V Mladé Boleslavi v rámci akce Den čisté mobility jsme měli první seznámení s plně elektrickým vozem Škoda, kterým je model Citigo. Jenže nebylo to seznámení, jaké bychom čekali.
Tip: Škoda Vision iV: „český“ elektromobil na autosalonu v Ženevě
Zatím se jedná pouze o pilotní projekt, který má za cíl získat mladoboleslavské automobilce větší firemní klienty. Nejde o finální podobu očekávaného prvního elektromobilu Škoda Citigo E, nýbrž o testovací předělané dosavadní vozidlo Citigo, které má odlišné parametry. Nicméně vzhledem k tomu, že jde o získávání reálných zkušeností s elektromobilem, nejspíše už nebude o tolik odlišný od finální verze.
Možná i právě proto dělají zástupci společnosti takové tanečky kolem toho, aby se kolem očekávaného elektromobilu neobjevily nějaké nežádoucí informace. Zjistili jsme, že svezení bylo možné pouze pro veřejnost či spíše obchodní partnery, nikoliv však novináře. A kdo se svezl, musel podepisovat jakési embargo. A ani fotit se nesmělo, pokud jde o vnitřek auta. Fotili jsme tedy alespoň zvenku a od zástupců automobilky se pak dozvěděli pár informací ohledně výbavy, dojezdu, či ceny.
Škoda Citigo E bude mít elektromotor s výkonem až 75 kW, baterie má zajistit dojezd až 270 km dle normy WLTP, čili reálně někde kolem 200 km na jedno nabití, a pokud jde o nabíjení, přes domácí wallboxové řešení (AC) potrvá cca 4 hodiny, přes rychlonabíječky (DC) pak cca 40 minut. Předprodej začne v červnu 2019, první dodávky zákazníkům budou až od 2.1. 2020, a předběžná orientační cena je zatím stanovena na 420 tis. Kč včetně DPH, ovšem může se ještě změnit.
V Mladé Boleslavi v rámci akce Den čisté mobility jsme měli první seznámení s plně elektrickým vozem Škoda, kterým je model Citigo. Jenže nebylo to seznámení, jaké bychom čekali.
Tip: Škoda Vision iV: „český“ elektromobil na autosalonu v Ženevě
Zatím se jedná pouze o pilotní projekt, který má za cíl získat mladoboleslavské automobilce větší firemní klienty. Nejde o finální podobu očekávaného prvního elektromobilu Škoda Citigo E, nýbrž o testovací předělané dosavadní vozidlo Citigo, které má odlišné parametry. Nicméně vzhledem k tomu, že jde o získávání reálných zkušeností s elektromobilem, nejspíše už nebude o tolik odlišný od finální verze.
Možná i právě proto dělají zástupci společnosti takové tanečky kolem toho, aby se kolem očekávaného elektromobilu neobjevily nějaké nežádoucí informace. Zjistili jsme, že svezení bylo možné pouze pro veřejnost či spíše obchodní partnery, nikoliv však novináře. A kdo se svezl, musel podepisovat jakési embargo. A ani fotit se nesmělo, pokud jde o vnitřek auta. Fotili jsme tedy alespoň zvenku a od zástupců automobilky se pak dozvěděli pár informací ohledně výbavy, dojezdu, či ceny.
Škoda Citigo E bude mít elektromotor s výkonem až 75 kW, baterie má zajistit dojezd až 270 km dle normy WLTP, čili reálně někde kolem 200 km na jedno nabití, a pokud jde o nabíjení, přes domácí wallboxové řešení (AC) potrvá cca 4 hodiny, přes rychlonabíječky (DC) pak cca 40 minut. Předprodej začne v červnu 2019, první dodávky zákazníkům budou až od 2.1. 2020, a předběžná orientační cena je zatím stanovena na 420 tis. Kč včetně DPH, ovšem může se ještě změnit.