418,5 km, tj. o zhruba 30 km. Automobilka poskytuje na své elektromobily záruku, že sada akumulátorů bude mít po 8 letech provozu či 160 000 ujetých kilometrech minimálně 70 % své původní využitelné kapacity.

Testovací řidiči autoklubu ADAC sadu akumulátorů nešetřili. Hranici 100 000 kilometrů chtěli překonat co nejdříve, a tak byl elektromobil ID.3 nabíjen často na 100 % na rychlonabíjecích stojanech. Vůz navíc stával v rozporu s doporučením výrobce u nabíjecího stojanu většinou se 100% stavem nabití, často i několik dnů, aby byl připraven pro dalšího testovacího řidiče.

Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Volkswagen ID.3 Pro (2023), ilustrační | foto: vlastní


Čtěte také: Kupujete ojetý elektromobil? Poradíme, jak si zjistit degradaci baterie


Volkswagen ID.3 v dlouhodobém testu obstál

Je to první dlouhodobý test, který absolvoval vůz z rodiny ID. Inženýři elektromobil Volkswagen ID.3 mezi testovacími jízdami opakovaně kontrolovali v testovacím a technickém centru v obci Landsberg am Lech. ADAC přitom zkoumá osm hlavních kritérií a více než 300 dílčích kritérií – jejich spektrum sahá od techniky a bezpečnosti přes užívání a ovladatelnost až po zatížení životního prostředí.

ADAC má pro zákazníky jednoznačné doporučení: Rozhodně si nechte nainstalovat aktualizace softwaru. Elektromobil ID.3 obdržel v průběhu dlouhodobého testu několik softwarových aktualizací. Kromě odstranění různých chyb přinesly aktualizace mimo jiné také zvýšení nabíjecího výkonu až na 170 kW. Aktualizace měly pozitivní vliv rovněž na spotřebu elektrické energie, a tím i na dojezd. Nový software výrazně snížil spotřebu elektrické energie především na krátkých trasách a při zimních teplotách od 0 do 5 °C.

Inteligentní plánovač tras pro elektromobily, který model ID.3 obdržel také prostřednictvím aktualizace, si od testovacích řidičů autoklubu ADAC vysloužil rovněž pochvalu. Na delší trase plánuje zastávky pro nabíjení tak, aby vůz dojel do cíle co nejdříve. Systém přitom zohledňuje kromě stavu nabití sady akumulátorů také aktuální dopravní situaci a prognózy jejího vývoje. Vyhodnocování zastávek pro nabíjení probíhá dynamicky a řídí se i výkonem nabíjecího stojanu. Plánovač tras tak ve výsledku může navrhnout dvě krátká nabíjení vysokým výkonem místo jednoho dlouhého s nízkým výkonem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."