Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Volkswagen ID.3 má první porodní bolesti

  |  Ondřej Miškovský  |  22 komentářů

Německý časopis Manager Magazine uvedl, že elektrické novorozeně od VW má potíže se softwarem. A nejsou to zrovna malé potíže.

Tip: Výroba VW ID.3 začíná na třiceti kusech za den. Na jaře to bude osm set denně

Nejedná se totiž o malé počty. Mluví se o 20 000 vozech, které bude čekat softwarová oprava. Nu pokud by se to dalo řešit přes OTA update (Over The Air), tak by si možná nakonec pár vývojářů odneslo i ty vánoční prémie, ale nyní to vypadá, že se bude muset všech 20 000 vozů ručně přeinstalovat. Tato verze ID.3 zatím vzdálený update nepodporuje, přestože v té další se s ním již počítá.

Zaparkované modely určeny pro evropský trh si tak ještě své majitele musí chvilku vyhlížet. Oprava softwaru proběhne ve dvou etapách a první z nich začne na jaře 2020 a skončit by měla v průběhu května.

Volkswagen ID.3 je první z vozů na dlouho očekávané platformě MEB, na které hodlá VW stavět celou řadu elektromobilů. Jak jsme již uváděli na našich stránkách, vedení si od tohoto modelu hodně slibuje a nešetří superlativy. Nicméně k určitému sebevědomí jim mohou nahrávat i početné objednávky, které v součtu činí 30 000 vozů a to uvádíme čísla zveřejněna do konce září. ID.3 bude prodáván ve 3 verzích podle kapacity baterie a cena základního modelu bude začínat na 750 000 korunách.

V příštím roce se očekává kromě ID.3 ještě další elektrický model pod označením ID.4, nicméně se plánuje jeho uvedení v první fázi pouze v USA.

Kromě čistě elektrických modelů se samozřejmě automobilka chystá na trh v dalších letech uvolnit celou řadu vozů s konvenčním pohonem. Můžeme také očekávat výrazné rozšíření plug-in hybridních verzí, kde se v této souvislosti nejčastěji hovoří o modelech Tiguan a Touareg. Nadále však platí, že do roku 2025 chce VW snížit flotilové emise o rovných 50 % a v roce 2050 chce celý VW group dosáhnout uhlíkové neutrality.

Investice do elektromobily tak jednoznačně v dohledné době budou sanovat právě modely s konvenčním pohonem a především oblíbená SUV, které mají průměrnou vyšší marži.

Zdroj: electrek

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
6 Comment threads
16 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
13 Comment authors
Ondřej MiškovskýKerosinOndřej MiškovskýPetr OndráčekPetr Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Borymír Poprd
Borymír Poprd

Prosím vás, píšete o nějaké chybě. Píšete o možnostech update nyní a do budoucna a kdo bude mít vánoční prémie nebo co, ale JAKÁ CHYBA TO JE??! Proboha jsem blázen nebo čtu celej článek úplně zbytečně? Informační hodnota: Auta WV mají nějakou závaznou chybu.

Kerosin
Kerosin

Nevím kolik zkušeností s EV máte, ale z tohoto Vašeho dotazu to vypadá, že asi moc ne. On nekvalitní (nebo dokonce nefunkční) ovládací software v EV je poměrně veliký problém. Auto to oprotu jeho konkurenci silně diskvalifikuje. V podstatě pokud ten soft neopraví tak jsou ty auta neprodejný. A měl-li to být (alespon v očích VW) další etalon své doby, tak se z toho muže stát historické fiasko. Už v tom ten problém alespon trochu vidíte?

Petr Farklt
Petr Farklt

Jen si všichni nakupte ty elektrický vozítka a zachraňujte jen tímto způsobem planetu. Až se jejich počet na silnicích bude blížit 50% tak jsem zvědavej jestli pořád budou dotace,úlevy,slevy,volný parkování…. A to kde si to začnou dobíjet obyč lidi co bydlí v panelácích ?

Boby
Boby

Až jich bude 50% pak budeme platit 25,- za 1KWh silové.

Lukáš
Lukáš

Ano tak si myslím, že to dopadne. Jak už je zde dobrým zvykem zdražit to, co lidi denně potřebují. Elektromobilům fandím, ale až budou cenově dostupné pro obyčejné lidi tak jejich provoz už nebude zdaleka tak finančně zajímavý jako je dnes.

Kerosin
Kerosin

Nemyslím si, že by zdražovali elektřinu, protože tu si dnes lidi umí vyrobit sami. Její zdražení by vedlo jen k masivnějšímu rozšíření mikrozdroju, čímž by jen ztráceli zákazníky.

A co se finanční efektivuty týče, no ta se jistě zhorší, a dotce skončí atd… o to větší duvod si EV a FVE koupot co nejdřív. Než dojde na Vámi uvedený stav, tak díky současným podmínkám se mi to moje už zaplatí. Čím dřív koupíte, tím méně ve finále zaplatíte.

Kerosin
Kerosin

Osobně doufám, že dotace ukončí co nejdříve. Dobíjení (pomalé noční) je bodem jedna pro mnoho měst. Přiznávám, že nesleduji usnesení dalších měst, ale kupříkladu v Praze se zastuptelstvo minulý čtvrtek usneslo, že od nového roku bude každá plánovaná obnova či oprava veřejného osvětlení (tam kde je to žádoucí = sídliště) provedena tak, aby na každé lampě mohli být až dvě AC nabíječky. Pokud si projdete plán oprav VO u TSK Praha a THMP tak bych byl celkem optimistický. Jen v přístím roce je to přes tisíc lamp (tj. 2000 možností nabíjecích bodu), a do roku 2025 to má být víc… Číst vice »

Columb
Columb

Počkejte až se to trochu rozšíří. Elektrárny zvednou razantně ceny energií a bude to ranec. Mít vědomě ještě auto se kterým musíte přemýšlet kdy a kde budete dobíjet ? To bych musel být blázen. Další atrapa je ta, že neplatí dálniční známky…..ptám se JAK DLOUHO je nebudou platit, až si stát spočítá, kolik milionů jim útíká mezi prsty…..Tohle všechno je tak úsměvné…. Pokud jde opravdu o ekologi, proč se zvedala daň na CNG ? Proč nešlo kilo plynu dolu na 20 kč za kilo a nerozjelo se to ve velkém ? To se radši dala daň, kdy CNG kilo plynu… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

S tím zvedáním ceny elektřiny to nebude tak horký. Oni si dobře uvědomují, že na rozdíl od nafty, benzínu, LPG a CNG tak jedině elektřinu si člověk muže vyrobit sám. Ono se těžko zdražuje to, čeho je nedbytek. Nevím kolik jste toho najezdil s EV, ale já tedy rozhodně nepřemýšlím kde budu nabíjet. Na rozdíl od fosilu mám zdroj PHM doma. Dálniční známka jako taková je nefér. Někdo kdo jede po dálnici jednou měsíčně 300 km (tj. za celý rok na ní najezdí cca 3600 km) si má koupit stejně drahou známku jako dodávka co denně dvakrát otočí trasu Praha… Číst vice »

Robin
Robin

Dobíjení už začali zdražovat u stojanů, jestli se nepletu tak E-On? Soukromé firmy se už nemohou dočkat, až začnou více dojit. Nabíjet auto z vlastních solárů někde na střeše je dočasné řešení pro majitele nemovitostí. Stát si to ovšem pořeší jinak. Ale i tak si nemyslím, že půjdou cestou plošného zdražení elektřiny pro všechny, tedy i pro domácnosti nebo podniky. Cenu klidně nechají jak byla. Tyhle autíčka už budou všechna trvale on-line, o každém budou vědět kdy, kam, kudy a jak rychle jede. Takže zdanění si v klidu nastaví podle ujetých kilometrů a ani domácí výroba elektřiny nebude znamenat únik.… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Nepletete, jen máte neúplnou informaci. Zdražil nejen E-On, ale i oba další dominantní provozovatelé PRE a ČEZ. Jen co je to vlastně za zdražení, když doted to byly symboliké ceny, nebo zdarma. Vlastně jen nasadili reálnější ceny, což je i v zájnu elektromobilostu. Za prvé to pro ně přestane byt prodělečné a bude to mít kladný vlív na další rozvoj, a za druhé konečně přestane spousta tupcu okupovat rychlonabíječky s nabitým autem, a zustanou volné pro přespolní cestáky. Proč by FVE měla být jen DOČASNÝM řešením? Kdyby stát věděl jak účtovat podle ujetých km, tak by to zavedl už ted.… Číst vice »

Robin
Robin

Protože momentálně stát spolehlivě vybere svou daň pomocí daně uvalené na fosilní paliva a nic ho moc netlačí. Ale pokud by se podíl EV zvýšil třeba na 20 – 30% vozidel, bude hledat cestu jak si výpadek daní, při klesajícím prodeji fosilních paliv nahradit. A s auty, která mají GPS navigace, jsou on-line a shromažďují mimo jiné i údaje o spotřebě, to bude velmi jednoduché. Proto bude FVE výhodné jen do této doby, pak bude jedno kde nabíjíte, protože kilometrová daň rozdíly v ceně elektřiny, podle zdroje nabíjení, srovná. Docela se divím, že tohle nedokážete predikovat, protože jinak s výhledy… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Tak možné to je i když ne přes GPS či Glonas, nebo obdobné systémy. To jsou pasivní systémy bez zpětné vazby, ale ty auta povětšinou mají nějaké připojení na internet (obvykle SIM kartu) a ta už samozřejmě zpětnou odezvu (a to i o přibližné poloze díky BTS) podávat může. Nicméně v předposledním a posledním odstavci jste vlastně konstatoval, že i když je to nepříjemné, tak nic jiného (pokud i nadále budeme chtít používat osobní auta) nám dříve či později nezbude. Takže jsem rovnou vzdal boj se systémem, a alespoň jsem přešel na požadované vybavení co nejdříve, dokud je to dotované… Číst vice »

Krutor
Krutor

Pokud ma nekdo garaz, tak je v pohode, nemluve o tom, ze si muze zaridit i tarif na levne dobijeni. Ale pro drtivou vetsinu lidi v panelacich to je samozrejme problem. Jednak v panelaku nedostanete vyhodny tarif pro nabijeni a druhak predstava,ze mam pres noc (v zime) natazenou prodluzku z okna na ulici je taky mimo misu!

Kerosin
Kerosin

Možná jste v diskusi přehlédl, že tomu jsme se tu také věnovali, rád zoopakuji. Dobíjení (pomalé noční) je bodem jedna pro mnoho měst. Přiznávám, že nesleduji usnesení dalších měst, ale kupříkladu v Praze se zastuptelstvo minulý čtvrtek usneslo, že od nového roku bude každá plánovaná obnova či oprava veřejného osvětlení (tam kde je to žádoucí = sídliště) provedena tak, aby na každé lampě mohli být až dvě AC nabíječky. Pokud si projdete plán oprav VO u TSK Praha a THMP tak bych byl celkem optimistický. Jen v přístím roce je to přes tisíc lamp (tj. 2000 možností nabíjecích bodu), a… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

A ještě jedna věc by tomu pomohla. Mnoho provozovatelů EV, jezdí nakupovat do těch obchodních domů, které mají na parkovišti nabíječky. Stejně tak motoresty a občerstvení podél páteřních tahů (v zahraničí), které jsou vybaveny nabíječkou zaznemenali (zatím řádově v jednotkách procent) vyšší počet zákazníků právě kvůli tomu, že se k nim stahují elektromobilisté. Totéž čeká hotely atd…
Čím více bude v provozu EV tím významnější bude pro mnohé podniky mít pro ně nabíječku za výhodnějších podmínek než konkurence. Když ji mít nebudou, bude kvůli tomu víc lidí jezdit ke konkurenci.

kroc
kroc

Taky se prosáklo, že oprava softu protáhne prodeje o 8 měsíců….

Petr
Petr

První? Pan novinář asi doteď spal.

Mobilní zobrazení